Sv: Sy egna hästgrejer, 3
Okej, det här blir låångt!
Jag har ledsnat på skitsadlar, köpte en bomlös men den var ren KATastrof o skickades snabbt tillbaka, så jag tänkte nej nu J*lar ska det sys "sadel"
Så nu har ännu ett stycke kameldrivarkudde sett dagens ljus.
Voila!
-Vågade inte lägga ut bilder innan den var provriden, men jag red i den idag och fick en uppenbarelse! Har ju ridit i bentsadlar, amazonas, bomlösa, dressyrsadlar, allround vanlig o bomlös osv osv.. Har en bomlös sedan tidigare, men det här var det absolut skönaste och mest klockrena jag ridit i!!
Den är inte klar utseendemässigt, ska kläs in helt med lammskinnet, men det tog slut.
testade med tuffa tag i galoppintervaller och växlade med dressyrövningar längs vägen, och hästen har nog aldrig varit så nöjd!
Väl hemma var ryggen helt jämnt varm och (har ett fårskinn med ullen mot hästen som schabrak) och inte ett hårstrå låg fel!
och detta är sveriges kanske stötigaste häst en dag som denna, lite stel, innan han värmt upp.
Det kändes som den mjuka känslan uppifrån ryggen fortpalntade sig ner genom hela hästen. I första galoppen tittade han bakåt flera gånger som för att kolla om jag verkligen var kvar däruoppe då det var så mjukt på ryggen, innan han vågade öka (är en gentleman
). Men då han kommit in sig i känslan var galoppen stor och fri, och jag kunde för första gången sitta kvar i ryggen och avsluta med rund långsam galopp.
Skänkelläget optimalt, hästen svarade bättre på skänkeln än vanligt. Trivdes att jogga fint med sköna kliv och släppte upp r
yggen fast jag satt ner i "skolsits" mest hela tiden.
I räsergaloppen var det bara att luta sig fram o vara med i rörelsen.
WOW!!
Vill rida hela dagarna nu!!
mer bilder!
Kan göra en tillverkningsbeskrivning med alla bilder om någon vill!
Har dokumenterat knåpandet!