Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Kl*

Vill med sy nnågot fint snart
men dock trasig symaskin:mad::p

*kl*

Har massa saker att sy men muskelinflammation i båda armbågarna just nu! Jag gör inte mycket för egen maskin kan jag säga SUCK! :(

jag vill också sy, nuuu :angel: ska nog göra ett pannband nu :d

Liten fråga bara... Bävernylon, kan det funka till regntäcke? :) Har iallafall tänkt och beställa ett turkost tyg och lila remmar till det :d samt ett rosa fleecetyg med svara remmar och svart runt om täcket :D

Ska bli häftigt och sy lite...;)

bävernylon är inte vattentätt, men det är väldigt bra innetäcken efterom det inte fastnar massa soån mm på dem!

OK! Någon som vet något bra tyg till regntäcke? ;)

Tack. :D

CoNo> Nej, det tyckte jag också när jag såg filten. :d Jag älskar döskallar och har det på allt till mig själv, och nu har det ju fått flytta över på pålle också :D

Alazan> Visst är det? :banana:

Det rosa med döskallar var ju underbart!

Sånnt måste min stora kille få:love:

Vart har du köpt tyget/filten?

Själv så sydde jag ett länd täcke till pollen min :D

Tror att det är svårt att sy vattentäta täcken själv, det kräver ganska mtcket. Varhe stygn på fel ställe kommer ju göra att täcket läcker.

Jag köpte det på R*sta, men är osäker på om det finns kvar. Här i stan har det i alla fall inte funnits såna filtar på flera månader. Tyvärr, för jag skulle gärna haft en inne också. :(

Gud va duktiga alla är man önskar ju själv att man kunde sy så slapp man köpa och kan göra vilket mönster man vill :)

Jag älskar dina dödskalle-täcken, verkligen jättefina :D

*kl*

Mummel - nu har jag fått medicin mot muskelinflammationerna och huvudet kokar av ideer som jag inte kan göra nått åt just nu. Visserligen har jag fått hem symaskinen men ideerna är ju i läder! Typiskt va ;)

*kl*

Själv måste jag sätta mig och sy på onsdag när jag har ledig kväll. Yetzy kom in från hagen igår med gjorden till princesstäcket uppknäppt och ett stort hål uppslitet :(

Ska även försöka mig på att sy en regntät mössa till min kinkika pålle. Får passa på när jag har ett slaktat regntäcke.

hejsan! Vet någon om det ligger mått eller mallar ute på nätet? Snälla?:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka