Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

ok, kände mig lite förvirrad där ett tag. Tänkte vad har jag missat nu?!

Jag fipplade lite igår för att minnas en ide iaf! Tack vare medicinen har jag ju inte ont men jag MÅSTE ta det lungt... ;)

Tack så mycket! HAr d köpt därifrån nån gång?

*kl*

vilken rolig tråd! :D :banana:

jag har tänkt att (i framtiden.. :angel:) sy:
- schabrak
- ländtäcke
- riddarshabrak :love:

Nej det har jag inte. Fick tips om sidan i en sy westernshowkläder-tråd. Men där var det en tjej som beställt därifrån.

Var kan man köpa tyger i stockholmsområdet? Någon som vet? :bump:

*kl*
vill sy ett reflexländtäcke, någon som vet vad för material man använder till reflex?

Haha okej :p
Jag hittade en sida som sålde täcken, grimmor och benlindor med döskallar. Vadå jag vill ha? :D

Har en sådan här också men den heter Ohlssons tyger och stuvar, inte Claes Ohlssons. Kan det vara den du menar?

Ja, det är den! :d :bow:Jag skrev fel, visste att det var något med Ohlsson och skrev Claes Ohlsson av bara farten *sorry*

KL

Jag är grymt sugen på att sy något nu!
Har tänkt sy två padöverdrag, ett svart och ett kossemönstrat (till westernpad).

Vill sy en skjorta eller blus, kanske ska tävla och då vill man ju matcha! Ska knalla ner till second hand och se om de har något kul att piffa upp och göra om. Fick tillbaka pengar på skatten, får väl handla upp dem så staten får sitt :p

Har ett litet, ganska slitet blått fleecetäcke, vad kan jag hitta på med det? Ländtäcke använder jag ju aldrig.. Dessutom ser det väl lite fånigt ut på westernsadel :p Inspirera mig mera! Så jag har något att göra under mina redan sprängfylld och stressiga dagar :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 903
Senast: Habina
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
102 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka