Kan han känna att du distanserat dig? Allt som rör sig i ditt huvud måste ju märkas utåt i viss mån.
Kan vi göra något?
Jo, det märker han nog.
Eller rättare sagt, det är jag övertygad om. Han är ganska känslig för stämningslägen, säger han själv.
Grejen är att det är ju ingenting han kan ta på eller sätta igång och bråka om.
Jag ser ju till att hela tiden vara medveten om vad jag säger och hur jag bemöter honom och barnen.
Han verkar frustrerad till och från, faktiskt.
Det går ut rätt mycket över vår stora kille som har Aspergers. Tidigare har det varit tvärtom. Jag har blivit mer irriterad på sonen och sambon har ju naturligtvis gått på mig ganska mycket om det i flera år.
Men sen sonen fick diagnosen så har det blivit lättare för mig att hantera honom. Dels vet jag ju vad det är och så kan jag ju använda mig av mina yrkeskunskaper och det funkar ofta ganska bra.
Nu ikväll skulle sambon försöka få honom i säng, vilket inte alls funkade.
Jag sa bara att jag kunde fixa det och det gjorde jag.
Jag hoppar inte på min sambo, är noga med hur jag säger det osv så han inte kan hoppa på mig för att jag försöker vara bäst eller något.
Kan säga att i dom allra flesta fallen går det så mycket bättre för mig att hantera barnen nu för tiden.
Det är ingen tävling, men det ger mig en liten gnutta självkänsla och stärker banden till mina barn och jag känner att det är det som håller mig uppe just nu.
Idag fick han dock en reaktion som han kunde hoppa på mig om.
Jag inser hur lite det behövs och hur mycket jag anstränger mig för att undvika allt sånt. Jag blev helt slut av det och inser hur negativt det påverkar mig.
Det är verkligen så värt att inte försöka hamna där.
Tidigare kunde jag ju försöka diskutera allt, men jag har ju läst på dom där sidorna att det är absolut ingen ide så då gör jag inte det.