Jag är numera ofrivillig singel efter 10 år, men det kan inte heller vara på något annat sätt. Det var inte ett sunt förhållande, alldeles för ojämställt och mycket svartsjuka inblandat.
Vårt förhållande var nog som du beskriver din vänners - ett upp och ner förhållande. Vi blev MYCKET osams emellanåt, "nästan-göra-slut-osams". Men efter det så var vi väldigt kära och om vi hade varit den typen hade vi nog kunnat boka kyrka efter ett sådant gräl.
Dock var vi väldigt sällan vardags-osams. Utan bara de här stora grälen 1-3 ggr/år.
Det hände aldrig att jag tvivlade på min kärlek till honom. I stridens hetta hatade jag honom naturligtvis, men aldrig sedan.
Jag var den som offrade en del, och hade nog fortsatt göra det utan omsvep, om inte dagen D hade kommit när jag förstod hur illa det var ställt.
Hur kära är ni i er partner?
Jag var hela tiden enormt kär Hur mycket olikheter är ni beredda på att offra för förhållandet?
Olikheter tror jag sällan är ett stort problem om man bara är toleranta mot varann Känner ni att den andra offrar lika mycket?
Nej, jag offrade mest, ville alltid att han skulle få göra det han mådde bra av och inte känna sig fastlåst. Jag låste mig själv istället, har jag insett nu. Känner ni varje dag att ni är kära, att det är den personen ni vill spendera resten av livet med?
Jag kände så. Eller "rullar" det mest på?
Det rullade på, jag var nöjd med det Har ni "göra-slut" konflikter och sen löser sig allt?
Det hade vi (fram till den sista förstås) Tvekar ni mycket? Eller som man säger ibland, har ni "bestämt er"?
Jag hade bestämt mig. Men det kan ju alltid ändras, visade det sig