Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Go Glass i Hjortkvarn är den bästa glassen
Japp håller med @Fille Mycket god glass som man kan köpa med sig.
"Glassiga smultronställen" var trådstarten, trevliga utflyktsmål.För att vara lite petig tycker jag vi kan lämna ställen som säljer SIA, GB, Triumf m fl fabriksglassar utanför tråden, oavsett hur mysiga ställen som säljer dem det än är så är glassen trist.
Jag tycker inte fabrikstillverkad kulglass är ett "glassigt smultronställe", lika lite som en magnum inköpt på ICA."Glassiga smultronställen" var trådstarten, trevliga utflyktsmål.
Kanske du vill ha en egen tråd för specifik hantverksglass?
Det kanske man får lämna till var och en att avgöra? Sålänge det framgår att det handlar om fabriksglass så är det väl ingen fara?Jag tycker inte fabrikstillverkad kulglass är ett "glassigt smultronställe", lika lite som en magnum inköpt på ICA.
Jag förstår överhuvudtaget inte hajpen med Österlen... Svindyrt och jättetrångt. Köer överallt på somrarna. Vi undviker området helt numera...Fin miljö men jag var inte så imponerad av glassen. Inte partner heller, så förstår inte hajpen. Vi var där när det var alldeles nyöppnat, kanske fick de inte till det i början?
Någon skrev att smultronstället i Söderköping har sia-glass, men när de har en glassmeny med 60 olika "kreationer" att välja mellan så har jag svårt att se hur man skulle kunna påstå att alla skulle tycka att det stället är trist och inte värt att nämna?...För att vara lite petig tycker jag vi kan lämna ställen som säljer SIA, GB, Triumf m fl fabriksglassar utanför tråden, oavsett hur mysiga ställen som säljer dem det än är så är glassen trist.
Glass å berså är lite liknande, men vet faktiskt inte vad de har för glass.Någon skrev att smultronstället i Söderköping har sia-glass, men när de har en glassmeny med 60 olika "kreationer" att välja mellan så har jag svårt att se hur man skulle kunna påstå att alla skulle tycka att det stället är trist och inte värt att nämna?...
https://www.smultronstallet.se/var-meny/
Fast om glassen är trist är en smaksak och inte allmängiltigt. Du får gärna tycka att glassen är trist, själv tycker jag inte det.För att vara lite petig tycker jag vi kan lämna ställen som säljer SIA, GB, Triumf m fl fabriksglassar utanför tråden, oavsett hur mysiga ställen som säljer dem det än är så är glassen trist.
Ett glassigt smultronställe kan nog vara just ett sådant antingen utifrån själva glassen som serveras och/eller andra mysfaktorer... imho. Så jag slänger in några av mina egna favoriter.Som rubriken säger, vad har vi för glassiga smultronställen i Sverige?
Stora som små, Skåne, Norrland och allt däremellan, vilka bara måste man åka till och äta glass?
Var har jag skrivit att det är någon fara?Det kanske man får lämna till var och en att avgöra? Sålänge det framgår att det handlar om fabriksglass så är det väl ingen fara?
Och jag har jättesvårt att förstå skåningarmas vurm för ottoglass!Jag säger bara Ottoglass
Vi åt det i Skåne, typ Ystad? Minns inte riktigt
Men den glassen kan jag längta till!
Eller var det runt Kivik? Hur som helst, där någonstans finns den
Finns dessutom en trevlig minigolfbana där om man är lagd åt det hållet. Mycket bra glass!Då tipsar jag om Dellenbaden i Hälsingland
Man kan få vanlig meny med x antal kulor eller mjukglass, men dom har också en kul meny.
Jag slår ett slag för Kyrkbåten, men tål du inte mjölk t.ex. så finns den helt mjölkfria M/S Vega(n)
För att vara lite petig tycker jag vi kan lämna ställen som säljer SIA, GB, Triumf m fl fabriksglassar utanför tråden, oavsett hur mysiga ställen som säljer dem det än är så är glassen trist.
Var har jag skrivit att det är någon fara?
Det är inte min tråd men jag har väl lika stor rätt till min åsikt som någon annan? Jag åker heller en omväg eller stannar efter vägen för en god glass efter ett tips i tråden än närmsta kulglass jag kan köpa på ICA.
Jag säger bara Ottoglass
Vi åt det i Skåne, typ Ystad? Minns inte riktigt
Men den glassen kan jag längta till!
Eller var det runt Kivik? Hur som helst, där någonstans finns den