Sveriges GLASSiga smultronställen

Glassmagasinet i Visby måste ju nämnas här. Dock alltid enormt mycket folk och rätt dyrt - men utbudet är ENORMT! 🍦
 
Torsångs café i Borlänge, södra Dalarna. De har vanlig gb men läget är perfekt. Uteserveringen är precis vid älven och har man lite tur kommer en gammal ångbåt eller något annat kul och lägger till för glasspaus :)
 
Är man ändå i Borlänge så finns förresten Sahlins struts också, de har gårdscafé med hemgjord strutsglass! Jag har inte testat den själv men vad jag hört är den god :D
 
Fiket i Färnebo, en bit utanför Sala, de gör sin egen gelato på närproducerade varor, förutom gelato har de även mycket annat gott fika/smörgåsar.

I Sala finns även Schelins konditori som också gör sin egen gelato. Jag tror även att Rättviksglass har glasskiosken i år, inte hunnit prova den i år men Rättviksglass brukar vara bra. :)

K9 i Västerås gör också sin egen gelato och har också magiskt god mat, vill man ha miljön men lite billigare glass finns det även en helt okej glasskiosk bredvid och man kan sitta vid hamnen och titta på småbåtarna som kommer in.
 
Jag har ännu inte lyckats komma till Olaols Gelato i Gladsax (Österlen) när det har varit öppet och inte galen kö - men om det är hälften så bra som sitt rykte är det väldigt bra!
Fin miljö men jag var inte så imponerad av glassen. Inte partner heller, så förstår inte hajpen. Vi var där när det var alldeles nyöppnat, kanske fick de inte till det i början?
 
Grädda i Åre. Jag har inte smakat den eftersom jag är vegan men alla andra älskar den. Har för mig de vunnit några priser för den glassen.
Har inte heller smakat glassen men han som gör den är jättetrevlig (det lilla jag träffat honom 😅). Hann vara god vän med hans pappa ett tag då våra hundar gillade varandra.
 
Då tipsar jag om Dellenbaden i Hälsingland :up:
Man kan få vanlig meny med x antal kulor eller mjukglass, men dom har också en kul meny.
Jag slår ett slag för Kyrkbåten, men tål du inte mjölk t.ex. så finns den helt mjölkfria M/S Vega(n) :D
 
Fin miljö men jag var inte så imponerad av glassen. Inte partner heller, så förstår inte hajpen. Vi var där när det var alldeles nyöppnat, kanske fick de inte till det i början?
Intressant - vi får försöka att komma dit någon gång i år och kolla, jag rapporterar :D
 
Mitt i Gårn i Kungsgården (längs E16 utanför Gävle/Sandviken)

Sjukt stort utbud av kreationer och gott. Funkar att äta mat där med!
Hade iaf förra året Rättviksglass som leverantör. Sen gör de olika kreationer
 

Liknande trådar

Mat Som rubriken säger, var kan jag köpa godaste glassen i Göteborg? :d
Svar
16
· Visningar
974
Senast: nullo-modo
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 405
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Svårt att hitta en vettig rubrik till tråden. På 1800-talet var Sverige ett fattigt land där maten inte räckte till alla och många fick...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 230
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp