Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara så förvånande att se den hålan nämnas bodde några km därifrån för väldigt många år sen. Minns en fallfärdig pytteliten matbutik och en busshållplats. Den omtalade glassen fanns nog inte där då.Japp håller med @Fille Mycket god glass som man kan köpa med sig.
Håller med er båda. Svängde förbi på en resa uppåt i landet. Gott men en del kö.Japp håller med @Fille Mycket god glass som man kan köpa med sig.
Bosses glassbar i Linköping
Smultronstället i Söderköping, vanlig gb-glass men en kul grej
Nä öppnade för några år sedan. Har för mig att de började med att sälja glassmaskin typ affärsmaskiner och för att visa dem behövde de göra glass.Bara så förvånande att se den hålan nämnas bodde några km därifrån för väldigt många år sen. Minns en fallfärdig pytteliten matbutik och en busshållplats. Den omtalade glassen fanns nog inte där då.
Vi har i Vingåker med en filial till dem inte lika mycket smaker.Håller med er båda. Svängde förbi på en resa uppåt i landet. Gott men en del kö.
Go Glass i Hjortkvarn är den bästa glassen
Jag ska försöka ta mig till Boda Gård i sommar, mest för att titta på alpackorna!I Härnösand finns Boda Gård som gör glass på mjölk från deras fjällko.
Vi har även Gånsvik choklad som förutom praliner även gör glass.
Båda gör mycket god glass!
Ja det är kanongott!Jag har besökt Söderköping minst en gång varje sommar hela livet.
Glassrestaurangen Smultronstället är nästan ett måste för att få uppleva det åtminstone någon gång. Roliga och goda kreationer för barn och vuxna! Men under högsäsong så är det en mardrömslik kö Försök utanför de vanliga tiderna så mycket som det går, tex på morgonen. Jag minns en helg under Kristihimmelfärdshelgen då vi åkte ned, lite kallt för glass men då var det absolut ingen kö. Så det är väldigt säsongsberoende.
Men om kön avskräcker så finns det en glasskiosk i samma byggnad där de säljer "vanlig" glass. Det kan nog vara lite lång kö till den också men åtminstone mindre än den till glassrestaurangen!
Eller så går man en bit bort till de små kioskerna med mat (typ korv) och glass, där är köerna oftast mycket mindre. Men de säljer vanlig glass.
Finns även en glassbutik i sjöbodarna intill, jag har för mig att de säljer mera gelato etc. Det finns många ställen för glass på ett litet område, så man behöver inte lida i brist på glass
Alla ligger längs med kanalen, fast Smultronstället har klart bäst läge.