Och jag har jättesvårt att förstå skåningarmas vurm för ottoglass!
Jag förstår den inte heller. Så god är den inte. Jag tycker att smakerna ofta är lite för mesiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag har jättesvårt att förstå skåningarmas vurm för ottoglass!
Vi har väl alla olika smak tänker jag, jag tipsade om en jag gilladeJag förstår den inte heller. Så god är den inte. Jag tycker att smakerna ofta är lite för mesiga.
Tänkte skriva sammaHolje glassfabrik i vilshult utanför Olofström, Blekinge.
Deras glass finns nu också vid brofästet i Sölvesborg
Go glass har 50 sorters smaker ja de gör det själva.Många av sorters glass Smultronstället i Söderköping har finns inte på en vanlig butik. De har enormt många olika smaker. Det hade krävts en mindre fabrik för att alla de smakerna vilket troligen är anledningen till att de inte gör glassen själv.
Kl.
Smultronstället i Söderköping är mycket väl värt ett besök. God glass, spännande kreationer och superbra service. Även hundvänligt. Långa köer de populäraste tiderna på tidig em men om man går dit lite senare brukar det var lugnare.
För alla dom som inte har en aning om var Hjortkvarn ligger, så är det en liten pytteort längs riksväg 51 mellan Finspång och Örebro ungefär.Go Glass i Hjortkvarn är den bästa glassen
Ja orten i övrigt har kanske inte så mycket att önska, men glassenFör alla dom som inte har en aning om var Hjortkvarn ligger, så är det en liten pytteort längs riksväg 51 mellan Finspång och Örebro ungefär.
Glassen är fantastisk!
Jag ska försöka ta mig till Boda Gård i sommar, mest för att titta på alpackorna!
Mitt tips är Glassbaren i Bräcke (ligger mellan Östersund och Sundsvall), bra glass och stort utbud!
Det tar mig 20 minuter att köra dit och ändå har det aldrig blivit av. Måste skärpa mig!Om ni tröttnar på glass och vill ha något mer matigt kan jag tipsa om Dannäs våffelcafé i Småland
Go glass har 50 sorters smaker ja de gör det själva.
Nu vet jag inte var de tillverkar men är det där de säljer då är det inte större än smultronstället. Förra året kom det upp flera tips i någon tråd där det var flera i Söderköping som tillverkar egen glass.Då har se säkert lämpliga lokaler för det. Där smultronstället ligger (längs Göta kanal centrala Söderköping) har de mest troligt inte plats med lämpliga tillverkningslokaler för de kopiösa mängder glass de säljer. Den glass de har där även om den är från Sia är väldigt god.
Maskinerna i sig tar inte jättemycket plats men att lagra all glass gör det.Nu vet jag inte var de tillverkar men är det där de säljer då är det inte större än smultronstället. Förra året kom det upp flera tips i någon tråd där det var flera i Söderköping som tillverkar egen glass.