Svensk Vit Älghund?

Lillan86

Trådstartare
hejsan tänkte kolla om det finns några som har denna ras, min kompis känner sig lite ensamn med rasen och tycker det skulle vara roligt att få kontakt med någon som har denna ras!:bump:

Sv: Svensk Vit Älghund?

Min morbror är jägare och har alltid haft vita älghundar. Men när hans finaste vandrade vidare så köpte han en annan ras istället och nu har de ett par vita kvar men de är hos fodervärdar. Den fina han hade var dubbelchampion i både Sverige, Norge och Finland och verkligen den underbaraste hund som gått på denna jord. De födde upp rasen också med den hanen och valparna var ju bara helt otroligt fina. Så jag är uppväxt med rasen men har ingen egen. :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 902
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 777
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka