Unit 731 och Operation Paperclip under WWII....Skall vi makulera alla forskningsresultat som härstammar från icke etisk forskning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Unit 731 och Operation Paperclip under WWII....Skall vi makulera alla forskningsresultat som härstammar från icke etisk forskning?
Så sant. Men de andra raserna du nämnde är herdehundar och inte av jaktraser alltså. De kan man iallafall räkna med att de stannar hos flocken och inte följer efter vargen.Vidareutvecklar tanken. Borzoi avlades för jakt på varg, hetsjakt. Dom centralasiatiska m fl stora herdehundarna står emot varg alldeles utmärkt, de som avlas där, inte de exporterade vänstervarvarna, typ ovtjarcor, sarplaninac o liknande.
Dom hundar jag avsåg brukar vara större än vargarna.Så sant. Men de andra raserna du nämnde är herdehundar och inte av jaktraser alltså. De kan man iallafall räkna med att de stannar hos flocken och inte följer efter vargen.
Jag antar att det är något med modet och en varg som skulle bli en mycket dålig kombination även om jakthunden hade varit i samma storlek som vargen.
Herdehundas främsta funktion är ju inte att spöa vargar i närkamp (även om det finns idioter som håller på med sånt) utan att verka avskräckande. De skäller och går på, men håller sig hos sin flock med djur hela tiden. De ska INTE jaga.Så sant. Men de andra raserna du nämnde är herdehundar och inte av jaktraser alltså. De kan man iallafall räkna med att de stannar hos flocken och inte följer efter vargen.
Jag antar att det är något med modet och en varg som skulle bli en mycket dålig kombination även om jakthunden hade varit i samma storlek som vargen.
Om ett djur från deras flock var under attack av en varg, skulle de kunna ge sig i närkamp då tror du? Tänker främst på de centralasiatiska. Frågar av ren nyfikenhet.Herdehundas främsta funktion är ju inte att spöa vargar i närkamp (även om det finns idioter som håller på med sånt) utan att verka avskräckande. De skäller och går på, men håller sig hos sin flock med djur hela tiden. De ska INTE jaga.
Om ett djur från deras flock var under attack av en varg, skulle de kunna ge sig i närkamp då tror du? Tänker främst på de centralasiatiska. Frågar av ren nyfikenhet.
Borzoin och den irländska varghunden är nog större än en varg. Men de används ju inte i jakt längre.Dom hundar jag avsåg brukar vara större än vargarna.
Finns en del riktigt vidriga filmsnuttar på youtube där de gör det.Om ett djur från deras flock var under attack av en varg, skulle de kunna ge sig i närkamp då tror du? Tänker främst på de centralasiatiska. Frågar av ren nyfikenhet.
Om ett djur från deras flock var under attack av en varg, skulle de kunna ge sig i närkamp då tror du? .
DOCK är det viktigt att poängtera att ovtjarkorna i Sverige sällan har detta krut och om de har det så har de tassarna på jorden och vet när det behöver plockas fram, även om de kan vara mycket, mycket skarpa.
En ovtjarka backar aldrig för ett hot, det ska dem inte göra.
Främste uppgiften som boskapsväktare är att vara avskräckande, avlägsnar sig inte hotet så är det attack som inte slutar förrän hotet avlägsnat sig eller dött.
DOCK är det viktigt att poängtera att ovtjarkorna i Sverige sällan har detta krut och om de har det så har de tassarna på jorden och vet när det behöver plockas fram, även om de kan vara mycket, mycket skarpa. Det är för mycket okunskap som figurerar kring rasen vilket är trist för de seriösa kennlar och hundägare vi har.
På Mydog förra året hälsade jag både på centralasiatiska och kaukasier, inga problem. En äldre tik vilade till och med en stund i mitt knä En harmonisk ring.
En ovtjarka backar aldrig för ett hot, det ska dem inte göra.
Främste uppgiften som boskapsväktare är att vara avskräckande, avlägsnar sig inte hotet så är det attack som inte slutar förrän hotet avlägsnat sig eller dött.
DOCK är det viktigt att poängtera att ovtjarkorna i Sverige sällan har detta krut och om de har det så har de tassarna på jorden och vet när det behöver plockas fram, även om de kan vara mycket, mycket skarpa. Det är för mycket okunskap som figurerar kring rasen vilket är trist för de seriösa kennlar och hundägare vi har.
På Mydog förra året hälsade jag både på centralasiatiska och kaukasier, inga problem. En äldre tik vilade till och med en stund i mitt knä En harmonisk ring.
Du klappade den utanför hemmet. Det är en jäkla skillnad på det och att kliva in på tomten och tro att man får klappa.
Sommartid har vi snarlik ras i närheten, de har numer 1,5 meter högt stängsel runt hela tomten, och det är inte för att hålla hunden inne utan folk ute.
Precis.
Min kompis pojkvän har en kaukasisk ovtjarka. Det tog 2 år innan hunden släppte in henne i huset/på gården, om inte pojkvännen var hemma.
Så kär hade jag aldrig varit 2 år!
Kände aldrig han sig orolig över att en så stor hund betedde sig så?Det finns mer än det som gör att man är förundrad över att hon fortfarande är kvar
Så de svenska ovtjarkorna föds helt magiskt som snälla nallebjörnar som sover i knät men är ändå lika skarpa som andra ovtjarkor fast fullständigt väluppfostrat och ofarligt. I see.avlägsnar sig inte hotet så är det attack som inte slutar förrän hotet avlägsnat sig eller dött.
DOCK är det viktigt att poängtera att ovtjarkorna i Sverige sällan har detta krut och om de har det så har de tassarna på jorden och vet när det behöver plockas fram, även om de kan vara mycket, mycket skarpa.