Svanskotan efter förlossning?

T

twinstar

Ni som fött barn, fick ni ont i svanskotan efter förlossningen?

Jag känner mig fullt återställd i de nedre regionerna även om jag behöver knipöva lite till
men något som gör så förbannat ont fortfarande är svanskotan.

Måste ha fått en rejäl smäll där för det gör fyra veckor senare fortfarande jätteont. Särskilt
när jag ska sätta mig eller resa mig från en stol!

Någon som känner igen?

På Familjeliv när man söker står det att det kan hålla i sig upp till ett år!
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

jag känner av svanskotan när jag reser mig från en stol eller liknande. jättejobbigt! trodde det berodde på förlorade ridmuskler...
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Jag har inte haft några större problem, men har nu när minstingen är 2,5 år fått rejält ont i svanskota och bäcken. Har varit hos kotis som inte kan hjälpa mig och har efter evigt tjatande äntligen fått tid hos läkare till i morgon. Jag funderade också på om det kunde ha med barnafödantde att göra, hade väldiga problem med foglossningar och dyligt med båda barnen. Nu har jag haft konstant ont i en månad utan att det vill ge med sig - tidigare har det kommit och gått. Får se vad doktorn säger i morgon....
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Fast jag har haft ont konstant sen förlossning och inte innan så jag är säker på att det uppkom då - frågan är bara hur länge det håller i sig.
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Jag har fortfarande ont, och då har jag inte ens fött vaginalt... Det är snart 2,5 år sedan senaste förlossningen.
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Helt galet!
Jag sökte på familjeliv och det finns hur många trådar som helst om det.

Varför berättar ingen detta när man är gravid!?
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Det kan hålla i sig ett bra tag, jag fick köpa ny sadel till hästen efter 1:an för att jag hade så :devil: ont.

Jag hade ont så länge att det blev en vana att sätta/ställa sig på ett visst sätt (ex från soffan) för att det skulle göra minst ont.
Kommer ff på mig själv att jag gör det ibland, även fast jag inte har haft ont på länge.
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Vad beror det på då? Är det nåt med nervfästen eller blir det nån inflammation? Kan man inte hjälpa det bort på traven på nåt sätt? Jag har redan trillat på svanskotan en gång när jag var typ 13 och hade ont megalänge efter det....
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Fast jag har tydligt ont i benet. Åtminstone känns det så!!
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Svanskotan hade jag oxå vansinnigt ont i, huvva säger jag bara. Men det var det minsann ingen som påpekade i samband med förlossningen, alla andra skräckhistorier men inget om svanskotan:D
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Du bröt nog svanskotan när du födde, eller knäckte den bakåt åtminstone. Jag fick likadant när jag födde min dotter för snart två år sen och först trodde jag att alla hade så ont! Det var inget jag hade hört talas om innan.
För mig gick det över efter fem månader men fram till dess var det ju vidrigt! Jag försökte sitta upp och amma i början men det var ju ohållbart. Tydligen är det svårt att få hjälp, men jag tror tyvärr inte att det finns så mycket att göra heller.
Hoppas att det går över fort för er som har ont!
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

KL
Jag hade kanske inte jätteont där men det kändes obekvämt om man satt mycket och så. Det var svanskotan som var det mest irriterande stället eller hur man ska uttrycka det, efter förlossningen tycker jag.
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Jag har fortfarande ont, och då har jag inte ens fött vaginalt... Det är snart 2,5 år sedan senaste förlossningen.

Jag har också ont dock är det bättre. Min son är snart 8 år!!!
Efter förlossningen hade jag så ont att jag inte kunde sitta riktigt på 6 månader. Ingen tog mig på allvar. :devil:

Är övertygad om att det kom i samband med förlossningen då jag aldrig har haft ont innan.

/Åsa
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

18 år senare...japp fortfarande ont!
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Jag går nu efter en incident på jobbet regelbundet till en osteopat och han såg även att jag var sned i mina höfter efter två förlossningar. Den minste är född 20/7 -05 och jag hade väldigt ont av svanskota och fogar efter förlossningen.

Idag frågade jag honom om detta med foglossning och svanskote problem och han sade att har man problem längre än tre månader efter förlossning så bör man gå till någon och få det tillrättalagt. Troligen blir det aldrig riktigt bra annars för något ligger lite snett.

Tyvärr så får man ju ingen hjälp från sjukvården:mad: men jag betalar gärna bara jag blir bra.
 
Senast ändrad:
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Jag har inte dessa problem själv men en bekant berättade något liknande för länge sedan och jag tror att hon gick till en kiropraktor som hjälpte henne. Nu vet jag inte om hon fick samma problem som du men kan vara värt att kolla upp i alla fall.
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Ja,mitt sista barn kom för 17 år sen,det första barnet kom för 22 år sen..och jag har fortfarande problem med svanskotan..
 
Sv: Svanskotan efter förlossning?

Usch! 17 år! 18 år och 22 år!!!

Verkar inte lovande...
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 120
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 688
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 412
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp