Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Kom att tänka på det förut, är det någon i tråden som inte träffat någon? Jag har ju inte träffat er alla och har väl varit lite för blyg och nervös när vi väl har setts, men det känns ändå som att jag träffat majoriteten av er som bor i närheten?

Sen så har det väl varit en stor halmstadträff och Emmah och modett träffades väl upp i nörr? Ganska häftigt. :)

Väntar på att alvedonen ska verka, öronen gör ännu mera ont när jag ligger. måste snart pumpa ur med, E verkar inte vilja vakna.

Haha, här är det också två snarkandes hundar. :D fast vi har lyxen att ha en snusandes, pepparpeppar, bebis också. Bara jag och sambon som är yrvakna.

Jag ska dra ned ögonlocken nu, ska upp tidigt imorgon och släppa ut hästar och höa/vattna i hagar. Sen ska jag till hästtandläkaren med min lilla B, håller tummarna för att allt går bra och vi kan få hjälp med problemen. :)

Borde oxå sova, blev tyst däruppe för en stund sedan. Ska bara få gubben att släppa sitt BMW-forum så kan vi gå och lägga oss. (tur att han har sitt forum och jag mitt...)
Hoppas det går bra hos tandis.

Gjort är gjort och ja det var kanske klumpigt skrivet men det behövs inte mer vatten på kvarnen nu. Låt inblandade parter lösa detta. Vi är ju trots allt vuxna människor och jag tror att Mabuse och AKB har så pass med skinn på näsan att dom antingen löser detta själva eller hädanefter ignorerar varandra.

Jag kommer säkert få skit nu för det jag skrivit här ovan men jag kan bara inte hålla mig. Mobbing är inte okej från något håll nej, MEN man kan inte bara fortsätta gå an på "mobbaren" när denne faktiskt försökt förklara sig.

Det här var väl lite motsägelsefullt. Å ena sidan tycker du att Mabuse och AKB kan lösa det själva men ändå måste du gå in och säga att man inte ska "gå an mobbaren" mer? Nu var det ju du som drog upp saken igen. Sen tycker jag inte hennes förklaring gjorde saken så mycket bättre.

Jag är övertygad om att de kan tala för sig själva, men det här är ett diskussionsforum och jag håller inte tyst varken på forum eller IRL när jag ser/hör sånt som det AKB skrev.

*kl*
Ang. diskussionen om vilka som läser i tråden så tänker jag att det antagligen finns en himla massa människor som följer alla möjliga trådar på buke utan att någonsin skriva. Varför? Ingen aning, men jag förstår inte nöjet med att samla frimärken heller och det finns det folk som gör. Det verkar väldigt naivt att tro att det inte finns okända som läser.

Senast ändrad:
*kl*

Efter två timmars sömn, med värkande öron, en hals av taggtråd och noll röst beger jag mig västerut för shopping. Ska dricka min kopp te och sen ska jag väcka E. Resten av huset sover de med. Väldigt lugnt och skönt just nu :)

Hoppas du hinner bli frisk innan jul! Min förkylning tog en vecka att bli fri från, hatar sådana sega varianter :mad:

Snart dax att rusha ut till stallet och bege mig till jobbet. Vi hörs ikväll!

Det är befängt att läsa era inlägg här tycker jag. Förstår inte vilka grunder ni har för att hoppa på oss i den här tråden på det sätt som ni gör? Jag personligen känner flera i denna tråden. Den mamman jag har haft mest utbyte med och kontakt med sedan min dotter föddes lärde jag tex känna i denna tråden.

Jag har träffat många av tjejerna här och flera av dem är närmare mig än tex mina arbetskamrater som jag träffar varje dag.

Sen känner jag också Mabuse sedan tidigare, långt innan den här tråden. Vi är bekanta med gemensamt umgänge och hon är den absolut största anledningen till att jag ett, inte skriver allt för personliga saker om mitt liv, två, anledningen till att jag vill ha ett låst forum. Anledning? I ett låst forum kan vi ha en eventuell överenskommelse att allt som skrivs där stannar där. Det finns ev en tyst överenskommelse ang detta här idag. Men, jag förväntar mig inte att saker jag skriver här stannar här och inte kommer ut IRL.

I ett stängt forum skulle även du och Petruska vara exkluderade, vilket också är en av anledningarna att iaf jag vill ha det låst. Vi som normalt är i denna tråd håller kanske inte alltid med varandras livsval, men vi accepterar varandras individuella val. Vad har jag för rätt att dömma och ifrågasätta andras val att leva sina liv??? Jag behöver inte hålla med, MEN eftersom jag respekterar tjejerna i denna tråden så accepterar jag deras livsval! Om jag väljer att vara hemmafru så är det mitt val! Inget som du, Pertruska eller någon annan i hela världen har något som helst med att göra! Det är mitt liv, mitt val! Varför är det så svårt att acceptera?

Men som sagt, jag råkade titta i tråden av en ren tillfällighet. Och jag känner verkligen inte igen mig i särskilt många av inläggen. Tråden funkar inte som bekräftelse för mig. Och det beror inte bara på att mina barn är så stora. :D

Nu får du verkligen ursäkta mig men det var i helt otroligt att det tillfället inte föll sig bättre än just när det för en gångs skull uppstod en rätt trist konversation. Okej, nog kan det ha varit en ren tillfällighet men....

Vilka anledningar man har att följa denna tråd är säkert lika många som dolda följeslagare, nyfikenhet, bekräftelse och det finns nog dom som sitter och väntar på rätt tillfälle att få röra om i grytan och starta tjaffs liksom det säkerligen finns människor som "gottar" sig i andras problem å dyl. Vi har helt enkelt inte tänkt oss för tillräckligt.

Men nu kommer det vara slut på allt sådant här inne tror jag, det lär nog bli det "ytliga" snacket och allt annat "godis" lär få vänta tills vi skaffar en ner skyddad verkstad ;)

Vilka som är aktiva i tråden, jag litar rätt bra och kanske för bra på alla här inne men känner mig ändå rätt så lugn efter som jag tror faktiskt alla aktiva träffats om än inte alla samtidigt....men sen vet man ju inte vilka de "dolda" är :crazy:

Det är befängt att läsa era inlägg här tycker jag. Förstår inte vilka grunder ni har för att hoppa på oss i den här tråden på det sätt som ni gör? Jag personligen känner flera i denna tråden. Den mamman jag har haft mest utbyte med och kontakt med sedan min dotter föddes lärde jag tex känna i denna tråden.

Jag har träffat många av tjejerna här och flera av dem är närmare mig än tex mina arbetskamrater som jag träffar varje dag.

Sen känner jag också Mabuse sedan tidigare, långt innan den här tråden. Vi är bekanta med gemensamt umgänge och hon är den absolut största anledningen till att jag ett, inte skriver allt för personliga saker om mitt liv, två, anledningen till att jag vill ha ett låst forum. Anledning? I ett låst forum kan vi ha en eventuell överenskommelse att allt som skrivs där stannar där. Det finns ev en tyst överenskommelse ang detta här idag. Men, jag förväntar mig inte att saker jag skriver här stannar här och inte kommer ut IRL.

I ett stängt forum skulle även du och Petruska vara exkluderade, vilket också är en av anledningarna att iaf jag vill ha det låst. Vi som normalt är i denna tråd håller kanske inte alltid med varandras livsval, men vi accepterar varandras individuella val. Vad har jag för rätt att dömma och ifrågasätta andras val att leva sina liv??? Jag behöver inte hålla med, MEN eftersom jag respekterar tjejerna i denna tråden så accepterar jag deras livsval! Om jag väljer att vara hemmafru så är det mitt val! Inget som du, Pertruska eller någon annan i hela världen har något som helst med att göra! Det är mitt liv, mitt val! Varför är det så svårt att acceptera?

:bow: ungefär det som jag ville skriva men inte lyckades formulera igår :bow:

Jag fick väcka S nu! Annars lär hon ställa om sig totalt...

Det har kommit en del snö, så idag borde jag nog kunna låta våran dobermann få dra S i pulka! Men först lite stallsyslor medans gubben är och handlar så vi kan rimma våran julskinka!

Ja, det blev väldigt jobbigt när jag fick höra att vi lever på ett sätt som "folk" inte klarat av. Att det blev en tråd på senior

Att det nästan borde vara förbjudet att leva på ett sådant sätt eller skaffa barn över huvud taget.

Jag känner jättemånga som säger att de inte skulle klara av eller ens vilja försöka leva som jag, mest för att jag jobbar så mycket och har häst (jag har vuxna barn). De flesta jag känner IRL tycker att det verkar vara fruktansvärt jobbigt och inrutat att ha häst. Vad är problemet med att andra, som inte lever som jag, inte heller vill göra det?

Ingen var ens i närheten av att tycka att din livsföring borde vara förbjuden. Det är ju ett helt absurt påstående.

Globalt sett är det mycket mer troligt att lagar och regler skulle lägga hinder ivägen för mitt liv, än för ditt, mitt yrke är tex förbjudet för kvinnor i flera länder i världen.

Trodde hon (esc) att jag inte läser där och därför kunde lägga frågan där???

Vilket trams. Hon förklarar ju i tråden varför hon lägger den på Senior. Även Senior är ju, precis som Förälder, ett helt öppet forum. Det är ju inte direkt som att hon har gömt tråden på något obskyrt ställe dit enbart edsvurna jämställdhetsfanatiker har tillräde.

Många utav oss har träffats, många har Facebook och bloggar.
Men helt säkra kan vi ju inte vara på att det inte finns någon massmördare bland oss, eller på buke överhuvudtaget....

Jag har vetat hela tiden att risken att "hemliga" läser tråden. Men jag förstår fortfarande inte vad nöjet kan vara.

Vad var det som fick dig av en tillfällighet att klicka in på tråden? Har du gjort det förut?

Fast det spelar ju ingen roll om du förstår nöjet, poängen är ju att forumet är öppet och att man måste förhålla sig till det.

Jag klickade av en ren tillfällighet, satt hemma och hängde med min förkylning. Hade inte gjort det om jag inte hade haft så tråkigt. Ev var jag en liten aning nyfiken på just det där med rubriken: årstidsmammor, liksom. Dels att knyta sitt föräldraskap till en årstid, dels betoningen av mammor. Just det har jag sett diskuteras i andra trådar någon gång. (Själv har jag öht aldrig pratat om mig själv som en "mamma", och skulle inte "titulera" mig så.) Jag antar att den typ av mobbningskampanj som råkade pågå just då, inte är det vanliga i den här sortens trådar, men det vet jag inte.

Det är befängt att läsa era inlägg här tycker jag. Förstår inte vilka grunder ni har för att hoppa på oss i den här tråden på det sätt som ni gör?

Hoppar på er!?? Jag kritiserade mobbingen av Mabuse. Vilken du uppenbarligen inte tar avstånd från, utan istället fortsätter med, med fördjupning i frågan. Det är rent gräsligt att läsa.

Jag har ingenting att invända mot att de som vill startar en egen tråd på något stängt ställe, det jag har något emot är att man fullt öppet diskuterar vilka som ska uteslutas.

I övrigt är det här, som du säkert har hört talas om, ett diskussionsforum. Det betyder att sådant som skrivs ständigt riskerar att också bli diskuterat. Just att det är ett diskussionsforum gör att sådant är lite mer socialt "tillåtet" än det brukar anses vara i andra sammanhang där man är ytligt bekanta med varandra, IRL. Själva poängen med ett diskussionsforum är väl att tex diskutera sina "livsval" och andra saker.

Nu får du verkligen ursäkta mig men det var i helt otroligt att det tillfället inte föll sig bättre än just när det för en gångs skull uppstod en rätt trist konversation. Okej, nog kan det ha varit en ren tillfällighet men....

Men nu kommer det vara slut på allt sådant här inne tror jag, det lär nog bli det "ytliga" snacket och allt annat "godis" lär få vänta tills vi skaffar en ner skyddad verkstad ;)

Men det blir väl JÄTTEBRA!!! Skapa ett eget låst forum och ös galla över alla otäcka jämställdhestivrare! :D

Förutom den vidriga hanteringen av Mabuse, så har det jag har sett mest handlat om bebisars sömn eller brist därpå, julstök och renovering och i viss mån att de små männen ju är som de är. Inte direkt hett. Det tolkar jag som att de som följer tråden (förutom då möjligen galet svartsjuka ex o dyl) är personer som på något vis får sina egna liv speglade.

Möjligen också någon som i den här tråden ser en sida av Sverige/livet/världen som man aldrig ser annars.

Om jag hade varit helt ny på buke, hade jag nog kunnat följa en tråd som denna med något slags fascination över det exotiska, det är extremt lite här som liknar vad jag är van vid.

Men som sagt, jag råkade verkligen titta in av en ren tillfällighet, men poängen eller bekymret är ju att många i den här tråden verkar ha tänkt sig att den faktiskt är ett stängt rum. Det tyder för mig på en oroväckande låg integritet, och en oroväckande låg självbevarelsedrift. Det var därför jag tog upp det. Jag vill att alla som skriver på nätet är mer rädda om sig själva än så.

Hoppar på er!?? Jag kritiserade mobbingen av Mabuse. Vilken du uppenbarligen inte tar avstånd från, utan istället fortsätter med, med fördjupning i frågan. Det är rent gräsligt att läsa.

Hur kan du se att jag inte tar avstånd utifrån det jag skriver? Vad är det jag skriver som fördjupar frågan och vad är det som är så gräsligt?

Det följande:

Sen känner jag också Mabuse sedan tidigare, långt innan den här tråden. Vi är bekanta med gemensamt umgänge och hon är den absolut största anledningen till att jag ett, inte skriver allt för personliga saker om mitt liv, två, anledningen till att jag vill ha ett låst forum.

I ett stängt forum skulle även du och Petruska vara exkluderade, vilket också är en av anledningarna att iaf jag vill ha det låst.

Att aktivt exkludera mig och Niyama är mindre upprörande. Även om det naturligtvis också hade kunnat skötas snyggare än så här. :D:D

För mig har det en betydelse varför man läser en tråd som har pågått i 2 år och aldrig har visat sig.

Jag är en mamma, inte en pappa. Det är ingen titel jag har på mina visitkort, eller som jag använder mig av när jag presenterar mig förutom på dagis. Det är en del av mitt liv på samma sätt som jag är hästägare, husägare, bilägare, inkomsttagare, granne, fru, dotter, syster, barnbarn, bukemedlem, resenär, konsument........ Titlar överlag tycker jag känns förlegade och lite som att försöka visa upp sin samhällsklass.

Än så länge är det inga pappor som har visat sig tråden, men vem vet de kanske smygläser precis som du. Men om dem dyker upp så ändrar vi gladeligen trådens namn till VÅRFÖRÄLDRAR 2010 & CO om det nu är där skon klämmer.

Att fortsätta mala på om det här känns meningslöst, rent av larvigt. Din åsikt har gått fram och om du vill fortsätta "smygläsa" om våra liv, barn, renoveringar, makar/sambon, julstök och våra gullipluttiga inlägg så är du välkommen att göra det! Hoppas du hittar något av intresse och kanske till och med lär dig något på kuppen, hett eller inte!

:grin:

Men är du inte riktigt riktig? Har indianerna hoppat ur kanoten?

Var skriver jag att Mabuse ska exkluderas från ett stängt forum??? Snälla, visa mig var! Det är ju helt din tolkning och enbart din tolkning!

Men nu har du ju tagit en mening ur det hela. Det står ju mer! Som att då kan de ha en riktig överenskommelse att det som skrivs inte ska spridas vidare, vilket inte kan kommas överens om i ett öppet forum.

cattan ser jag bara i andra trådar aldrig inne hos oss längre, ber väldigt mycket om ursäkt om jag har missat att hon skrivit nyligen i vår tråd annars känns det som att det börjar närma sig året sedan hon skrev här. Vet att vi alla skrev gratulationer iaf till sonen på ettårsdagen men minns inte att hon var in något efter eller strax före det.

Nej jag har inte läst på ett tag ;) jag hamnade lite efter, lägger inte upp bilder på mig el barn osv. Nu poppade jag in och snabbläste lite. Ledsen att jag inte svarade på gratulationer, men tack för dem!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 101
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 165
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar