Ja, det blev väldigt jobbigt när jag fick höra att vi lever på ett sätt som "folk" inte klarat av. Att det blev en tråd på senior
Att det nästan borde vara förbjudet att leva på ett sådant sätt eller skaffa barn över huvud taget.
Jag känner jättemånga som säger att de inte skulle klara av eller ens vilja försöka leva som jag, mest för att jag jobbar så mycket och har häst (jag har vuxna barn). De flesta jag känner IRL tycker att det verkar vara fruktansvärt jobbigt och inrutat att ha häst. Vad är problemet med att andra, som inte lever som jag, inte heller vill göra det?
Ingen var ens i närheten av att tycka att din livsföring borde vara förbjuden. Det är ju ett helt absurt påstående.
Globalt sett är det mycket mer troligt att lagar och regler skulle lägga hinder ivägen för mitt liv, än för ditt, mitt yrke är tex förbjudet för kvinnor i flera länder i världen.
Trodde hon (esc) att jag inte läser där och därför kunde lägga frågan där???
Vilket trams. Hon förklarar ju i tråden varför hon lägger den på Senior. Även Senior är ju, precis som Förälder, ett helt öppet forum. Det är ju inte direkt som att hon har gömt tråden på något obskyrt ställe dit enbart edsvurna jämställdhetsfanatiker har tillräde.
Många utav oss har träffats, många har Facebook och bloggar.
Men helt säkra kan vi ju inte vara på att det inte finns någon massmördare bland oss, eller på buke överhuvudtaget....
Jag har vetat hela tiden att risken att "hemliga" läser tråden. Men jag förstår fortfarande inte vad nöjet kan vara.
Vad var det som fick dig av en tillfällighet att klicka in på tråden? Har du gjort det förut?
Fast det spelar ju ingen roll om du förstår nöjet, poängen är ju att forumet är öppet och att man måste förhålla sig till det.
Jag klickade av en ren tillfällighet, satt hemma och hängde med min förkylning. Hade inte gjort det om jag inte hade haft så tråkigt. Ev var jag en liten aning nyfiken på just det där med rubriken: årstidsmammor, liksom. Dels att knyta sitt föräldraskap till en årstid, dels betoningen av mammor. Just det har jag sett diskuteras i andra trådar någon gång. (Själv har jag öht aldrig pratat om mig själv som en "mamma", och skulle inte "titulera" mig så.) Jag antar att den typ av mobbningskampanj som råkade pågå just då, inte är det vanliga i den här sortens trådar, men det vet jag inte.
Det är befängt att läsa era inlägg här tycker jag. Förstår inte vilka grunder ni har för att hoppa på oss i den här tråden på det sätt som ni gör?
Hoppar på er!?? Jag kritiserade mobbingen av Mabuse. Vilken du uppenbarligen inte tar avstånd från, utan istället fortsätter med, med fördjupning i frågan. Det är rent gräsligt att läsa.
Jag har ingenting att invända mot att de som vill startar en egen tråd på något stängt ställe, det jag har något emot är att man fullt öppet diskuterar vilka som ska uteslutas.
I övrigt är det här, som du säkert har hört talas om, ett diskussionsforum. Det betyder att sådant som skrivs ständigt riskerar att också bli diskuterat. Just att det är ett diskussionsforum gör att sådant är lite mer socialt "tillåtet" än det brukar anses vara i andra sammanhang där man är ytligt bekanta med varandra, IRL. Själva poängen med ett diskussionsforum är väl att tex diskutera sina "livsval" och andra saker.
Nu får du verkligen ursäkta mig men det var i helt otroligt att det tillfället inte föll sig bättre än just när det för en gångs skull uppstod en rätt trist konversation. Okej, nog kan det ha varit en ren tillfällighet men....
Men nu kommer det vara slut på allt sådant här inne tror jag, det lär nog bli det "ytliga" snacket och allt annat "godis" lär få vänta tills vi skaffar en ner skyddad verkstad
Men det blir väl JÄTTEBRA!!! Skapa ett eget låst forum och ös galla över alla otäcka jämställdhestivrare!
Förutom den vidriga hanteringen av Mabuse, så har det jag har sett mest handlat om bebisars sömn eller brist därpå, julstök och renovering och i viss mån att de små männen ju är som de är. Inte direkt hett. Det tolkar jag som att de som följer tråden (förutom då möjligen galet svartsjuka ex o dyl) är personer som på något vis får sina egna liv speglade.
Möjligen också någon som i den här tråden ser en sida av Sverige/livet/världen som man aldrig ser annars.
Om jag hade varit helt ny på buke, hade jag nog kunnat följa en tråd som denna med något slags fascination över det exotiska, det är extremt lite här som liknar vad jag är van vid.
Men som sagt, jag råkade verkligen titta in av en ren tillfällighet, men poängen eller bekymret är ju att många i den här tråden verkar ha tänkt sig att den faktiskt är ett stängt rum. Det tyder för mig på en oroväckande låg integritet, och en oroväckande låg självbevarelsedrift. Det var därför jag tog upp det. Jag vill att alla som skriver på nätet är mer rädda om sig själva än så.