Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

just det som jag länkade till är bara en fotoskrivare.
Sen finns det ju multifunktionsskrivare som du kan välja att skriva ut vanliga papper, eller på fotopapper, dvs få foton.

Jag tror som du. Skulle jag skriva att det är jag som sköter all tvätt, städning och matlagning här hemma så skulle väl världen gå under. Att min sambo sen har ett mer än heltidsjobb och tiden han har när han kommer hem lägger han först på s och sen på skottning, elda i vår flispanna, fixa traktorn som har gått sönder osv. Jag gillar att göra fint hemma, min sambo ser inte ens skillnaden om jag har städat eller inte osv. Skulle jag gå ut och försöka mecka med traktorn så skulle det sluta i katastrof. :D

Förstår inte varför folk inte får ha ett liv som fungerar och göra de sysslor som de tycker är roligt, utan att det behöver vara helt jämställt, utan att folk ska lägga sig i och ha åsikter?

Men nu är jag rent allmänt trött och sur, så jag ser allting ganska bittert just nu.

Jag förstår dig fullt ut. Om din man nu tex kan laga bilarna själv och dessutom verkar trivas i garaget, varför ska ni då gå och jobba extra för att betala någon annan att göra det? Just nu ser varken jag eller barnen sambon mycket, det är så i julbordstider. Å andra sidan är han snart ledig över jul och till efter alla helger. En del dagar ser han bara oss på morgonen.
Hade vi haft råd så skulle vi med ha nya bilar och färdig renoverat hus, tyvärr så får vi ta en sak i taget. Allas liv och förutsättningar är olika, och även hur man är som person.
En kompis bor i hus där de bara de senaste åren haft vatten och avlopp inne, toa har de fått i en gäststuga på gården (föräldrarna byggt) innan dess fanns bara utedass. de har levt så i 10 år. Jag hade inte klarar av det, men de värdesätter att vara helt skuldfria högre än att ha badrum och värmepanna.
Vi är olika där, vi vet om det men om hon är nöjd varför ska jag då lägga mig i det? Det är ju deras sätt att leva och jag tycker inte mindre om henne för det. (även om det inte var en höjdare att besöka henne på vintern som gravid och kissnödig :D)

Vi har en fotoskrivare från epson som kan skriva ut ganska stora bilder, tror den klarar lite över A4 mått. R1900 tror jag den heter? Tror den kostade runt 3-4000, min sambo vill alltid ha det värsta, så därför köptes en sån. Det är en ren fotoskrivare som bara skriver ut bilder, inget annat.

Bor och lever lite som ni. Renoveringsobjekt och hästar och bilar som det behöver fixas med emellanåt. Personligen vantrivs jag fruktansvärt i lägenhet. Vill inte bo en minut mer än nödvändigt så. Och villa i stan är för oss helt otänkbart. Renoveringen är vårt gemensamma intresse. Klipper gräset gör sambon. Lagar bilen gör han oxå. Hmm han gör nog det mesta av renoveringen oxå. Jag servar gladeligen med fika och hämtning av div verktyg. Laga mat gör vi båda. Vi har våra olika maträtter vi gör. Flisan somnar i vårt knä i soffan framför tvn och så bär vi in henne till hennes säng och det gör vi lika mycket. Jag startar nog flest tvättmaskiner och sambon mest diskmaskiner. Men hos oss är det nog jag som träffar dottern minst på vardagarna. Hon är morgontrött så det bli nästan bara 45 min vaken tid tillsammans på morgonen. Sen kommer jag hem vid ca 18.30 och då gör vi mat och så åker jag till stallet.

Hjälp vilket svammligt inlägg. Får ingen bra överblick när jag skriver i telefonen. Är iaf jättenöjd med vårt liv trots trasiga bilar och jätterenoveringsobjekt till hus. Känner mej lugnare och mer harmonisk än någonsin trots allt vi har att göra. Huvudsaken är ju att alla parter är nöjda :)

... och ännu en kväll med piggt barn...

Vi var ju på julbord och hon åt som en häst!!! 30 kr kostade hennes, så det gick plus ;) Men jag gav henne lite av efterrättsbordet, kunde inte låta bli eftersom hon annars skulle ha av mig. Men min syster var inte sen att ge ännu mera. skumtomtar, kakor mm. S åt glatt trots att hon ätit redigt med mat. Så lite sockerhög dam ikväll. Hon somnade i bilen på vägen hem. la henne i sängen ombytt och klar med välling. supernöjd vid 20. Men vem vaknade vid 22???? ha varit uppe en stund. fick en flaska välling till efterosmhon blev trött.

Nu är flaskan uppäten och jag hör att hon ligger och snackar i sängen. SUCK. kan ju inte låta henne komma ner en gång till. Förra gången var hon skitsur och skrek. Nu lite tjatter och rasslande med leksakerna hon har i sängen. Hon är nog lite övertrött efter hela helgens julaktiviteter... Har missat som tvåtimmars sov bägge dagarna.

Kalla mig naiv om du vill. Men jag ser det inte så.

Men ni får väl göra vad ni vill med eran tid ;)

Jag har inte följt de här trådarna, du kan vara helt lugn. :D Men om det nu visar sig att folk läser i tråden, folk som du egentligen inte vill läser det du skriver, då är det för mig överraskande att du inte förutsåg den möjligheten. Eftersom det är ett öppet forum, och man vet aldrig vilka som är här. Hur pass väl vet du ens vilka andra som är aktiva i tråden är? (Du behöver så sett inte svara på det, men jag är hela tiden helt öppen för möjligheten att saker inte alls är vad de ser ut att vara på nätet. Både du och jag är kanske galna massmördare i själva verket. :p)

Jag håller verkligen med om detta, jag förstår verkligen inte hur det kan vara intressant för någon "annan"!

Om jag skulle spekulera så kan jag tänka mig några olika saker. Dels så klart typ gamla ex som är galna av svartsjuka :p, dels faktiskt nuvarande sambos/män som oroar sig för att bli utlämnade på sätt de inte gillar eller inte känner att de kan kontrollera, dels lite vem som helst som av något skäl kollar in någon, och sen kan jag gott tänka mig att personer som typ känner igen sig i många av inläggen kan få ungefär samma sorts bekräftelse och spegling av att bara läsa i tråden, som många verkar få av att skriva i den.

Men som sagt, jag råkade titta i tråden av en ren tillfällighet. Och jag känner verkligen inte igen mig i särskilt många av inläggen. Tråden funkar inte som bekräftelse för mig. Och det beror inte bara på att mina barn är så stora. :D

Macken! Du behöver inte förklara fler gånger. Jag förstår verkligen inte varför du gör det. Det verkar vara så himla jobbigt för dig själv. Jag har ingen aning om vad du menar med att din man är som män är mest, men du behöver inte förklara det heller. Enligt min erfarenhet är även män individer. :p

Jag tror att det finns många som lever så därute.
Jag hjälper till med renovering oxå. Men det är mera hålla i där eller måla. Tycker det är trevligt at göra saker tillsammans, se hur fint det blir. När vi hade storrenovering av de flesta fönster lyssnade vi på en ljudbok tillsammans medans vi skrapade färg!

Min gubben suckar aldrig (nåja, nästan aldrig ;)) över att jag har hästarna, han följer till och med med på tävlingar och hjälper till! Men numera får jag fixa barnvakt, för han vill inte ha allt att hålla koll på. Fast det lär inte bli så mycket tävlande på ett tag nu...

Vad jobbigt. :/

S är likadan om hon somnar i bilen, så vi försöker alltid göra klart henne för natten innan vi sätter oss i bilen och smyger upp med henne till sängen så att hon inte vaknar, hittills fungerar det inte var tionde gång när hon vaknar till på väg från bilen till sängen, då är det tjatter i flera timmar. Då är det lätt att bli vansinnig när man själv bara vill soooova. :p

Här sover alla, det är bara jag som är klarvaken. väntar på att E ska äta innan jag somnar. Under tiden har jag ju en bra anledning att hänga på buke och sticka på hennes pippitröja :)

Macken! Du behöver inte förklara fler gånger. Jag förstår verkligen inte varför du gör det. Det verkar vara så himla jobbigt för dig själv. Jag har ingen aning om vad du menar med att din man är som män är mest, men du behöver inte förklara det heller. Enligt min erfarenhet är även män individer. :p

Ja, det blev väldigt jobbigt när jag fick höra att vi lever på ett sätt som "folk" inte klarat av. Att det blev en tråd på senior (och varför inte här???) om hur hemska människor är som bara träffar sitt/sina barn ett par timmar på kvällen.
Att det nästan borde vara förbjudet att leva på ett sådant sätt eller skaffa barn över huvud taget.

Kanske är jag extra känslig eftersoms hormonerna kan spela ett spratt.

Nä, jag tänker nog inte förklara heller.

Senast ändrad:
*knapp*
Men jag måste berätta något äckligt när vi ändå är inne lite på stall.

Igår såg jag när jag mockade att Devlin hade missat en tuss hö, tänkte inte så mycket på det utan la det där det brukar ligga och la sedan in kvällsmaten åt honom.
Idag när jag kom och skulle mocka ligger det åter igen en tuss hö kvar och jag tar tag i den med grepen och ser att det ligger något svart i tussen. Tar upp och tittar närmre på mitt fynd, luktar lite märkligt. Börjar fundera på vad det är för tomte som har lagt en hundbajspåse ute på vallen och fortsätter att studera fyndet. Sedan går det upp för mig jag håller i en pressad och konserverad orm!! Fyyyy så äckligt. Tur nog så har jag inte ormfobi men blev ändå lite äcklad av den *en grön smiley hade passat här*

:eek::eek: jag hade dött!

Jag tror att det finns många som lever så därute.
Jag hjälper till med renovering oxå. Men det är mera hålla i där eller måla. Tycker det är trevligt at göra saker tillsammans, se hur fint det blir.

Precis, var och en gör det man är bra på. Här bestämmer jag hur saker ska se ut och han bestämmer på vilket sätt det ska göras :)

Trodde hon (esc) att jag inte läser där och därför kunde lägga frågan där??? jag läser en del där, det som är intressant men svara ytterst ytterst sällan, så det blir kanske lite som våran tråd?

Men usch, på tal om ormar.

Jag hade ett ormbo precis vid stallet i somras, det kom ormar hela tiden!!! En mix av huggormar och snokar, precis vad man behöver...

Hade jag greppat en torkad orm som du michellan, hade jag dött lite inombords.. :eek:

Jag har inte följt de här trådarna, du kan vara helt lugn. :D Men om det nu visar sig att folk läser i tråden, folk som du egentligen inte vill läser det du skriver, då är det för mig överraskande att du inte förutsåg den möjligheten. Eftersom det är ett öppet forum, och man vet aldrig vilka som är här. Hur pass väl vet du ens vilka andra som är aktiva i tråden är? (Du behöver så sett inte svara på det, men jag är hela tiden helt öppen för möjligheten att saker inte alls är vad de ser ut att vara på nätet. Både du och jag är kanske galna massmördare i själva verket. :p)

Om jag skulle spekulera så kan jag tänka mig några olika saker. Dels så klart typ gamla ex som är galna av svartsjuka :p, dels faktiskt nuvarande sambos/män som oroar sig för att bli utlämnade på sätt de inte gillar eller inte känner att de kan kontrollera, dels lite vem som helst som av något skäl kollar in någon, och sen kan jag gott tänka mig att personer som typ känner igen sig i många av inläggen kan få ungefär samma sorts bekräftelse och spegling av att bara läsa i tråden, som många verkar få av att skriva i den.

Men som sagt, jag råkade titta i tråden av en ren tillfällighet. Och jag känner verkligen inte igen mig i särskilt många av inläggen. Tråden funkar inte som bekräftelse för mig. Och det beror inte bara på att mina barn är så stora. :D

Många utav oss har träffats, många har Facebook och bloggar.
Men helt säkra kan vi ju inte vara på att det inte finns någon massmördare bland oss, eller på buke överhuvudtaget....

Jag har vetat hela tiden att risken att "hemliga" läser tråden. Men jag förstår fortfarande inte vad nöjet kan vara.

Vad var det som fick dig av en tillfällighet att klicka in på tråden? Har du gjort det förut?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 103
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar