Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Fast ds är nog mer för cyllene just nu. :D Cyllene, om du får tid över så kan jag rekommendera Zeldaspelet till ds. ;)

/Lottch, som köpte tv-spel till sambon i julklapp som en bortförklaring till att få spela själv... :o :angel:

Jag blev snopen av att andra kan ha intresse av att följa oss i det tysta genom alla trådar utan att kommentera öht. Jag snokar in ibland till vintermammorna, men det är pga några av "oss" är aktuella där. Sommarmammorna kollade jag in ibland när de började föda barn, var i behov av positiva förlossningsberättelser :D

+1 på den! Brukar kolla dom andra trådarna runt bf dags sen blir dom inte så intressanta nå mer. Vi är endå upp i snart 19 fulla trådar. Vad har man för nytta av att läsa allt vårt dravvel i så många trådar utan att medföra något själv? Vi måste helt enkelt vara väldigt kloka och ha superintressanta liv eftersom andra vill läsa om det! :idea::p

Tidigare år har H varit tomte. Detta året tänkte jag höra med en barndomskompis om han ska fira jul hos sina föräldrar och då komma hit och tomta.
A träffade tomten på skolans julfest och han vågade faktiskt gå fram trots att han hade en sådan där otäck gummimask på sig.

Ingen tomte här. Fasen kan tomten komma på natten i övriga delar av världen så kan den väl göra det i Sverige också. Gillar inte alls konceptet som har blivit i min släkt med barn som blir rädda men man ska ändå envisas med fanskapat ska komma och skrämmas.

Då är du min själsfrände när det gäller blommor! :love:

När vi var i vancouver i våras så gick jag bara omkring och gapade, deras magnolior var inte buskliknande som våra, de var TRÄD. Det var bland det mest fantastiska jag sett i blomväg.

När jag mådde illa nu så blev mina orkidéer ordentligt mishandlade, de blev inte vattnade en enda gång, jag är imponerad över att så många överlevde. Är lite ledsen, för alla hade knoppar när jag tog in dem efter sommaren. :(

vet inte ifall vi kommer ha tomte. Men vi var på julbord idag och S blev livrädd för tomten och gömde sig mellan mina ben.

Vi ska ha en riktig gran. Gubben och ena grannen har som tradition att gå ut och skjuta en gran! Han vill inte ha varken gran eller julpynt, så vill jag ha det får jag fixa det själv (förutom att han skjuter en gran och tar hem den) Men det är nog för att det är en kul grej!
Vi ska inte vara hemma i jul. För första gången sen vi köpte huset. Vi ska till hans bror i värmland och det känns faktiskt skönt att släppa all julstress. Men jag vill ha en gran för S skull.

Minns andra julen i vårat hus. Vi (eller snarare jag) hade bjudit in släkten till jul. Jag jobbade natten till julafton. Vi stod och renoverade rummet vi skulle vara i till två på nätterna. Hans mamma kom ut och hjälpte till och tapetsera. Den sista tapetseringen och färgstrykningen av tak och lister fick min man göra. Detta natten till julafton, jag var ju på jobbet och kunde inte hjälpa till.

kl 5 på morgonen fick jag ett mms på ett färdigt rum, då hade han till och med städat och möblerat upp det igen. Så jag hann faktiskt sova ett par timmar innan gästerna kom! Men det är något vi aldrig skulle göra om igen.
Men trevligt blev det och sen blev det en bonus att äntligen få ett rum klart! Där satt vi och mös resten av julhelgen av ett riktigt rum!!!

När vi var små kläddes alltid grannen kvällen innan och det har jag fortsatt med. fram till nu, i år känner jag att jag vill vara klar tidigare och inte stressa in i det sista. Sambon lär jobba de mesta kvällar (plus dagar) fram til torsdag och på fredag städar de efter jobbet med julfirande under tiden :angel: Han lär mao behöva skjuts hem

Hittade hit genom att Petruska skrivit här (Petruska - jag är ingen stalker utan brukar ibland hålla utkik efter användare som ofta skriver i intressanta trådar).

Åh, jag är enbart smickrad över att bli stalkad av dig! :love:

Vi måste få fundera på hur vi ska göra i frågan om vilka som ska få lösen till det låsta forumet, men person angrepp och dessa antydningar som varit är inte okej! Rent av elaka!

Ja, inläggen kring/om Mabuse var riktigt vidriga.

Folk på ett forum som inte känner mig och min familj dömer mig så hårt på något de inte vet hela bilden av.

Vad jag kan se i den tråden "dömer" ingen dig, däremot är det några som dels är lite förvånade över ett väldigt könsstereotyp upplägg av vardagens praktikaliteter, dels vill jag minnas några som tycker att du verkar ha ditt hus till ett väldigt högt pris. Men det har ju inget med att "döma" att göra.

Jag är ledsen men härdan efter kommer i alla fall jag tänka på det mera och så vill inte jag ha det i det låsta forumet. Där vill jag veta vilka personerna är.

*kl*
Oj tjejjer. Det har varit en del att läsa de senaste dagarna. Och jag väljer att inte kommentera något av den "heta" diskussion som uppkom. MEN, jag fick mig en rejäl tankeställare om hur MÅNGA osynliga som faktiskt kan vara här och läsa om oss.

Jag är lite förvånad över den här i mina ögon rätt naiva tron att en tråd på buke, som är ett helt öppet forum, skulle kunna fungera som något slags privat rum, där man kan vara anonym och där man kan skriva vad som helst. Alla här är väl ändå rätt rutinerade internetanvändare? Jag blir nästan lite orolig när flera låter så där naiva, vad som helst kan ju hända er om ni inte kommer ihåg att hela världen kan se er hela tiden på nätet.

Vad knäpp du är! ;) Tror min heter Tribute eller nåt och den funkar jättebra också. Köpte en XXS och det är jag glad för. Skönare när den inte är alltför stor.

Vi brukar också klä granen dagen före julafton. Det blir nog så i år också, för innan dess har vi nog inte tid. Men det är ju så fint och mysigt när alla julklappar ligger under. Jag gillar ju julklappar! :o

Jag har 6 st orkidéer just nu och en keiki som borde planteras men jag orkar inte. Jag gallrade ur 3 st efter sommaren som hade blivit fula efter utevistelse samt köksrenovering och jag hade tröttnat på dem.
Hade fundering ett tag på att färgkoordinera mina orkidéer men jag har en guldfärgad som jag förälskade mig och sedan den vita med lila prickar fick jag av min mormor i somras. Så nu känns inte färgerna lika viktigt längre mer än att de ska vara fina :)

Vi hade tänkt skippa tomten eftersom det bara är Theo som är liten i år på jul, sen var jag säker på att han skulle vara rädd för tomten också. Men ack där fick jag. Tomten kom till julfikat hos dagmamman i veckan, gissa vem som snabbast var framme och glodde om inte lilleman. Nu var det visserligen dagmammans dotter som var tomte (men det får ni ju inte berätta för någon ;):D) så tomten var ju inte så stor men jag trodde han skulle bli mer rädd för masken.

Michellan
Åhhh, en torkad orm...mysigt....*not*

Jag har två orkideer som jag lyckas få att blomma om hela tiden. Jag missköter dem svårt, glömmer vattna, ingen näring och de får aldrig komma ut :o

Här blir det tomte x 2 :D
Lillejul firar vi jul och då har jag önskat tomte. Jag tycker tomte hör julen till och vi har alltid tomte, trots att, efter Milton, är min syrra yngst i det gänget, 21 år gammal :D
Sedan på julafton är vi först hos svärföräldrarna och där blir det tomte. yngsta svägerskan" blir 11 år här i dagarna och Miltons kusin blir ju 2 i februari, och så Milton.
På julaftonskvällen ska vi hem till mina föräldrar, men jag tror att vi skippar tomten där och bara delar ut klapparna, det räcker väl med tomte två gånger.

Men hade Milton varit så rädd som stackars Vilgot verkar vara, så hade vi nog hoppat det också, i alla fall ena dagen, när han är enda barnet.

Då är du min själsfrände när det gäller blommor! :love:

När vi var i vancouver i våras så gick jag bara omkring och gapade, deras magnolior var inte buskliknande som våra, de var TRÄD. Det var bland det mest fantastiska jag sett i blomväg.

När jag mådde illa nu så blev mina orkidéer ordentligt mishandlade, de blev inte vattnade en enda gång, jag är imponerad över att så många överlevde. Är lite ledsen, för alla hade knoppar när jag tog in dem efter sommaren. :(

Ja så var det mauritius också, det och buganvillorna som vi har i små krukor! Jättehäftigt!

Fast torka klarar de väl ändå ganska bra och brukar knoppa om igen om de bara får vatten :idea:

Min fina magnolia:
magnolia_179769906.jpg

Stackars tråden, blir bombad med mina blommor :o

Jag har två orkideer som jag lyckas få att blomma om hela tiden. Jag missköter dem svårt, glömmer vattna, ingen näring och de får aldrig komma ut :o

Normalt sett så får inte mina orkidéer heller komma ut men i år hade de inget val i.o.m. renoveringen och det kaos som blev här hemma.
Du kanske har bra luftfuktighet hemma så att själva vattningen blir sekundär? :) Näringen slarvar jag också med, rättare sagt, inga blommor får näring här hemma.

En vit med lila prickar har jag också, de är fantastiskt fina!
Jag har dock bara lyckats bra med brudorkidéerna, de andra sorterna kan jag inte med... Det passar mig att bara vattna lite en gång i veckan eller så :)

*kl* God kväll på er, det var inte igår direkt. ;) Hoppas allt är bra med alla, har sträckläst ( :eek: ) den här tråden för att försöka få en aning om vad alla har för sig, men något långt svarsinlägg blir det verkligen inte. Det är jag alldeles för trött för..
Meeeen.. på tisdag em påbörjar jag min FL och då kommer ni inte undan - för jag har saknat mig blå efter er hela hösten och har tjuvläst lite här och där men aldrig skrivit något. :D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 110
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar