Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Vi ska ha riktig gran i år för första gången i mitt liv! :laugh: M är uppväxt med riktig gran (har t.o.m. varit granförsäljare tillsammans med sin morfar en gång i tiden) men för mig blir det lite speciellt. Vi har en fin gran här ute på tomten som måste bort (växer för nära huset) så imorgon ska den huggas :banana:

Ljuset och kulorna fick agera lite distraktion ;)

Men hon kan faktiskt sitta still korta stunder, men inte är det lätt att ta kort för det... Jag tjoade och gjorde grimaser för att hon skulle titta på kameran och inte rymma med ljuset ;)

Bidrar väl också till julkortssamlingen :laugh: Blev dock lite sur, hade gjort detta som en bakrundsbild till låstskärmen på telefonen. Kom på idag att jag kanske skulle redigera om den i "Wallpapers" programmet till ett MMSjulkort, men då uppdaterade jag ju såklart skiten igår och nu fanns bakrunden inte kvar i gratisversionen :mad: Så jag får lägga till texten här istället

God Jul & Gott Nytt År till er alla från oss

dbb6cc93.jpg

Inne mutade jag med en träsked så han kunde låtsas att han åt gröt :p
Ute satt han snällt still på fårskinnet och kollade på snön. Men jag hade turen att jag kunde korrigera M och syster hålla i kameran. Hade det inte varit så hade det blivit svettigt. :)

Nej är han allergisk är det väl inte värt att chansa heller. Det enda som jag är orolig för är att mina orkidéer ska dö när granen kommer in :o tänk om de gör det, kommer bli galen på mig själv.

Glömde skriva att bilden på T var fin, han ser lite fundersam ut :idea:

Vi har ingen gran iår :(
Första gången det händer, vi brukar alltid ha riktig gran.
Anledningen är inte M utan att vi åker "hem" över jul och då känns det lite meningslöst...
M får hjälpa till att klä granen hemma vid mormor då min syster fyller år den 23 och vi då fär hjälpa till att klä granen på kvällen där :)

Nej är han allergisk är det väl inte värt att chansa heller. Det enda som jag är orolig för är att mina orkidéer ska dö när granen kommer in :o tänk om de gör det, kommer bli galen på mig själv.

Glömde skriva att bilden på T var fin, han ser lite fundersam ut :idea:

Kan dom göra det???!! :crazy: Nu har jag visserligen lagt ner mitt orkidéeprojekt men det hade jag ingen aning om.

T ser nästan alltid så där fundersam ut på alla bilder, men igår blev det nog mer än vanligt

Jag är noggig över allt barr som blir på golvet. Det ihop med en M som springer barfota förjämnan känns inte som någon bra kombination. Plus att jag tror att katten skulle lyckas välta den lite för många gånger. Så vi hoppar nog gran helt i år också. (förra året hade vi inte plats i lägenheten)
Men jag skulle bra gärna villja ha en riktigt gran. Alt kanske det blir en vit plastgran nästa år om jag vill slippa barret plus att jag tycker att dom vita är så fina! :)

Jag vet inte om orkidéerna är känsliga men andra blommor kan dö om granen utsöndrar för mycket terpentin eller vad det var men jag hoppas jag har fel och att alla blommor överlever! Inte för det är säkert att några blommor dör men med min vanliga tur så tar vi väl in en monstergran.

Han är väl en tänkare helt enkelt :laugh: söt för det!

Vi var helt säkrapå att den lilla katten skulle klättra i granen förra julen, men hon var faktiskt inte så värst intresserad av den. I år är nog Vilgot det största hotet mot den. :D Vi har plastgran, men maken undrade om vi inte skulle köpa en riktig gran. Men jag har ingen lust att ha barr i hela huset, så det får bli ett annat år.

Jag håller tummarna för att Mini kommer på tisdag. 111220, 111221 och 111222 är ju också helt okej datum, speciellt det sista! :idea:

Ahaa! På tal om terpentingranar, jag och lillsyrran hittade det grymmaste exemplaret i den klassen förra året. Mamma och pappa hade den inomhus i knappt ett dygn, om ens det, sen åkte den ut. Den verkligen stank, men jag hade ingen aning om att det kunde ha ihjäl blommor.

Mina överlevde förra året, peppar peppar. Nu står vår gran (har för övrigt bara haft "riktiga" granar, aldrig plast, men vi har ingen allergi i familjen heller) i vårt vardagsrum (som av någon anledning är halva nedervåningen) så rummet är ganska stort, men jag brukar ändå flytta de närmaste till andra fönster.

Jag visste inte att du var orkidéenörd, vad kul! Det är den enda blomman som jag brukar kunna hålla vid liv. :o

*kl*
Känns som om sambon också måste vara hemma vid korttagning, annars blir det nog en riktig utmaning. Hoppas att min lillstrumpa mår bättre imorgon så att hon är lite piggare inför en fotografering... :)

*kl*

Jul, jul, strålade jul...

Hur många har meckat upp granen än?!

Vi ska visserligen vara inne hos svärföräldrarna på julafton, men jag tror ändå jag vill sätta upp granen...trots en liten pillerjoppe i huset, och en maine coon som förvandlas till kattunge den här tiden på året :angel: :laugh:

Ingen gran innan min födelsedag, nån måtta får det vara :D

Vi var helt säkrapå att den lilla katten skulle klättra i granen förra julen, men hon var faktiskt inte så värst intresserad av den. I år är nog Vilgot det största hotet mot den. :D Vi har plastgran, men maken undrade om vi inte skulle köpa en riktig gran. Men jag har ingen lust att ha barr i hela huset, så det får bli ett annat år.

Jag håller tummarna för att Mini kommer på tisdag. 111220, 111221 och 111222 är ju också helt okej datum, speciellt det sista! :idea:

Jag röstar på 111220 :angel:

Låter man granen stå i ett halvvarmt garage eller liknande och anpassa sig till värmen så brukar den inte barra så mycket när man tar in den i värmen sen, om man kommer ihåg att vattna den... ;)

Jag röstar på 111220 :angel:

Ja det måste helt enkelt bli någon av dessa dagar för imorgon finns det inte tid och ingen barnvakt. :grin: (har syster men hon har massa saker att göra imorgon som går lättare utan att ha M med sig) Men lagen om allt jävulskap hoppar väll in och sätter igång allt inatt. Verkligen allt talar emot att föda imorgon för sambon jobbar sista natten nu och är trött så tror inte han heller skulle uppskatta att jag föder inatt eller imorgon. Nej har jag väntat såhär länge så kan jag vänta en dag till. :D

(Fast iofs. imorgon fyller faktiskt min älskade mormor år så skulle vara lite fint iaf om Mini får samma dag. Usch vad jag är less på denna ovisshet nu.)

Jag har inget halvvarmt garage. :p Sen kommer jag aldrig ihåg att vattna heller, så jag tycker att plastgranar är ganska praktiska. :D

Köpte du nån Ziperall förresten? Jag bara älskar min nya! :love:

*kl*

Äntligen är vi inne från kylan. Känns som om vi typ provbott lösdriften i helgen. Vi har snickrat, dragit el och gjort klart hagen. Nu ska det bara aggregatet kopplas in och ligghallarna halmas och sen kan hästarna komma hem :love: ska bli såååå skönt.

Flisan har varit med farmor och farfar hela helgen. Hon är i någon riktig farfarperiod just nu. Det är bara han som duger. De är verkligen helt underbara. Igår när de kom och lämnade henne hade de med sej mat oxå.

Vi har inte hunnit ta några kort på Flisan i snön men förhoppningsvis ligger den kvar så vi kan göra detpå torsdag när vi är lediga.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 909
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar