Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

+ Aneka

Jättesöta julbilder :love:

Vi har oxå tagit julkort som vi framkallat, men istället för att skicka så ger vi till släkten i julklapp ;) Skrev bara "God Jul, M 1½år" istället för vanlig julhälsning...
Tyvärr kan jag inte visa bilden här då jag alltid länkar bilder från bloggen och vill inte visa släkten bilden innan ;)
Lovar att lägga upp lite senare :D

Kl

På fredag flyger vi till USA, tips på små tysta smidiga saker att leka med på planet önskas!

Både T och jag är fortf genomförkylda så det är lite nervöst, först tre timmar tåg, sen tre timmars flyg, 8 timmars flyg och så två timmar bil...

Det skulle vara kul att se båda bilderna då. Så man ser hur mkt som hänt på exakt ett år med sötBellan!

Jag har bilder på Milton i finkläder från julafton förra året som jag kan visa brevid årets kommande bild med finkläder på julafton. :)

Vet inte hur din blogg fungerar men jag kan ladda upp bilder och länka till dem utan att publicera dem på bloggen :idea: (nej jag är inte alls nyfiken på bilden :angel: )

@macken: skönt att höra att det inte bara var jag som var en av de sista två att bli vald. (måste lägga till att jag inte var mobbad på något sätt, jag var och ÄR bara jävligt kass på idrott av alla de sorter. Ingen balans, ingen bollkänsla och dessutom bollrädd osv. :p ) förstår faktiskt inte varför de inte bara räknade 1-2-3-4 ochvså blev man indelad i lag, så var det oftast på högstadiet och gymnasiet, för jag kan än idag känna, jag vet inte hur man ska beskriva det, skammen? Rädslan? Självförtroendet i botten? När man stod där och såg alla andra bli valda utom en själv...

Jag hade ofta ont i lilltån eller liknande för att slippa vara med... Eller glömt kläderna.
Hade varit bättre ifall läraren alltid delade in så slapp man vara sämst. Kanske därför jag aldrig gillade idrott???? Jag var ju redan stämplad som sämst, så varför överhuvudtaget försöka????

Men så stor hon har blivit! Och vilket hårsvall hon har. Inbillar jag mig eller har håret blivit lite mörkare? Hon är verkligen sockersöt!

@Bollen: Eller hur? Jag stod där och undrade vad det var för någon som varit inne på vår mark och satt en lila bajspåse på en gran... Haha. Funderar på att ha den kvar, bara för att. Jag trodde att sånna påsar skulle förmultna btw, men den här såg ut som ny, någon liten mus eller fågel som varit på den bara.

Jag har slut på "mina" granar nu, får passa på att gå en massa promenader i vår och se ut några nya, beväpnad med bajspåsar, naturligtvis...

Och väldigt skönt att höra att det inte bara är jag som tycker gravkullar är obehagliga. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det blir nästan alltid lite tystare när man går där. :o Dessutom är det några gamla silvergruvor, eller, mer silvergropar, utspridda där också. Hu, får gåshud när jag tänker på det. Mes man är. :D

@modett: Visst var det du som gjorde en Ernstgran? Tänkte göra en sån med, orkar du kasta in en bild på din igen? :)

Nu är jag nästan klar med all städning, bara lite småpill och vårt sovrum kvar till julen. Känns hur bra som helst att bli av med alla pappershögar och klädhögar som byggts upp på hög. Jag har till och med vattnat alla mina halvdöda blommor, som jag inte har hjärta att kasta ut förrän de verkligen, verkligen dött. Jag får så dåligt samvete annars. :o

DSC03414.JPG

Hoppas detta fungerar :)

Senast ändrad:
Jag har nästan gett om att det någonsin kommer att komma ut någon bebis :( ;)
Faktiskt så har det varit lugnt med värkar sen jag skrev sist, mystiskt nog. Har dock haft 3-4st ikväll men ingen som gör ont som vanligt, suck. Börjar nästan ställa in mig på att pricka julafton. Eller så blir det imorgon bara för att det verkligen inte finns tid till att föda barn då. :grin:

Ett plus om bebis dröjer till tisdag eller så är att jag nog hinner få min efterlängtade 4s då! Den borde komma imorgon. 2v tidigare än sagt! Bara för det så jäklas väll bebis och kommer inatt :D :p

+ Petruska

Gjort är gjort och ja det var kanske klumpigt skrivet men det behövs inte mer vatten på kvarnen nu. Låt inblandade parter lösa detta. Vi är ju trots allt vuxna människor och jag tror att Mabuse och AKB har så pass med skinn på näsan att dom antingen löser detta själva eller hädanefter ignorerar varandra.

Jag kommer säkert få skit nu för det jag skrivit här ovan men jag kan bara inte hålla mig. Mobbing är inte okej från något håll nej, MEN man kan inte bara fortsätta gå an på "mobbaren" när denne faktiskt försökt förklara sig.

Eh, finns det små, smidiga och dessutom tysta barnleksaker? ;) Vi har med en packe böcker (gärna sånna "tittut"böcker eller pusselböcker) som roar bra länge, min iPhone och iPad är nog roligast just nu hemma hos oss, med spel och youtubeklipp, men de är ju inte precis ljudlösa.

Hoppas att ni hinner friska på er fram till flygresan, lider med er annars. :( att resa täppt i näsan är ju verkligen inte kul.

Jag började "glömma" kläder eller bli förkyld när jag började gymnasiet, för att jag hade sånna fobier för min kropp och att duscha och byta om med andra var ångestframkallande.

Blir glad när jag läser att vissa alltid haft lärare som valt, har aldrig förstått varför man utsätter barn för sådana saker annars. Hur kul är det att komma in sist i ett lag... Och stå och se på när alla andra blir valda, nee, hu! Skönt att man aldrig behöver gå i låg och mellanstadie igen!

Ett plus om bebis dröjer till tisdag eller så är att jag nog hinner få min efterlängtade 4s då! Den borde komma imorgon. 2v tidigare än sagt! Bara för det så jäklas väll bebis och kommer inatt :D :p

Med andra ord så har Mini nu ett gyllene tillfälle att göra sig tillkänna ;):D

Kan även bidra med lite flera bilder från dagens aktiviteter :)
Vi fick lite snö inatt!

M åkte pulka tills sambon knappt orkade gå längre ;)

DSC_0548.png

Sen fortsatte hon med att kasta snöbollar på han...

DSC_0556.png

DSC_0557.png

Vilken söt tomtenissa! Nu fick jag verkligen blodad tand att ta ett kort på vårt lilla yrväder. Får väl muta med någon kaka för att få henne att sitta still...

Hur sjutton gör ni andra? För det kan väl inte bara vara vår skitunge som har myror i brallan? :)

Så nu hoppar du på MIG IGEN :mad:

För jag skrev att jag inte ens viste vilka som stod på listan, Mabuse brukar skriva här och jag har hela tiden ansett att hon varit "en av oss". (även fast vi inte delar åsikter i en annan tråd.)

Jag viste faktiskt inte ens VEM hon menade, utan tänkte att det kanske var någon som kom "utifrån" som tex du gör med dina inlägg. Det var en sådan jag trodde hon menade.

För övrigt var jag på väg att anmäla tråden där ni hoppade på mig hela tiden, för jag kände mig verkligen sårad. Folk på ett forum som inte känner mig och min familj dömer mig så hårt på något de inte vet hela bilden av.

Senast ändrad:
*kl*

Jul, jul, strålade jul...

Hur många har meckat upp granen än?!

Vi ska visserligen vara inne hos svärföräldrarna på julafton, men jag tror ändå jag vill sätta upp granen...trots en liten pillerjoppe i huset, och en maine coon som förvandlas till kattunge den här tiden på året :angel: :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 909
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar