Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Har precis som du, försökt formulera något klokt, men jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva.
Jag börjar från början och så får vi se vart det bär hän.

Tycker för det första att det är jättetråkigt att det blev så här i tråden och jag är uppriktigt sagt ledsen över det. Det jag kan känna för dig, mabuse, är verkligen inget personligt agg, mycket eftersom du inte delar med dig så mycket av dig själv, personligen. På gott och ont tycker jag det är, att du "rör om" lite, även om jag, precis som jag tror att AKB menar, kan känna att du ibland rör om lite väl mycket, och ibland, missförstå mig rätt, vänder på det folk skriver - eller att du egentligen ser på det hela från en helt annan synvinkel. Det gör mig i alla fall lite osäker på vad jag kan skriva, riktat till dig. Även om jag verkligen gillar det du skriver ofta, du kommer med himla bra infallsvinklar och får i alla fall mig att se på saker från ett annat håll. Det är inte alltid jag håller med dig, fast ofta känner jag att jag gör det. Dessutom känns du ruggigt allmänbildad och påläst, vilket gör det svårt, i alla fall för mig, att "försvara" mig, om du/ni förstår vad jag menar? :)

Angående den låsta tråden: Jag vill inte på något vis att någon blir utesluten från den, men någonstans vill jag ju ändå ha den begränsad till oss, som brukar vara aktiv i tråden. Vill man sedan vara medräknad (som smilla06), så kan man väl slänga iväg ett PM till någon av oss och be om lösenord till den låsta tråden, och gärna då berätta lite om sig själv och varför man vill ha tillgång till vår låsta tråd? Låter ju lite löjligt kanske, men jag vill också ha koll på vem/vilka som läser om oss. Jag vet ju inte om smilla06 är min lärare från skolan som jag verkligen är pigg på att spy galla över, om ni förstår hur jag tänker? :D
Jag menar absolut inte att det på något vis ska bli en tävling om vilka som får tillgång till sidan. Samtidigt som jag på ett vis bara vill dela med mig av saker till dem "aktiva" i tråden, det är ju er jag har delat med mig så mycket av och det är ju er jag vill läsa om. Det finns ju låsta bloggar, där användaren själv väljer vem som ska få läsa det, räknas det också som en form av mobbning, för de som inte får läsa? Skulle det räknas som mobbning då här om vi bara tog med de som från början var med i tråden och de som aktivt har skrivit efter det? Jag menar inte att vi ska ha det så, jag bara lyfter frågan som en fundering.

Hittade hit genom att Petruska skrivit här (Petruska - jag är ingen stalker utan brukar ibland hålla utkik efter användare som ofta skriver i intressanta trådar). Tänkte först att jag inte skulle svara eftersom jag inte "tillhör tråden", men kom fram till att jag "tillhör" buke där tråden ligger och jag vill inte blunda för mobbing och elakheter.

Ja du, de lite smått oaktiva men ändå absolut en av oss är ju Juzzzen, zody och cattan. Men vi skriver ju här ibland ändå, så de får pm:a efter lösenord.
Sen är det faktiskt en (inte en av oss) som jag inte känner för att ha i nya forumet. Men det är inte min sak att avgöra ;)

Fy fan vad elakt, rent ut sagt.

Jag, personligen tycker att du är så hård, eller vad det rätta ordet kan vara. Vi är inte puttinuttiga mot varann här bara, utan det förekommer heta diskussioner här med. Det är ju ändå ett forum. Kan du bara inte visa den mjuka sidan som du säkert har, gulligullmabuse? Så behöver jag inte vara "rädd" för dig mer. Jag har inte som avsikt att vara väljare till lagen på skolgympan. Jag är riktigt klumpig när det gäller att uttrycka mig, jag vet, Sorry isf.

Men jösses, du skriver ut att du inte vill ha Mabuse i nya forumet och skyller sen det på att hon har en "hård" ton?! Jag vet inte vad Mabuse skrivit till dig tidigare men med tanke på hur samlat hon svarar på ditt inlägg nu och vad jag läst av henne tidigare så tvivlar jag faktiskt på att hon varit "elak". Man måste ju inte strössla sina inlägg med :love::love::love: <3<3<3. Och om ni nu har något otalt så förstår jag inte varför du inte tar det via PM eller bara ignorerar istället för dessa mobbningsfasoner.

Orkar inte citera ifrån mobilen. Men ditt "Ta det inte personligen" Det är ju det jag gör. Min önskan om att utesluta är för att jag till 95% av gångerna du skrivit till mig varit så hård i tonen att jag uppriktigt blivit riktigt ledsen.
Så vi går väl om varann där, du känner dig mobbad av mig och jag av dig
Vet inte vad jag ska göra för att ställa denna diskussionen någelunda till rätta? Du kan väl vara vänlig och berätta det för mig.
Vill bara ställa allt till rätta, om det nu går...

Du ser inte skillnaden mellan att du har uppfattat Mabuse som hård och det du gjorde?

Är det verkligen ingen som verkligen skäms över sina egna försök att stänga ut en person, och dessutom skriva om detta fullt öppet här??!!! Och inte bara skäms över att denna strävan har "uttryckts klumpigt"??!!
(...)
Jag brukar rätt ofta på Förälder studsa över hur mycket möda som läggs ner för att barnen ska bli allmänt perfekta som vuxna, och hur lite självkritik och självanalys som vanligtvis är kopplat till dessa planer på framtida perfektion, men det här tar tammefan priset. Jag har aldrig sett något liknande i den vägen mellan vuxna. Och det i skydd av att vara så himla fina, myspysiga peppande föräldrar som är såååå kärleksfulla mot barn. Jag är skakad, faktiskt. Det är djupt obehagligt och direkt skrämmande.

Instämmer helt i båda Petruskas inlägg.

Först ser vi alltså några inlägg där olika skribenter närmar sig frågan om vem som ska uteslutas (det är fullt möjligt att det finns fler som skrivit samma typ av inlägg, jag har inte lusläst alltsammans flera gånger):

Men om jag nu inte läser buke nattetid, utan läser ikapp på morgonen efter och får då påhopp om att jag ska skämmas för att jag inte sagt ifrån, hur ska jag lyckas med det?
Jag har missat att flera har antytt att det är en person som inte ska vara välkommen.
Om Macken menar det kan jag fortfarande inte tyda.

Jag drar inte alla över en kam, men jag sitter heller inte och granskar exakt vem som skrivit vad. Det kom en följd väldigt otrevliga inlägg i frågan om uteslutning. De som vet att de inte deltog, vet ju det. Får man anta. (Även om det ligger i mobbingens natur att var och en gör så lite att det liksom inte räknas.)

Vi måste få fundera på hur vi ska göra i frågan om vilka som ska få lösen till det låsta forumet, men person angrepp och dessa antydningar som varit är inte okej! Rent av elaka!

Jag kan ju fundera på vad man har för nöje att under flera års tid följa en tråd men aldrig ge sig till känna....

Jag är ledsen men härdan efter kommer i alla fall jag tänka på det mera och så vill inte jag ha det i det låsta forumet. Där vill jag veta vilka personerna är.

Jag håller med dig. Om vi nu ska ha en låst tråd tycker jag att det bara ska vara VI som skriver och är delaktiga i tråden.

Jag blev också lite ställd när jag insåg att det är fler än vi som skriver som faktiskt läser, trodde inte att den här tråden var så intressant för de som inte är med och skriver... Naivt och korkat kanske. Nu kommer jag också att delge betydligt mindre "allvarliga" och utlämnande saker, tyvärr.

@aneka: Han är verkligen söt, er M! Har försökt att ta ett sånt kort på vår S, men att sitta still verkar ha försvunnit ur hennes vokabulär... Suck!

Idag har dagen spenderats med "tråk"grejer inför julen - städning och bortplockning av de 100 rena ikeapåsarna med kläder i soffan som ska in i garderoberna... Rensade även S garderob, hysteriskt snyftande naturligtvis, det känns så konstigt att hon blivit så stor och vuxit ur kläder som jag upplevt som så stora. :( nu är den i princip tom, har spenderat några veckor då jg klämt i henne lite för små kläder, hoppas att mina föräldrar shoppat lite grejer till S nu när de varit i London så jag slipper ge mig ut i julruschen för att fylla förråden.

Vi högg en julgran. Vi åkte till ett ställe som vi inte brukar gå på, en gammal gravkulle (kalla mig löjlig, men jag tycker sånt är lite läskigt) och tittade, jag kanske har gått där med hundarna 3 gånger. Där var den iaf, den ultimata granen. Jag nästan skrek av lycka och sambon suckade, när vi kommer närmre så ser vi att det är en lila bajspåse som är knuten kring stammen och vi förstår ingenting, tills jag minns att jag gått förbi det där trädet för två år sedan och tänkt att det skulle bli en perfekt julgran om något år och knutit fast en bajspåse (som var det enda jag hade i fickan) för att komma ihåg vilket träd det var. Vad är ödet för att vi skulle gå på just det trädet just idag? Helt absurt. Nu står den utanför bron, nytvättad, för jag råkade köra lite för fort med fyrhjulingen så den flög av mitt i en lerpöl. :o

Nu ska jag fortsätta med allt tråkigt, sambon har tagit slut på en toarulle så jag ska göra en till smällkaramell. Så kul har jag det en söndageftermiddag... ;)

Kram på er!

Vilken lycka att hitta till samma gran! :D

Vi hade sparat 5 granar som skulle bli framtida julgranar på en del av skogsdelen av tomten. Tyvärr kom vi på nu i veckan att dessa granar rök när vi grävde markbädd.... Surt, nu blir det till att inventera resten av tomten för att se om vi hittar andra passande granar. :mad:

Gravkullar är föresten skitläskiga.....
Kl

Mmm jag har gjort Rocky road idag, med lakritsplopp. Det är så gott att jag döööööör :d

+ ni andra som kommenterat!

Tack söta ni! Kan inte annat än hålla med! :D ;)
Det gick bra att ta kort ute tills han insåg att snön va kall och blöt. :D

Sötnosen!
M vill inte vara sämre än att också hälsa lite God Jul!
jul_2011.jpg

Va fin hon va som pepparkaksgumma!! Har ni framkallat bilderna och skickat dom? Jag/vi kommer bara mmsa och maila julkortet. Blev så ont om tid till julafton nu.

Åh vad hon är fin, hälsar Alice :D och jag håller med!

Jag har gett upp tanken att ens få med barnen på samma foto till vardags :grin:

Kl

Maken har fått eld i baken :idea:

Haha vad gulligt av Alice :D
Vad bra att maken fått eld i baken, hejja Maken!

Aneka, ja hon var så fin i den klänningen, som egentligen var till luciatåget, som hon blev sjuk till... Tur att hon hann fastna på bild innan :)
Ja, vi har framkallat och skickat bilderna, jag var för en gångs skull inte ute i sista sekund, men fick då istället ta bilden inne ;)

Åh en till härlig bild!
Vi har julbilder från den 23/12 förra året på Bellan. Ska se till att pappa tar nya julbilder på fredag vid granen så vi också kan visa en julbild :)

Maken har fått eld i baken :idea:

Bra, hoppas det är för det jag gissar?! Kan iaf behövas nu, blev verkligen väldigt fel allt sammans här och känns som att det som uppstått kan lösas inom "gruppen", behöver inte "hjälp" utifrån.

Jag tappade verkligen sugen totalt nu för tråden...

Kul att klänningen kom till användning iaf! :)
Här vart det lite tur att snön kom precis nu när syster är här på besök annars hade det nog inte blivit något julkort utan bara vanliga kort till fotoväggen.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 126
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 933
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar