Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Du lovar väl att tala om för oss när du åker in iaf? Jag kollar tråden det första jag gör varje morgon och blir lila besviken varje dag över att det inte blivit nån Mini. Förstår verkligen att ovissheten är påfrestande. Men för varje dag som går så ökar chansen att det blir Mini snaaart!

Nörd? Va? Jag?! :angel:

dsc00070_179758379.jpg

orkid_179758750.jpg

pict0323_179759021.jpg

pict0325_179759270.jpg

dsc00467_179760282.jpg

Orkidéer och magnolior är min melodi i växtriket :D

*kl*
Oj tjejjer. Det har varit en del att läsa de senaste dagarna. Och jag väljer att inte kommentera något av den "heta" diskussion som uppkom. MEN, jag fick mig en rejäl tankeställare om hur MÅNGA osynliga som faktiskt kan vara här och läsa om oss. Så jag säger som du Lottch (mfl) att det blir lite mindre personligt ett tag framöver här. Jag försöker vara halvt anonym, men man glömmer så lätt bort sig att vi inte är ensamma.

Vilka fina julkort på de små vårmammebarnen :love: Jättesöta verkligen!
Jag slänger in ett julkort på mina skruttar här (kan göra det eftersom vi redan skickat ut dem i år)
Julkort%2525202011.jpg

Vi väntade och väntade på att den där snön skulle komma någon gång.. Det kom inte mycket, men det fick väl räcka. Vi har en egen fotoprinter och det är faktiskt det bästa inköpet som vi gjort tror jag. Vi printar mycket bilder, och den har hängt med nu i några år (~5 el 6 tror jag) å den funkar prickfritt varje gång jag tar fram den.

*kl*

Äntligen är vi inne från kylan. Känns som om vi typ provbott lösdriften i helgen. Vi har snickrat, dragit el och gjort klart hagen. Nu ska det bara aggregatet kopplas in och ligghallarna halmas och sen kan hästarna komma hem :love: ska bli såååå skönt.

Förstår din känsla, jag dog nästan av lycka när mina flyttade hem på riktigt i höstas, vilken känsla det är alltså :love:
Och så vill vi gärna se bilder på allt också :angel: :D

+ ni andra med julkortsfoton - vilja UNDERBARA foton ni alla har!
Har jag lagt in vårt här, eller bara i julkortstråden?
Jaja, jag slänger väl in vårt här, ifall ni inte sett det :D
God Jul önskar Milton =)

DSC_1856omgjord.jpg

Ja, hon växer ju så det formligen knakar, antagligen som alla barn, men vi föräldrar hänger liksom inte med... Håret, jag tror inte att det har blivit så mycket mörkare, men det ser väldigt olika ut i olika ljus :) Det är fint brunt som sin fars iaf och inte råttfärgat som morsan har eg...

Ang att sitta still... Det gäller att ha något riktigt intressant att pilla med, titta på och ta måååånga bilder!

Jag ska ta tag i "granandet" på tisdag. Måste fråga grannen om jag får stjäla en gran ;)
det blir en mindre variant, men det ska vara en riktig. A lär väl snabbt upptäcka att den sticks :D
Ang granar och blommor så har jag för mig att det som gör att blommorna mår dåigt av granen är att granen tar så mycket fukt från luften så att blommorna torkar ut. Om det är en skröna eller ej, det får ni googla isof :p

Jag har ingen röst alls, låter som en kråka. Tur att man inte behöver prata så mycket när man är på gekås :laugh:
En kompis ska hämta A på dagis imorgon, det ska bli spännande att se hur det går. De känner varandra väl, men med en lagom trött A som ska hämtas och så kommer inte mamma kan resutera i en del gnäll. Jag har sagt åt henne att hon får köra en runda med bilen tills han somnat!

Fanns det inte någon spelnörd härinne? A har fått ps3 plus att han fick sitt nintendo 3ds av jultidningarna. Jag har ingen koll på roliga/lämpliga spel till en 11 åring. Tips mottages tacksamt, det enda jag känner till är mario :p

Givetvis gör jag det!! Om det inte mot förmodan går supersnabbt ocn jag blir handlingsförlamad av värkarna men då borde det förhoppningsvis vara klart fort så ni kan få den riktiga uppdateringen! :)

Alla spel som innehåller Legofigurerna är intressanta för mina systerbarn. De äääälskar sina DS och Ps3 :)
Annars vet Lottch garanterat ;)

Vilket mysigt kort!

Jag har funderat på att köpa en fotoprinter till oss i julklapp nu när sambon fick ny kamera i födelsedagspresent. Det är värt pengarna med andra ord?

Jag ska försöka hinna komma ihåg att ta kort på torsdag när de är hemma. Hoppas nu inga älgar brakar igenom banden så jag får lov att laga.

På tal om gran så kom jag på nu när ni pratade om barr att vi just lagt in heltäckningsmatta i rummet bredvid där granen ska stå.... Antar att jag får lov att dammsuga både morgon och kväll ett tag framöver :D

Kl

Ska alla här ha tomte på julafton? Vilgot är ju verkligen livrädd för tomtar, så jag tror vi skippar det i år faktiskt. Vi kan ju inte ens ha prydnadstomtar hemma. Stackars liten Vilgot...

Men däremot älskar han stjärnor!? Inte bara såna som lyser i fönstret, utan all sorters stjärnor. Han pratar hela tiden om stjärnor och varje kväll vill han bli upplyft så han kan pussa stjärnorna som hänger i våra fönster. Knäppa unge!! :love:

Jag blev snopen av att andra kan ha intresse av att följa oss i det tysta genom alla trådar utan att kommentera öht. Jag snokar in ibland till vintermammorna, men det är pga några av "oss" är aktuella där. Sommarmammorna kollade jag in ibland när de började föda barn, var i behov av positiva förlossningsberättelser :D

Vilken prisklass är det på en hyfsad fotoprinter? Jag är verkligen urdålig på att skicka efter bilder, så jag skulle nog verkligen behöva en...

*knapp*
Men jag måste berätta något äckligt när vi ändå är inne lite på stall.

Igår såg jag när jag mockade att Devlin hade missat en tuss hö, tänkte inte så mycket på det utan la det där det brukar ligga och la sedan in kvällsmaten åt honom.
Idag när jag kom och skulle mocka ligger det åter igen en tuss hö kvar och jag tar tag i den med grepen och ser att det ligger något svart i tussen. Tar upp och tittar närmre på mitt fynd, luktar lite märkligt. Börjar fundera på vad det är för tomte som har lagt en hundbajspåse ute på vallen och fortsätter att studera fyndet. Sedan går det upp för mig jag håller i en pressad och konserverad orm!! Fyyyy så äckligt. Tur nog så har jag inte ormfobi men blev ändå lite äcklad av den *en grön smiley hade passat här*

Hha, SKIT i riktig gran då. ;) vi har självvattnare, annars skulle vår gran garanterat dö. Hittade en häromåret som ser ut som ett litet paket, helt perfekt! Jag ska bara hitta den och vår julgransfot... :angel:

När klär ni andra granen? Jag har alltid klätt den dagen före julafton, men nu funderar jag på att ta in granen tidigare och få njuta lite extra... Vågar inte lägga julklapparna under dock, vet vem som kommer att bära runt på dem hela tiden då... :D

Nee, det blev ingen! Kunde inte bestämma mig om jag skulle ta en onepiece eller zipperall, jag är helt hopplös. :o Det blir nog en i vår när magen växt till sig och inget annat passar. :)

Jag älskar också orkidéer! Har 13 st i köket, varav 10 st blommar nu, ser så himla fint ut! Hoppas att inte granen förstör något, de har klarat sig alla andra år, men nu står granen närmare.

Oregano, Vi kommer nog inte att ha tomte i år, M älskar alla prydnadstomtar men jag tror att tomten kanske kommer först nästa år om inte brorsans äldsta känner sig lite tomtig ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 110
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar