Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

A är (tyvärr) helt orädd för allting. Han går både upp och nerför trappan själv. Klättrar på allt och springer ifrån oss utan problem. (Väla var väldigt roligt att springa i. Lååååånga korridorer..)

Alltså jag vet inte hur det fungerar sådär, men i vår kommun finns ingen akutmottagning, så vi får köra till grannkommunen, som vi gjorde ikväll. Så jag vet inte alls det där med landsting, är det samma landsting då? :o
Känns bara så onödigt, framför allt för Milton, att ligga och asa imorgon, när de lika gärna kunnat kika idag..

Han fick alvedon när vi kom tillbaks, vilket han kvicknade till av och lekte en stund. Sedan somnade han gott. Men om det blir som tidigare nätter så vaknar han om en timme. Sedan kan man ju tycka att vi skulle gått och lagt oss samtidigt som Milton, men se det går inte riktigt för jag pluggar när Milton sover och sambon har grejer att göra också. Ja ikväll får han väl skylla sig själv, det var en viktig fotbollsmatch på tv, tönt ;)

A är (tyvärr) helt orädd för allting. Han går både upp och nerför trappan själv. Klättrar på allt och springer ifrån oss utan problem. (Väla var väldigt roligt att springa i. Lååååånga korridorer..)

Hahaha, sådan är Milton också, i allt utom just trappor. Vårdcentraln i veckan har varit awesome i Miltons värld ;) Långa korridorer, ja att rymma över huvudtaget är skitroligt :D

Skåne län är väl ett landsting om jag inte minns fel, så det borde ju inte spela någon roll kan man tycka.

Visst borde man lägga sig när barnen somnat men ibland är det skönt att kunna göra något utan barn (eller inte göra något alls ;))
Du är ju duktig som pluggar, jag äter godis och tittar tv !

jag är med på väg att bli sjuk. Visserligen har jag frusit hela dagen men det trodde jag berodde på blåsten. På en halvtimme har jag fått ont i kroppen och halsen och näsan börjar bli täppt :(
Ligger på värmedynan och trodde att E skulle vakna och vara humgrig nu men inte hon soveer s. Gott trots att jag flyttat runt på henne. Jag gör med ett försök att sova.

Jag är precis som du med knipövningarna... Men jag är lite mer nog den här gången än första. Utan att gå in på detaljer så blev jag nämligen vid halva grav jätteorolig att jag skulle ha fått mån form av framfall. :crazy: Vågade inte fråga nån och vågade inte skriva här heller. Tack och lov försvann det när A föddes, men jag tänker mer på knipövningarna efter det. Tänker alltså. För sen glömmer jag. Jag skulle behöva knipa mer... :o

Åååååhh, grattis till blivande pojken!! Jag förstod att du "egentligen" ville ha en flicka till. Missförstå mig inte, jag hoppas du förstår hur jag menar. Så hur känns det att det blir en pojke? Du behöver givetvis inte svara, jag är bara nyfiken för jag själv ville så gärna ha en tös men fick en pojke :p

Tack
Jag vet inte riktigt hur det känns, lite läskigt :o
Jag menar att dels så har jag bara alltid "sett" mig själv med döttrar och sen så "kan" man ju nu hur en tjej fungerar ;)
Men jag tror nog att det blir alldeles utmärkt ändå

Ni som har FB har ju sett, men jag kan ändå berätta.. Min lilla kissemiss är nu i himlen :cry: :cry: :cry:
Han hade en stor svullst runt njurarna, och hade tappat mycket muskler samt fått början till frätskador på slemhinnorna (= njurarna lägger av, och toxiner från urinen kommer ut i kroppen) Det fanns verkligen ingenting att göra, men fy fan vad hemskt det var. Usch vad jag har gråtit. Att en så liten kisse kan lämna ett sånt stort hål. Fan vad det är jobbigt.

Usch vad hemskt med kissen, det finns verkligen inget värre än att behöva ta bort älskade djur!

Vad skoj med en lillebror :)
Om du vill, så kan jag nog avvara lite kläder sen. Om ni tar emot beg.kläder så klart.

Doris fick mig att minnas det här med kläder. Vi kommer också ha en hög med pojkkläder att skänka dig om du/ni är intresserade! :)

Vad gäller kläder så tar vi gärna emot lite, vi har ju som sagt inget kvar...
Ni är så otroligt snälla här inne och jag har verkligen ingen aning om hur jag någonsin ska kunna tacka er :love::bow:

Annars så var vi ju iväg igår och firade pappa, men usch vad trisst det är att sitta i bilen så många timmar enkel resa tog ju lika lång tid som vi spenderade där.... menmen det var trevligt iaf och kul att träffa pappa och min farmor och farfar, min faster missade vi tyvärr eller det blev en snabb hälsning då de kom när vi åkte precis :D
Men jag är så imponerad av M, hon sitter utan att säga ett knyst, sov en timma eller så åt varje håll ;)
Ja, och så dansar hon till musiken i bilen så man nästan tror hon ska trilla ur stolen :rofl:
Vi har köpt en sån ritplatta som man kan sudda själv och det var 2pack med en minivariant och den har hon nu i bilen och hon verkligen älskar den!
Dessutom fick hon faktiskt en julklapp från sin morfar detta år, något vi inte väntat oss efter tidigare gånger...
Däremot hans fru var ju som alltid, men jag försöker ignorera och skaka av mig hennes spydiga kommentarer.

Vi har tyvärr inga finare märken. Det är mest hm och lindex. Men jag kommer heller aldrig orka sälja det plus att jag hellre ger bort det till någon jag tycker om och som behöver det!
Dessutom så tror jag att ni kommer bli ypperliga pojkföräldrar också! :)

Hummm, funderar på om jag har börjat få värkar. Eller påbörjan till det iaf. Gör inte ont men känns mer som första värkarna med M gjorde. Visserligen långt imellan än men har inte haft sammandragningar såhär tidigt på dagen tidigare i grav. Skulle vara väldigt bra om bebis ville komma idag. Så sambon slipper åka till jobbet imorgon :D men vågar verkligen inte ropa hej än. :)

Åh, vad spännande!!! Kommer ihåg när jag själv skrev i tråden att jag trodde att värkarna börjat. Då kände jag mig både glad, förväntansfull och livrädd på samma gång. Hoppas värkarna håller i sig för dig, så du snart får gosa Mini! :love:

Här hemma har vi pratat mer om katterna... Usch, jag känner mig verkligen hemsk som inte vill ha dom kvar... För jag VILL verkligen ha djur, men just nu vill jag verkligen slippa alla katthår, grus på badrumsgolvet och kattmat överallt. Och jag vill slippa att ständigt vara irriterad på den lilla katten. Tycker så synd om henne eftersom hon får sitta instängd i ett rum stor del av dagen eftersom jag inte orkar med henne när hon får tokryck och bara härjar runt.

Makens föräldrar kan troligtvis ta den lilla katten. Men vi har inte frågat dom än. Hon bodde där när vi var i Thailand och de gillade henne och de funkade bra med deras två andra (äldre) katter. Problemet är min fina, älskade britt. Hon skulle må bäst av att bo hos en pensionär. Men att tappa kontrollen över henne får mig att må dåligt. Hon är värd det absolut bästa och jag kommer ju att undra varje dag hur hon mår om jag skulle omplacera henne.

Suck... :crazy:

Wow, tänk att du ska föda igen snart! Häftigt! Helt sjukt att det gått så länge sedan H och M kom till jorden att du hunnit bära fram en till. Vilken tur att inte du är magsjuk eller förkyld - det var något av en skräck hos mig, att vara sjuk under förlossningen. Hur tusan fixar man det då?!

Ja jag har faktiskt varit lite nojjig att jag skulle lyckas bli magsjuk nu. Som tur är brukar jag inte få det så lätt. Förkylning har jag nyss klarat av och Milton verkar slippa vattkoppor för tillfället iaf skönt nog!

Just nu verkar det ha lugnat sig lite. Suuuuck! Jag vill föda barn idag. Komsi smärtan du är mer än välkommen!! Det skulle verkligen passa ypperligt för mini att komma idag. Jag blir nog knäpp och gråhårig snart och jag har inte ens gått över. Jag vill bli smal och smidig och kunna klä på Milton utan att bli helt slut och sönderklämd innifrån. :grin:

Usch ja, bli klämd inifrån är inte skönt. Lite läskigt också att ett sånt lätt tryck på magen kan vara så obehagligt inuti liksom.

När vi pratar om innehåll, så tyckte jag att känslan i magen, eller snarare ovanför fd magen, var jätteobehaglig det första dygnet efter förlossningen. Kändes liksom som ett vacuum och att inälvorna inte fick något stöd utan bara hängde i luften. Skitmysko känsla.

Jag är dödstrött! :crazy: Vet inte ens om jag varit så här trött förut. Vilgot har börjat drömma mardrömmar och eftersom maken också är trött och eftersom Vilgots säng inte är så stor så tar han in honom till vår säng direkt utan att försöka somna om honom i egna sängen. Kan egentligen inte klandra honom för det, men det är himla trångt när vi sover 4 st i vår säng. V bökar och snurrar runt som en tok också så jag vaknade flera gånger av att jag blev sparkad i ansiktet. Har nu bett honom att försöka få honom att ligga kvar i sin säng, så vi allihopa får sova bättre...

Förstår att du är trött, fyra i en säng är lite väl för min smak :D Tycker vi har det trångt med två vuxna och en fyra-kilos hund, men så har vi ju bara en 1,60 säng :D

Kl
Idag älskar jag min sambo lite extra! Ville verkligen inte att han skulle jaga idag, men eftersom jag vet att helgen varit bestämd sen september så kunde jag inte direkt klandra honom från att åka.. Men han ringde mig vid halv nio, då sov Milton och jag fortfarande!! Då hade han släppt ut hästarna åt mig och gett dem mat, tänt kaminen i tv-rummet och fixat lunch till Milton som stod klar i kylen, älskade sambon!!
Milton och jag sov vidare en timme till, heja oss! Idag känner jag ju mig nästan utvilad :D

Jag har nog inte riktigt något vettigt att säga om kattfrågan. Ni känner ingen pensionär som har ett lugnt hem att erbjuda? Tänkte om det skulle kännas lite bättre i hjärtat om hon kom till någon ni kände, att kunna komma och hälsa på för att se att hon ligger där i soffan och myser.

Nu ska vi göra oss ordning här hemma och bege oss på fika hos mina päron.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar