Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

S gillar tydligen salta jordnötter... Hon snattade lite ifrån paketet och vill nu ha mera! Jag som var rädd att hon skulle sätta i halsen (och att det är lite mycket salt...)

Nä, jag förväntar mig inga lösningar från er i kattfrågan :) behöver bara ventilera lite. Jag känner verkligen ingen som kan tänkas ta hand om Mis. Kommer vi fram till att katterna ska flytta så blir det till att annonsera efter ett bra hem. Hittar jag inget hem som är 110% bra, så blir hon kvar hemma.

Kl
Glömde berätta att vi hade besök av två långhåriga tjurar med långa horn igår. :eek: De var i vår trädgård och de knatade runt i området hela dagen. Hoppas de hittade hem till gården sen.

Det är ju såna jag vill ha! Fast kossor eller kvigor då. Du kunde ju lockat in dem i garaget så hade jag kommit och hämtat dem ;)

Hoppas det löser sig med katterna och att du hittar ett hem som du är nöjd med! Jag ångrar inte en sekund att min siames fick flytta, just för att jag blev så nöjd med hemmet :)

*kl*

Så, nu har Theo åkt på kräksjukan också :( han har redan kräkts 5 ggr på 2 1/2 timme :eek: pojkstackarn är helt slut. Han är duktig iaf, säger "ajaj ajaj" innan det kommer nåt men man känner sig så hjälplös..hoppas det går över snabbt!

Läskigt tyst från aneka, peppdans till Mini kanske :banana::banana:

Här dog det ut helt :mad: gett upp hoppet om att det kommer starta av sig självt :p redan liksom, känner mig vek. ;) :(
Jag vill gosa bebis inte sitta här och vara tjock. :(

Kl
Här var det lugnt idag!!

Update: Var på jour-vårdcentralen idag med Milton. Har varit där en gång tidigare och säger precis som då, jag älskar denna vårdcentral!!!
Vilket bemötande alltså, fick träffa två läkare och de var ljuvliga! Milton gillade dock inte alls att de var så ambitiösa :D Men de tog både halsprov och kollade öronen.
Summa sumarum: Ögoninflammation - check. Öroninflammation-check.
Så hade idioterna på akutmottagningen bara tittat i öronen igår så hade du ju uppräckt det och så hade vi sluppit fara in där idag. Idioter.
Nu är det kåvepenin för hela slanten, till Miltons fasa. Vi slipper ögondroppar i alla fall. Heja Milton, nu jäklar ska du bli frisk!!!

Vad skönt att ni fick det kollat ordentligt. Tråkigt bara att föröka lura i medicin, Synd att M blev tvungen att vänta en dag extra bara för att de inte orkade kolla. :(

Vad sa läkarna idag då om att de från igår vägrat kolla? Känns verkligen som att ni skulle anmäla bemötandet ni fått både av första läkaren och nötterna igår till högre instans.

Typiskt! Förresten får man fråga vilket namn ni kommit överens om?
Tycker det är jättesvårt med namn den här gången. Jag har varit inne på Felix, Noah och Frans medans sambon är fast besluten om Thor.

Nae jag tror vi får ha en lista och sen helt enkelt bara se vad det är för en buse som kommer ut. Theo var ju bestämt i förväg att han skulle heta så, men det tog mig några dagar att "acceptera" då jag inte tyckte han såg ut som en Theo i början.

Ifall vi skulle få en pojk har vi varit inne på Thor!!! Problemet är att nu har vi en häst som heter Tore så det känns lite för nära. Men har de rätt så behöver vi bara fundera på flicknamn....

Det enda namn vi båda tycker är fint är Alvin. Som i Alvin och gänget! :D Tycker det passar bra ihop med Milton. Men sambon är lite sådär att han kan inte bestämma något förens mini är ute. Så vi får väll se. Pojknamn är verkligen skitsvårt. :grin:

Highland cattle? Våra grannar har sånna på lösdrift, de är verkligen grymt goda. :d vi har pratat om att ta två kalvar över sommaren och sen slakta till hösten/vintern, men vi får se, jag är så grymt rädd för kossor... :o

*kl*

Ska inte spy (hoho, humor) galla över er, men usch, vilken helg! Hade min pappa inte varit här och kunnat ta hand om S från 8-14 för att sen bli avbytt av svärmor, så hade inte jag och sambon klarat det. Det var längesen jag mått så dåligt, är fortfarande helt matt och urlakad, kan inte äta ordentligt, men febern har gått ned och magen börjar återhämta sig.

Var med om något ruggigt imorse dock, stod och vek tvätt och helt plötsligt fick jag så fruktansvärt ont i hjärtat att jag inte kunde andas. Sambon stod och höll armarna ovanför mitt huvud, medan mina ben bara vek sig. Min bror trodde jag fått kramp i någon hjärtmuskel, efter det här vill jag verkligen inte veta hur det känns att få en hjärtattack. :eek: Var helt matt resten av dagen.

S mår ganska bra, men äter fortfarande inte ordentligt, hoppas att det går bättre på dagis imorgon. Hon har ju inte kräkts eller bajsat vatten sen i fredags, så jag vågar släppa iväg henne. Imorgon är det lucia på hennes avdelning, det ska bli riktigt roligt! Ska ni andra också ha luciafirande på era dagis? :)

@Doris: Fy, vad tråkigt med kissen. :( lider med er, det är aldrig lätt att förlora någon, vare sig det är en närstående människa eller ett husdjur.

@emmah: Stackars, stackars er som också åkte på kräksjukan!! Visst är det hemskt när de bara kräks och kräks och man inte kan göra något? Man vet ju själv hur hemskt det är att kräkas... Vet inte om han äter bra, men en av de få saker som S fått i sig under de här 4 dagarna är piggelinglass. :)

Var lite skeptiskt mot namnet i början men i kväll har det som mer och mer börjat lägga sig, hjälper ju inte heller att Theo börjat springa runt och säga "Tooooo" :love:

aneka
Alvin är jättefint! Är lite som din sambo jag också, tror det slutgiltiga beskedet på namn blir när knytet väl ligger i famn :love:

Lottch
Nä fy hundan, ingen barnlek de där inte. Men jag är dock tveksam till om det var VKS jag hade. Den gick över på ganska exakt 12 timmar, men jag hade feber också. Har inte heller vart nämnvärt risig i kistan. Idag känns det snarare som man var på partaj i gå men drack bara så där lagom. Ja nä, det måste varit den alkoholfriaölen jag drack i fredags som ställt till det :D

Theo kräktes i dag klockan 14 ganska precis och kräktes 5 ggr fram till 16.30 och inget mer sedan dess. Piggade på sig rätt bra efter lite glass och har härjat som vanligt efter dess. Helmysko...eller kan man kanske bli akut magsjuk om man råkar knapra i sig lite hundmat?!

Förresten, vad läskigt med hjärtat :crazy: vill inte skrämmas med borde du inte kolla upp det?! Fast har din bror inte sagt nåt så är det nog ingen fara.

Hehe, drar inte den långa historien, men min kropp är helt genomkollad. :) Jag blev sjuk när jag var 14 år, fick något mystiskt virus. De hittade aldrig var det var, men de tror det var någon fästingsjukdom. Första gången hade jag feber i 6 månader, sen har det kommit och gått i olika episoder. Har varit till olika infektionskliniker fram och tillbaka, men de hittar inget konkret, bara "något". Till slut så stod min överbeskyddande fader inte ut längre, så 7 år efter att jag blivit sjuk första gången så skickades jag till en privatklinik i Sthlm och magnetröntgades, tog diverse blodprov, ultraljudade hela hjärtat, osv osv. Det enda de hittade var att jag hade dåliga värden, förstorade bihålor (vilket tydligen är bra) och en cysta i levern. Ingen hjärntumör eller cancer som pappa var rädd för. :p Sen dess har jag inte varit sjuk, peppar peppar, så jag hoppas att jag slipper det. :)

Enligt brorsan är det inte helt ovanligt att man kan få sånna känningar när man har feber, är uttorkad osv, men fy sjutton vad läskigt det var. :(

Hoppas att T slipper fler kräkningar. S spydde bara natten till torsdagen och på förmiddagen, sen bajsade hon vatten hela fredagen, lite förhöjd temp, men inget allvarligt. Jag och sambon blev mycket sämre. Blä.

:eek:Huga! Vad läskigt! Fick nåt liknande för nåt år sedan. Låg i sängen och kom inte upp, det bara knöt sig i bröstet och fick knappt luft. Nådde inte ens mobilen så jag kunde ringa på hjälp. Där låg jag och i princip såg livet gå i revy, så bara släppte det. Kände mig lite svag efteråt, men inte tillräckligt för att jag ringde sjukvården.

*kl*
Ang namn. Tor är ett namn jag alltid gillat, även Torbjörn (är ju såå charmigt)
Men jag uttalar sällan R, så det kan låta lite lustigt. Samma med Arvid, ett fint namn med. Men det blir bara Aaviid av det:D

Alvin är jättefint. Det hade jag också kunnat tänka mig, skulle tom bli en släktanknytning eftersom makens morfar heter Albin. Men maken var inte så sugen på det.

Akb: Torbjörn :rofl: Du som klagar på att din karl har ett "gubbigt" namn :D

Mmm... det är svårt med djur men det är väl bra att ni har en plan när ni har bestämt er.

Passar på att lätta på mitt hjärta :(
Jag vill inte erkänna det men jag har faktiskt tröttnat på hästarna. Det kostar mycket pengar varje månad men jag har inte hjärtat att sälja dem och framför allt inte Michelle. De mår inte dåligt av att strosa i hagen för då hade jag fått tänka om och sätta deras välmående över mina känslor. Hästarna blir 17 resp 18 år nu nästa år och Devlin har stora problem med sina sommareksem, vem skulle ens vara intressera av att vilja ha en sån? Han är dessutom väldigt speciell i sinnet - lite små lynnig samtidigt som han är världens snällaste (efter Michelle). Gud vad den hästen har testat mig mentalt om han kan bossa över mig men jag var tjurskalligast.
Leker (ja så elak är jag) ibland med tanken att låta Devlin vandra vidare pga sina problem med eksemen bara för att bli av med honom och stalla in Michelle. Samtidigt, vill jag verkligen sitta och åka till ett stall varje dag när jag har Isabella? Nej, faktiskt inte.

Jag har inget emot att stå i stallet och mocka, det är mysigt och jag rensar tankar väldigt bra i stallet. Jag står gärna och borstar på hästarna och pysslar men det där suget efter ridning och framför allt dressyrträningen finns inte kvar. Snarare har jag blivit feg, rädd för att ramla av och skada mig illa.
Jag älskar mina odjur men det är inte roligt längre med dem :(

Vad skönt att ni äntligen fick rätt vård. Hoppas medicinerna biter snabbt nu så M blir bättre!

*kl*
Vi har vart på tomtepromenad idag och Iggy fick träffa tomten. En väldigt fascinerad och lycklig kille som gick fram till tomten och fick en godispåse. Två lika lyckliga föräldrar som krängde i sig godispåsen medan det stackars barnet fick nöja sig med en varmkorv :angel:

När vi kom hem möttes vi av beskedet att en av sambons barndomsvänner tagit livet av sig i natt :(:cry: Fan med!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar