Highland cattle? Våra grannar har sånna på lösdrift, de är verkligen grymt goda.
vi har pratat om att ta två kalvar över sommaren och sen slakta till hösten/vintern, men vi får se, jag är så grymt rädd för kossor...
*kl*
Ska inte spy (hoho, humor) galla över er, men usch, vilken helg! Hade min pappa inte varit här och kunnat ta hand om S från 8-14 för att sen bli avbytt av svärmor, så hade inte jag och sambon klarat det. Det var längesen jag mått så dåligt, är fortfarande helt matt och urlakad, kan inte äta ordentligt, men febern har gått ned och magen börjar återhämta sig.
Var med om något ruggigt imorse dock, stod och vek tvätt och helt plötsligt fick jag så fruktansvärt ont i hjärtat att jag inte kunde andas. Sambon stod och höll armarna ovanför mitt huvud, medan mina ben bara vek sig. Min bror trodde jag fått kramp i någon hjärtmuskel, efter det här vill jag verkligen inte veta hur det känns att få en hjärtattack.
Var helt matt resten av dagen.
S mår ganska bra, men äter fortfarande inte ordentligt, hoppas att det går bättre på dagis imorgon. Hon har ju inte kräkts eller bajsat vatten sen i fredags, så jag vågar släppa iväg henne. Imorgon är det lucia på hennes avdelning, det ska bli riktigt roligt! Ska ni andra också ha luciafirande på era dagis?
@Doris: Fy, vad tråkigt med kissen.
lider med er, det är aldrig lätt att förlora någon, vare sig det är en närstående människa eller ett husdjur.
@emmah: Stackars, stackars er som också åkte på kräksjukan!! Visst är det hemskt när de bara kräks och kräks och man inte kan göra något? Man vet ju själv hur hemskt det är att kräkas... Vet inte om han äter bra, men en av de få saker som S fått i sig under de här 4 dagarna är piggelinglass.