Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Doris fick mig att minnas det här med kläder. Vi kommer också ha en hög med pojkkläder att skänka dig om du/ni är intresserade! :)

tack snälla (aneka och oregano) :love:
Ja, jag hoppas verkligen verkligen att det är slut på det trista nu. Idag träffade jag min älskade vän som förlorade sitt lillasyskon för lite mer än en månad sedan, så det var mer gråt där med. Skratt och gråt varvat i mängder. Hon berättade att det var så skönt att få komma och träffa oss, å att det var så skönt med höga toppar av skratt, och djupa dalar av sorg. I morgon skall hon och hennes föräldrar börja plocka ut ur syskonets lägenhet. Usch så hemskt. Och jobbigt.

Till dig och Modett, så försökte jag lägga in en bild på missen här, men min dator strejkar :(

ni är så goa här inne :love:

Den här knasiga missen lämnar ett så stort hål hos oss. Han har varit med under nästan hela tiden som jag och sambon varit ett par. Han har hängt med på alla platser som vi bott på, han hade varit hos oss längre än någon av hästarna. Å vilken personlighet han hade sen!!! Emmah.S vet vad jag pratar om. En Coon är en mycket speciell katt.

Ja usch ja... så obeskrivligt att förlora sina nära. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att förlora brorsan även om vi inte direkt är bästa vänner :( Det är jobbigt att förlora mor- och farföräldrar men på sätt och vis vet man ju att de äldre inte finns för alltid men ens syskon har iaf jag någon orealistisk tanke om att de finns för evigt (även om jag vet motsatsen).

Ja och sen har vi ju våra älskade djur...skönt att ni finns för varandra din vän och du.

Om saker och ting är känsliga eller inte beror iaf för mig mycket på vem som frågar och hur de frågas. Ni vet ju oftast en hel del om bakgrunden och jag är säker på att ingen här har för avsikt att såra någon. Det har väl inte "vanliga" människor heller, men de vet ju oftast inte bakgrunden och då kan det ju bli helt fel. T.ex som när alla var på mig (i all välmening) om graviditeten.

Svammel, men jag får skylla på cidern jag drack till maten. 2,25% och jag kände tydligt av den! Jag måste verkligen vara lättpåverkad. Känner mig slapp i benen som första "symptom". :D

Beklagar förlusten av misse :cry:

Oja, det är verkligen härliga katter!! Våran gammcoonis har legat bredvid mig hela dagen när jag mått som sämst. Nu mår jag bättre så då har han gått å lagt sig en bit bort.

Vår yngre förmåga är ju Theos vakthund, han blir gode upprörd om vi inte hör på en gång om T vaknar på natten.

Svammel, men jag får skylla på cidern jag drack till maten. 2,25% och jag kände tydligt av den! Jag måste verkligen vara lättpåverkad. Känner mig slapp i benen som första "symptom". :D

mmmmmm
Kommer inte ens ihåg när jag drack cider sist, men nu blev jag riktigt sugen på att "få benen att domna" :D

Vad konstigt det är egentligen, jag har ju längtat (eller det var väl att ta i, velat ha kanske är bättre ord att använda) efter cider och drinkar hela graviditeten, men nu när jag får dricka ett glas, så är jag inte sugen alls. Cidern idag var god, men det står en 7%-ig cider i kylen (den blev över från vårt bröllop!) men den vill jag verkligen inte dricka! :eek:

Visst är det sant det du säger men man vill ju ändå inte såra någon även om man menade väl. Sen vet man ju aldrig hur folk uppfattar en, de kanske tycker man är värsta snoken :o

Du låter som mig när jag har druckit en 2,25, kan t.o.m. känna av en liten 33cl efter ett par munnar :D

Känner igen det där.
I somras hällde jag ut öl som var kvar sen nyår 2007/2008....
Vinskåpet är fullt för vi dricker aldrig något, utan får bara mer och mer.....
Ibland korkar jag upp en flaska för att ha i maten, men det känns lite konstigt att använda 200kr-flaskor till det :grin:

Sist jag drack blev Vera till :angel:

Äntligen nån som förstår mig! :D Min man tror verkligen inte på mig när jag säger att jag känner av t.ex vin efter två klunkar. Inte i huvudet, utan just att jag blir slapp i benen.

Äntligen nån som förstår mig! :D Min man tror verkligen inte på mig när jag säger att jag känner av t.ex vin efter två klunkar. Inte i huvudet, utan just att jag blir slapp i benen.

Det känner jag oxå av :laugh: Fast det blir inte värre ju mer jag dricker utan just de där första klunkarna känner jag av.

Vårt "barskåp" behöver nog också rensas snart. Där står t.ex en halvfull flaska absolut som jag köpte på en liten ö utanför Malaysia när jag var där för sju år sen och gjorde slut med min dåvarande sambo. Så ofta dricker vi vodka liksom.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar