Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Va taskigt av dom att ta det så lugnt när du bett dom om att komma DIREKT! Kaffe hade dom ju kunnat dricka hos er. Tur att du hann fram itid iaf! :)

Här va det lugnt i magen inatt och har även varit lugnt nu ikväll så bebis kom väll på att det är rätt mysigt där inne iaf och vill stanna lite längre. Inte ok. :grin: ;)

Jag håller tummarna för det. Meeen jag vågar inte hoppas på något. Vore typiskt om det satte igång inatt då svärmor drack ett glas vin till maten. Iofs bara ett glas. Jaja den som lever får se brukar det väll heta...

Har du blivit lös i magen än? :o Båda gångerna har jag gått från stenhårda "grillbriketter" (pga Niferexen) till ganska löst några dagar (3-4 kanske) före förlossningen.

Någon som har bra koll på PoP klädstorlekar? Jag var inne och tittade på ett ullunderställ men de gick bara upp till storlek 86, sen var de tvådelade. Det såg stort ut och försäljaren sa att de var stora i storlekarna. Jag ville inte tvinga A att prova, vi skulle ju springa runt i en massa andra affärer därefter och han var inte på bästa humöret från början ;)

Det har jag varit i en vecka nu snart :o
Minns att jag va det på slutet förra gången också men inte hur långt innan det började.

ok, jag blev osäker nu på om det var 86 eller 92 den slutatde i men då borde det fungera med en i 86 och var den i 92 så är det inga tvivel alls :)

Hur lång är A, då? S är 83 cm, och storlek 80 på PoP-kläderna sitter lagom för oss. Jag har en jacka i storlek 86, men den blir nog lagom stor först till våren.

Vi hade det ullunderstället förra året till S och det var kanon!

*kl*

Vad gulliga ni är hela högen! Efter att ha skrivit till er så fick jag faktiskt halvsova i några timmar, medan sambon har sprungit upp och ned till toan, men kl 2 vaknade jag och så var det min tur att få sitta vid toan. Jag hinner knappt (alla äckelmagade kan ju sluta läsa här... :D ) få ur det ur det ena hålet, innan jag måste byta. Har aldrig varit med om något liknande. Nu förstår jag varför inte S har velat äta något, man är inte så sugen på mat precis. Skulle ha gått på julbord imorgon, men jag tror jag ställer in det... :p

Fy jag lider verkligen med er :( hoppas det går över fort och när ni är friska sen så hoppas jag att du får må bra sen! Krya på er!!

Nä, nu blev jag besviken på dig! ;) Trodde verkligen att du skrivit att ni var på väg nu eftersom inlägget var mitt i natten. Fy på dig! :rofl:

Jag kom inte riktigt heller ihåg hur många dagar det rörde sig om, men flera dagar var det iaf. Det är säkert väldigt nära för dig nu! :banana:

Vad gullig du är. Tack!

Är helt mörbultad idag, har ont i hela kroppen efter alla timmar på toagolvet. På sätt och vis är det skönt att jag kräktes så mycket förut, det kändes mer som en vana att sitta hulkandes vid toasitsen och jag kunde kolla buke och övriga nätet, haha. Min sambo har däremot varit helt förstörd och grät i stort sett. Min mamma hade också kräkts hela natten, men min pappa mår bra så han livade att ta vår prinsessa. Är livrädd för att min 92åriga mormor som var här igår har blivit smittad. Hon kan knappt gå själv nu och kommer inte hinna till toan, än mindre stå lutad över den. :(

Usch fy, lider verkligen med dej!! Hatar kräksjukan! Har hellre tio influensor. Hoppas det snart vänder och du mår supertoppen resten av graviditeten. Tycker verkligen du förtjänar det!!

Jag sitter uppe och dricker kaffe på mina nya barstolar vid köksön. Resten av familjen sover. Jag ska snart åka och jobba. Det är verkligen lyx att få sitta uppe själv och dricka kaffe i lugn och ro och slötitta lite på nätet utan att bli störd.

Provade reimavantarna på Flisan när vi kom hem igår. De känns tjocka och bra iaf. Men vi bestämde att om hon blir kall i dem så köper vi ett par Hestra direkt. Älskar dock hennes ullvantar från Pop. Så när det är minus får hon nog ha dem.

Är det någon här som har heltäckningsmatta inne? Vi hann ju inte isolera vårt sovrumsgolv så vi tänkte slänga in en sån tills vi isolerar i sommar. Har tittat på dem på Bau***s med kan inte bestämma mej om vi ska ha lång eller korthårig. Vill ha långhårig men jag undrar om den är mer svårstädad?? Fast det vore skönt att borra ner fötterna i en mjuuuuk matta :love:

Stackare, du kommer minnas denna grav som att du bodde på toa. Var det inte illamående för att du var gravid så var det magsjukan :crazy:

Idag är det grisslakt. Så jag kommer inte hinna rida. Men min medryttare skulle ut en sväng med ena hästen. Får väl hasa mig ner och mocka lite senare. Tänkte bara äta frukost och städa inne innan. S sover fortfarande så jag kanske hinner börja städningen innan hon hon vaknar!
De ska ha lunchen inne hos oss nämligen.

Vilka sjusovare flera av er härinne har! A vaknade kvart i sju och en timme senare steg vi upp efter att jag ammat E och bytt blöja på henne. Hon och sambon ligger nämligen kvar i sängen, jag kände mig extra snäll idag och lät honom få sovmorgon :)
Han behövde inte börja jobba förrän vid middag idag istället för hela dagen så dagen blir inte så lång för mig med båda barnen.

Jag och A har varit ute och tänt i pannan, han var jättesnygg med strumpbyxor, pyjamas, gummistövlar, fleccejacka och en jättemössa :D
Under tiden började det snöa och det var inte populärt när den blåste i ansiktet!

Haha ja jag funderade om jag skulle våga skriva något vid den tidpunkten utan att någon trodde att det va på g :p Vart besviken själv också när jag vaknade av att Milton ville ha mat och inte av värkar. :( men som du säger så är det förhoppningsvis inte så långt borta. :)

Idag är det grisslakt.

Vad gott med hemmaslaktat kött :d Är det egen uppfödning eller köper ni?
(eller är den nån som jagar så det är vildsvin?)
Vi brukar köpa oss en liten gris, föda upp den och slakta själva. Äter den med bättre samvete än industrigrisarna.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3