Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jag tycker M är kall om fötterna också. Han har ett par Viking Gore-tex. Lär väll skaffa någon tunn ullstrumpa men alla jag sett har varit så tjocka. Tror inte såna tjocka kommer gå ner i skorna.

Jag sätter vantarna utan på för det är så tajt resår runt handleden på Ms overall. Men dagis sätter innanför. Tycker vanten sitter kvar bra oavsett.

Grattis till en pojke och att allt såg bra ut! :) kul att några lyckas få två olika kön på barnen :p ;)

På skoaffären. Vi fick med när vi köpte kängorna. Och så har vi handlat på ullboden. Både underställ och strumpor i ull.

Aneka: Ang förvärkar och inte veta när det är på riktigt, så håller jag med. Jag har fortfarande inte haft en enda förvärk, men "alla" verkar ju ha såna, så jag trodde ju att min värkar på natten var just förvärkar som skulle försvinna eftersom vattnet inte gått. De var verkligen inte starka och blev egentligen aldrig regelbundna heller, så det var därför det dröjde så länge innan jag ringde förlossningen. Det var först när de började göra riktigt ont som jag ringde. Då var det allt mellan 7 och 1,5 minut mellan värkarna och bm tyckte jag skulle lägga mig i badkaret och äta Alvedon. 1,5 h senare var han ute! ;)

Jag får 'hoppas' på att jag får skit ont när det väl är dax sen så att jag verkligen vet. Känns som att man verkligen måste vara säker nu när man ska fixa barnvakt och allt sånt. Så man inte drar upp svärmor mitt i natten och ut i halkan som blivit nu helt i onödan. Dessutom vill jag inte behöva stressa in om det ska vara sånt här vägläg. Dom 5milen in till bb är inte på den rakaste och bästa vägen direkt. :crazy:

Nä precis, jag ville inte heller ringa i onödan och när jag väl ringde var det ju egentligen för sent. Det är ingen höjdare att åka bil, vänta på att personal ska öppna dörren, gå i korridoren och klättra upp i sängen för att minuten senare få veta att man är fullt öppen. :crazy: Fick efteråt även veta att mina föräldrar druckit kaffe :eek: innan de åkte hemifrån!!! Blev faktiskt sur när jag fick veta det. De visste ju mycket väl att jag ville att de skulle komma direkt. :grin:

Skönt att allt såg bra ut på UL. Spännande med lillebror också!

Hoppas bilresan gick bra, inget vidare väder ju!

Apropå väder. Åkte hem till mina föräldrar imorse och bilen framför mig åkte i diket! Jag trodde/tyckte inte ens att det var speciellt halt. Moddigt, javisst, men mest blött. Resten av resan åkte jag extremt försiktigt iaf.

Jo, det var nog ingen fara. Det var ju halvmörkt ute och bilen var några 100 m framför mig, så jag såg inte riktigt vad som hände. Förmodligen gled han bara av, för bilen stod liksom bara utanför vägen halvvägs ner i diket. Föraren klev ur bilen och en mötande bil stannade precis när jag kom fram. Jag stannade till och kollade att allt var okej och frågade lite snällt om de klarade sig så jag kunde åka vidare eftersom jag hade två små barn med mig.

Det otäcka var att precis efteråt mötte jag en bil i hög fart och olyckan hände precis vid ett backkrön. Jag blinkade med varningsblinkersarna, men jag såg aldrig att han saktade ner. Hoppas verkligen att han hann stanna....

Grattis till lillebror och skönt att allt såg bra ut! :bump:

*kl*
Sitter och väntar på att T ska somna, måste gå ut och skotta bort lite snö på bron och gången till huset. Sambon är på julbord ikväll igen. Blir faktiskt lite putt över att respektive ALDRIG får följa med när hans arbete har sånt ffa när det alltid är på kvällstid. 1 gång har respektive vart bjuden men då lyckades vi båda bli risiga....Man kanske har blivit bortskämd när det gäller såkt då min pappas arbetsgivare alltid bjudit familjerna också, han har kört lastbil åt privata åkare, sambon jobbar på ett stort rikstäckande bolag, kanske just det som gör skillnaden.

Nä nu ska jag sluta tjura och skynda mig ut å skotta så jag hinner se På spåret!!

God kväll go vänner!

Underligt väder. Har snöat och blåst från lunch, men nu under kvällen så slutade det bara helt plötsligt. Måste vara i stormens öga eller nåt.

Ang julbord så bjuder makens jobb respektive vartannat år. Så nästa helg kommer farmor och plastfarfar hit och är barnvakter och chaufförer, då jädrar ska vi slå klackarna i taket!

Här har det blåst hela dagen, det slutade regna ett tag men nu har det börjat igen. Precis när gratängen i ugnen började bli klar och vi skulle äta innan idol så gick strömmen. Som tur var hade jag eldat i vedspisen så ryggbiffen fick tillagas där. Jag blev väldigt förvånad när strömmen kom tillbaka och vi kunde se slutet på idol iaf. Undrar om den är kvar tills när de visar vem som vunnit. Det blåser som bara den ute!

W_I grattis till lillebror, skönt att allt såg bra ut :)

Du får tänka på oss när ni åker förbi nykvarnsavfarten på E20, vi bor 20 min in i skogen därifrån. :)

Skönt att allt gick bra på rul, jag är riktigt spänd inför vårt den 27/12. Vi är ju beräknade till den 25/5, men eftersom det blir snitt så blir det någon dag innan. Tycker det är skönt att det inte blir 28, då svärmor fyller år... ;)

*kl*

S har varit riktigt kass i kistan i dag, bajsblöja efter bajsblöja med det vattnigaste innehållet någonsin. Nu är både jag och sambon dåliga... Jag skulle behöva kräkas, men jag har satt i mig värsta skrovmålet och vill verkligen inte. :( vi spenderar nog resten av fredagkvällen på varsin toa, kul värre...

Men herregud, ska du inte få må bra någon dag under graviditeten :confused:
Har du blivit av med migränen iaf?

Skickar en kram till er...

Men fy, din stackare! :crazy: Jag tycker verkligen att du är tapper. Inte för att du har något val, men ändå. ;)

Tur att ni "missar" svärmors födelsedag. :D Datumet för ert ul kommer jag att komma ihåg, jag och maken har nämligen 7-årsdag då. :love:

*kl*

Nu får strömmen klara sig ett par minuter till så att jag får se vem som vinner!! Jag tycker att vinnarlåten är skittråkig i år !
Därefter blir det sängen för mig och E. Sambon och A sover redan, H är hos mina föräldrar.

Det blir att sätta på värmedynan i sängen, kombinationen gamla trähus o storm gör att värmen blåser bort. Lägg till att jag inte vågat elda för fullt pga risken för strömavbrott..

Stackare, har inte du fått må tillräckligt dåligt :( hoppas det är snabbt övergående iaf!

*kl*
Själv ska jag krypa till kojs nu, har suttit och kollat på "I taket lyser stjärnorna" och halvgråtit mer eller mindre hela filmen :cry: Dessa hormoner förvandlar en totalt. Fick riktigt bita ihop tidigare i dag för att inte börja gråta när jag läste i tidningen Land om ett par som förlorat 3 av 4 barn inom loppet av 3 år i någon mystisk hjärnsjukdom.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar