Sv: Vårmammor 2010 &Co del 19 <3

Jättesnygg klänning! Tror det kommer bli grymt med ditt fina hår utsläppt till. Och så länge det inte är kallt tycker jag du ska ta strumpyxor istället för leggings, ger ett lite festligare intryck :)

Damn it, jag skulle bara snabbtitta en sväng vad som händer under sista minuterna av lunchen och så hade ni skrivit såå mycket. Hinner inte ens svara på hälften.

Emmah: eftersom det "egentligen" är en julklapp ;) så har han hittills bara sovit i dem en gång när det var närmare -10. Och då funkade de bra :laugh: Tror de kommer bli välanvända under den kalla tiden vi har framför oss.

Doris: Trist att höra om kissen :(

Allmänt: har aldrig varit någon degätare. Makens hemgjorda kakor blev iaf bra, han gjorde en sats med lite whiskey i degen och de blev smarriga. Här har det börjat snöa och blåsa rätt ordentligt nu, blir nog inte kul att köra hem i eftermiddag :crazy:

Haha! Vi kanske skulle starta en Fb-grupp som heter Vi som äter pepparkaksdeg! :idea: Konstigt att de inte säljer bikarbonatsfri pepparkaksdeg ;) för jag var lite oroad för att Albin skulle bli dålig i magen av den. Har faktiskt tänkt tanken att baka egen deg, men jag är för lat.

Aneka: Ang förvärkar och inte veta när det är på riktigt, så håller jag med. Jag har fortfarande inte haft en enda förvärk, men "alla" verkar ju ha såna, så jag trodde ju att min värkar på natten var just förvärkar som skulle försvinna eftersom vattnet inte gått. De var verkligen inte starka och blev egentligen aldrig regelbundna heller, så det var därför det dröjde så länge innan jag ringde förlossningen. Det var först när de började göra riktigt ont som jag ringde. Då var det allt mellan 7 och 1,5 minut mellan värkarna och bm tyckte jag skulle lägga mig i badkaret och äta Alvedon. 1,5 h senare var han ute! ;)

Pendlar din karl långt till jobbet eller är det inärheten eftersom de brukar ha julbord 11 mil bort?

Nix, han jobbar 2,5 mil bort. Det är chefen som fått för sig att inte ha julbordet i samma stad. Varför vet jag inte då det blir billigare för honom. Vi behöver bara ta oss till hans jobb sen har firman ordnat med buss till herrgården vi ska käka på.

Modett: Tack! Kör på utsläppt. Duschar jag nu och låter det torka utan att jag borstar så blir det lite lockigt med. Kan nog bli bra :laugh:
Vi ska ju vara inomhus plus att jag inte är särskilt frusen av mig, så det blir strumpebyxor till.

Vilken omständig chef :D Det måste ju vara ganska skönt att slippa åka långt för ett julbord. Det tar ju sin lilla tid ändå att åka och kostnader blir det dessutom.

Precis så är det här också, universitetet var rena drömmen jämförelse med detta :D Skönt att det inte är bara jag som känner så, för just nu känner jag mig mest usel och små-kass för det mesta.
Fast idag fick vi resultatet sedan affärengelskan - klappade mig själv lite på axeln i smyg och njöt över mitt svaga vg :D

Jag tror det är ganska stor skillnad på olika högskoleutbildningar och olika högskolor, hur tufft det är. Det finns högskoleutbildningar som är knappt halvtid, och det finns de som är mer än heltid.

Visst är det så, där jag läste på universitet var det enorma skillnader mellan de olika utbildningarna. Teknologerna hade undervisning 8-17 varje dag plus hemstudier på det. Läkarna självklart än värre. Vi på filfak hade föreläsning 8-12 måndag, onsdag och fredag så jag jobbade halvtid hela tiden jag pluggade "heltid" och ibland ett extrajobb på det. Det handlade mycket om hur mycket pengar institutionerna fick/elev och vad de hade råd med!

Men jag är otroligt glad att jag är klar med studierna sen länge, med min usla studiedisciplin och nu med Ture så hade det helt enkelt aldrig gått.

Appropå studier så är jag ibland lite sugen på ett karriärsbyte. Eller yrkesbyte... Jag jobbar ju som gymnasielärare med fördelarna att jag har lov (underbart när man har barn), jag gillar mina elever och det tar bara 10 min för mig att åka till jobbet. Resten är skit... Förutsättningarna för att bedriva kvalitativ undervisning blir sämre för varje termin och det gör att man tappar lusten. Dessutom så nallar de minst ett par lovdagar varje år så snart spelar det ingen roll.

Jag har dock dubbla utbildningar och har även läst PA-programmet/HR... Drömmen vore ett riktigt välbetalt sånt jobb och sen gå ner och jobba halvtid. Men för det första vill de ju inte ha en halvtidare på sån tjänst och för det andra så är jag för feg för att ens göra mer än att nån gång/år tänka tanken!:D

Det tror jag också. Och vad man har fallenhet för, spelar nog också in. Jag behövde knappast plugga ihjäl mig för att bli högskoleingenjör medan jag nog aldrig skulle kunna bli jurist även om jag pluggade dygnet runt.

Även mellan "likvärdiga" utbildningar skiljer det. Jag har gått en termin på kemiteknikprogrammet och det var riktigt tufft. Schemalagd undervisning i princip varje dag mellan 8 och 17 och ibland labtid till sent på kvällen. På miljöteknikprogrammet hade vi ca halvtid schemalagd undervisning.

Och kläddiskussionen för några dagar sen som bl.a innehöll prat om Lindex.
Köpte en klänning där igår, är supernöjd med den! Kort, stickad med mysigt mönster. Tyvärr fanns den inte med på Lindex hemsida, så jag kan inte länka.
Den, leggins eller svarta strumpbyxor och mina nya stövlar. Jag kommer glänsa ikväll :D Frågan är bara vad jag ska göra med håret. Har svårt för att piffa till det, för allt rasar bara ihop, hur mycket spray jag än har i. Kommer sluta i vanligt utsläppt :grin:

-------------
Jo sjutton, här fanns den ju. En sån här, fast den grå.

Tjusig! :) Du har ju så fint hår :love: så det är klart du inte ska sätta upp det!

Nä, han blev krasslig igår em.
Vinglar, har ingen balans och håller inte huvudet rakt när man lyfter upp honom. Så virus, propp i hjärnan, inre organ som stängt av eller tumör är vad som finns att välja på. Han är ju 11,5 år, så det ser inte alls ljust ut :cry:
tack för omtanken.

Häftigt tips om pepparkakshängen förresten, det skall provas :)

Åh vad tråkigt att läsa Doris :cry: Hoppas på det bästa ändå. Kram!

*kl*

Slänger in en fråga lite snabbt, min kund sitter och väntar... Vad har ni köpt för vintervantar till barnen. Vi har precis köpt reimas trots att de inte fått så bra betyg.....

Vi har köpt Kombi vantar. De har fått bra betyg och många som skriver väl om dem på olika forum när jag googlat runt. Får väl se om de kommer till användning denna vintern ;)

Ang julbord
Ikväll ska sambon iväg och jag är lite avis faktiskt. Inte just på maten för jag tycker inte julmat är särskilt gott, men lite avis på att han åker iväg och roar sig. Jag vet att jag också får åka iväg om det skulle vara nåt som händer så det är inte det. Men just idag var jag lite sugen på att bara vara Ami och hitta på nåt kul :) Tror jag ska unna mig massa smågodis ikväll när jag är själv och Pytte har däckat :d

Jag har köpt 8 par vantar till Ture. Ehhhhh...

Tre par magic med tumme, ett par med fingrar, ett par Didrikssons vintervantar, ett par Polarn o Pyret och två par från Ullared som min mamma köpte.

Jag har sent om sider insett att vantarna måste in under overallen för att sitta bra och sitta kvar, då får han tom i tummen ordentligt. Nu har det ju inte varit jättekallt men dagisvantarna från Ullared och Didriksson-vantarna är helt klart bäst. De vantarna från Polarn o Pyret hade ett mystiskt blixtlås som gjorde att jag inte fick på dem alls.

Jag funderar oxå på att köpa hestra när det blir kallare. Var köper man dem? Vanlig sportaffär kanske?

Theo har ett par från PoP, inte dom med blixtlås, och dom är då jag jättenöjd med. Han har hittills alltid vart varm om händerna, kommer absolut köpa fler. Sätter alltid på vantarna innan jag drar på overallen!

Jag köpte S hestras i åre, men det kanske är lite långt. ;)

S har 2 fodrade vantar med långt skaft från PoP, två par fingervantar, ett par tumvantar, hennes hestras och så ett par jag virkade förra året som passar i år igen. Tycker faktiskt de från PoP är super, varma och lätta att få på.

Jag tror det är ganska stor skillnad på olika högskoleutbildningar och olika högskolor, hur tufft det är. Det finns högskoleutbildningar som är knappt halvtid, och det finns de som är mer än heltid.

Det tror jag med. I min klass på högskolan gick ungefär hälften parallellt med en annan högskoleutbildning på heltid. Var inget ovanligt alls. Själv läste jag kurser på kvällstid parallellt och jobbade 25%

Men jag hade kursare som parallellade med juristprogrammet, de hade det aningens stressigare... De jobbade inte extra eller hade barn om man säger så...

*kl*

Slänger in en fråga lite snabbt, min kund sitter och väntar... Vad har ni köpt för vintervantar till barnen. Vi har precis köpt reimas trots att de inte fått så bra betyg.....

Vi har också Reimas. Tycker att de verkar bra. Gör som Cyllene, sätter på dem under overallen, trots att de är långa. Då sitter de garanterat... Jag har dock problem med skor. Luvan fryser om fossingarna :( Har ett par fodrade tretorngummistövlar och ett par vinter-ecco. Vad ska man ha för att det inte ska bli kallt??

Här är det stora vantproblemet att få på dem på händerna och låta dem sitta kvar. Han hatar att ha vantar på sig :grin: På dagis har han ett par från Ullared och de har inte sagt något om att de har problem med att få på honom vantarna så jag måste kanske införskaffa flera därifrån.

Jag får panik när ni pratar studier, jag har fortfarande inte kommit på om/vad jag skulle vilja läsa. Jag måste nog skaffa mera barn så att jag får mera betänketid ;)

kl

men jisses vad ni skriver! Bara för jag varit iväg hela dagen ;)
Har varit på RUL idag och allt såg bra ut, blev framflyttad några dagar så nu är det den 2/5 som gäller... men vi hoppas Lillebror kan titta ut i April så de får varsin födelsedagsmånad iaf ;)

Annars så har jag tagit mod till mig efter senaste kläddisskutionen och använder mina cowboyboots till kjol och läggings :D

Imorgon så ska vi hela vägen till Nynäshamn för att fira min pappa som fyller 50år på måndag :) Hoppas det blir trevligt, men ser inte fram emot åkandet...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben