Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag hade velat se att en kanal som svt gjort ett ordentligt grundarbete i problematiiken och skippat sensations uthängningarna a la såp opera. DÅ hade programmet vunnit substans i mina ögon. redovisning av problematik från köpares och säljares sida, rent objektivt, utifrån gällande lagar om häst som klassas som vara enligt reklamations nämd etc. samt sen en insatt debatt med berörda i ämnet inklusive insatta advokater, som belyst problematiken.
Om jag betalar extra för en röntgen räknar jag med att få reda på alla fynd som hittas, även om de ligger inom ramen för vad som kan vara normalt.
Allt som veterinären ser och bedömer vill jag veta. Är det tätt men inom normala gränser, vill jag att det ska stå i protokollet.
Då skulle jag tippa på att det träder in en reservation på försäkringen direkt om det skulle stå att det var tätt men inom normala gränser.. däremot skulle ju vet. påtalat detta muntligen.
Eftersom jag alltid beställer besiktningen, ska veterinären självklart påtala alla fynd (väsentliga och oväsentliga). Som uppdragsgivare är det ju det jag anlitar veterinären för. Att se de detaljer jag inte själv kan avgöra.
.
Jag vill att veterinären klart och tydligt skall tala om för mig att det finns förändringar men att det kanske inte har någon betydelse för användbarheten. MEN jag vill ändå fatta beslutet själv om jag vill chansa eller inte. De gånger jag varit inne på klinik och besiktigat hästar har jag haft en konversation med behandlande veterinär om det varit några förändringar. Jag har mig veterligt aldrig blivit undanhållen information. Jag har i och för sig aldrig varit på Solvalla, fast jag har varit på flera andra kliniker i Stockholmstrakten.