Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är hästarna uppstallade då?
Om de är på hemmaplan, ja då kan man ju undra då det är halva vägen till Norrköping. Men kanske dåliga erfarenheter?
Men själv åker jag ju om jag måste till Solvalla och har 13-14 mil dit jämfört med 6,5 mil till Strömsholm.
Eller så tar jag 'hemmakliniken', beror som sagt på av vilken anledning.
Och jag har varit på Solvalla hos CR ett par vändor och har då haft mkt bra diskussion/samtal kring det vi varit där om, även på telefon före/efter osv.
Hur vet vi att diskussion EJ har förts? För mig låter det märkligt då jag som sagt upplevt CR som en väldigt 'förklarande' veterinär. (Eller så är det för att jag är så frågvis.)
Plåtar tagna i tyskland kan mycket väl vara ua och inte här,beroende på vilken vinkel bilderna är tagna i. Allt behöver inte synas på röntgen och oftast har röntgenfynd utan kliniska symtom någon betydelse.
Då har jag bättre förståelse att man valde Solvalla. Som sagt, det framgick inte av programmet att hästen stod i Enköping. Men varför stod den där?
Vänta nu, har jag missförstått?
Jag fick uppfattningen att allt syns på bägge omgångarna plåtar. Ska man släppa igenom dem själv, måste man ju själv granska dem - och inte gå på andras utsago, deras bedömning.
Självklart behöver inte allt synas på röntgen, men OM det finns röntgenförändringar vill jag självklart bli upplyst om dem. Oavsett hur veterinären bedömer dem.
Jag vet inte.. jag hade för mig att CAF hade sin verksamhet där någonstans och tog för givet att hästarna oxå bodde där. Därav mitt frågetecken efter Enköping.. om det nu var Enköping
Jag har inte själv sett programmet, men det är ju inte helt otroligt att de "förföljt" Caf trots att de sagt Nej. På sin sida ang det öppna brevet så skriver de ju Själva att de försökt få kommentarer i flera veckor på flera olika sätt. Det är ju dumt att bete sig illa själv, men alla människor har ju en smärtgräns där de till slut får nog!
Jag personligen använder helst inte TäbyKliniken även om jag vet att många är jättenöjda, men efter 'nått som hände för mer än 15 år sen' så sitter det som en tagg i sidan och för mig är de en 'dålig klinik'.
Fast hur vill ni att dessa program (plus, uppdrag granskning etc.) skall agera. Hur skall vi vanliga människor få reda på någonting om allt skall ske i det tysta, inga namn nämnas osv. Jag vet nu tex att jag aldrig tänker köpa häst av team CAF eller låta besiktiga en häst på Solvalla ( om jag inte vill försäkra upp hästen, för det verkar ju vara stor chans att den går igenom ).
jag har inte skrivit ett ljud om att det inte ska publiceras. Jag har efterlyst sann journalistik, där man inte vinklar och tar ställning utan presenterar bägge sidor på ett objektivt sätt.
Fast hur presenterar man bägge sidor när den ena sidan inte vill vara med?