Just nu ligger Trollhättan i topp bland öppna svenska flygplatser, byar på 39 knop - ca 20 ms.
SMHI:s observationer för en timme sen säger ca 20-22 i byarna längs bohuskusten från Gbg upp till Tanum ungefär. På utsidan av Tjörn/Orust fläktar det nog en del.

Det börjar absolut blåsa mer här (Småland, nära Älmhult) nu. Det är vår första storm i huset, så jag har dålig koll på ström och tele här. Teleledningarna är luftburna, men elen ligger nedgrävd så förhoppningsvis slipper vi strömavbrott! Har fyllt en stor balja med vatten till hästarna ut i fall att... Jag är INTE förtjust i blåst - det är kusligt, enligt mig...:nailbiting:

Jag är glad att de grävde ner våra elledningar efter Gudrun. Då var vi strömlösa i 10 dygn :p

Enligt sidan som @Monstermom postade innan bor vi mitt i det gröna som är i mitten av södra Sverige. Det förklarar varför det friskar i ordentligt här.
Nu har vi varit ute och gjort en sista säkring av allt löst i alla fall.

I Lund blåser det än så länge skånsk blåst bara. Inte mer än att kissen kan vara ute och smälla raketer iaf..

Nu så hör jag att de börjar blåsa ordentligt , mer än vad de brukar göra ! De ska bli intressant att se imorgon om man kommer till jobbet , 5 min men det är träd runt om gården och de kan ställa till de

Hua :wtf:
Vi klarade oss ändå hyfsat, tack vare 4 rejäla kakelugnar och ett dieselverk.. och att vi kunde duscha i skolan :p

Jag börjar mer och mer känna mig som en galen prepper :D Det som ställer till det är vattnet :cautious: och att jag inte har något elverk. Utedasset är kvar och jag värmer ju redan nu mest med ved så värme/matlagning är inte ett problem. I värsta fall får man väl knata ner till sjön för vatten... :cautious: *hm, kanske ska köpa reningstabletter*

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 311
Senast: lingonben
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama