Vem har väjningsplikt?

Nice! :) jag har aldrig hört det i "verkligheten" men jag har en urusel vana att ibland läsa kommentarsfält under artiklar på Facebook, det borde man verkligen låta bli egentligen :)

Jag med och man blir mörkrädd för mindre. Vilka människor det finns! Nyss läste jag att vuxna människor tyckte det var okej att slå sönder en a-traktor med golfklubba för att ungdomarna inte lydde deras önskemål.
 
Nice! :) jag har aldrig hört det i "verkligheten" men jag har en urusel vana att ibland läsa kommentarsfält under artiklar på Facebook, det borde man verkligen låta bli egentligen :)
Här i stan var det en kränkt man som härjade på insändarsida. Han hade kommit körande till en cykelöverfart där bilister har väjningsplikt mot cyklister, det är alltså välskyltat, det är trettiogräns, det är farthinder och whatnot. Iallafall hade han inte fattat att han hade väjningsplikt, varit nära att köra på en cyklist som då hade blivit upprörd. Bilistens reaktion på det? Han skrev "hur lär vi cyklisterna trafikregler? Den här verkade tro att den hade företräde... :eek: :cry:"

Han fick mothugg sen, av nån som faktiskt hade koll på trafikregler. Bilisten hade nämligen skrivit exakt vilken korsning det rörde sig om.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 059
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 512
Senast: Svartkatt
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 646
Senast: Oh_really
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp