Nu försvann strömmen. :angel:
Men det var bara en liten stund.
Båda UPS:erna har fräscha ackar, alla fotogenlampor är fulla, alla de små blyackarna för den bärbara invertern är fulla, telefonerna är laddade, middagen är snart klar i ugnen, det finns gott om extra täcken och för den delen polarsovsäckar, elverket är fulltankat och provstartat och bilarna likaså (om än inte provstartade sedan i förmiddags). Och skulle strömmen bli borta länge finns åtminstone nån kubik torr ved till den gamla vedpannan som står driftklar i malpåse. Lyfter jag på isoleringen så går det fint att laga mat på den också.
Passade på att köra några maskiner tvätt i eftermiddags också.

Men jag skulle allt bra gärna vilja ha en solpanel.

Jag börjar låta som @MacGyver. :up:

Jag är tacksam att älsklingen är hemma och inte i Norge just nu, där de varnar rejält för att ens ge sig ut.

Undra hur södra stambanan kommer klara stormen. Fast bättre stormen kommer nu än när jag går på beredskapen på torsdag :D

Hehe precis..
Men stormen kanske drar vidare till oss sen?
Njae, vi kommer klara oss bäst, dvs östra Svealand. Ovädret drar över oss (:o) inatt och i morgon ska det blir visserligen blåsigt men inga stormstyrkor. :up:

Hästarna är nattade för mattes skull, tror nog de hade kunnat gå ute men isf kommer jag ligga vaken hela natten och lyssna på vinden, så jag är lugnare om de är inne inatt. :angel: :D

Vid två-snåret kring Nässjö (Småland) åskade det, haglade och ösregn. Blåste rejält under en kvart. Kom lite snö. Och nu är det lugnet före stormen.

Jag ska jobba imorgon och är glad att jag inte har öppningen 05:45 utan jag börjar när det har ljusnat 08:30.

Bor i Skåne uppe på Romelåsen, här kommer blåsten i attacker .Kom en snöby med tillhörande stormvindar tidigare ,just nu bara lite blåst .Brasan är tänd ,levande ljus tända. Löst ute intaget

Västra småland här, och här friskar i bra. Vi jagade i västra götaland under förmiddagen, men vi fick avbryta för att det kom en typ tromb :crazy: Från att ha varit typ vindstilla och lite soligt så blev det kolmörkt, började hagla/snöa och sedan kom det vindar som bara snurrade runt oss. Vi satt i storskog och grillade, men var tvungna att avbryta och skynda oss därifrån för att en asstor gran böjde sig och gick av bara 60-70m bort :crazy:

Enligt tidningarna är det storm på väg in över Sverige.
Hur är det med er i Västsverige - blåser det hos er?

Blåser skapligt ca 28m/s enligt vädret på nätet. Bor några km från sjön( havet) mitt på bohuslusten. Knakat lite i skogen när vi var ute i dag. Haglat o regnat o lite sol har visat sig i dag. Änn är det ok. Men laddat med extra vatten i dunkar o hinkar o lagat mat. Kaminen är eldnings klar vid behov. Hästarna inne nu.

Här blåser det skapligt nu, och snö/regnar. Tog precis in hästarna och tittade till dom som står på lösdriften, vi har hösilagebalar i hagen så det är väldigt sällan dom är i ligghallen men nu stod dom där hela bunten :D
Tycker det är skitmysigt med storm, men ska jobba 3.30 imorgon så längtar inte efter att behöva köra till jobbet.
edit: bor utanför Hässleholm i Skåne

Bor på Österlen, dock mitt inne i en by, men här är i princip vindstilla just nu efter spöregn o åska i eftermiddag. Verkade inte som det skulle ta till rejält förrän i natt.

O just nu hör jag hur det börjar vina i knutarna igen.

Bor på Österlen, dock mitt inne i en by, men här är i princip vindstilla just nu efter spöregn o åska i eftermiddag. Verkade inte som det skulle ta till rejält förrän i natt.

O just nu hör jag hur det börjar vina i knutarna igen.

Ssssscccchhhhh! Vi har ju redan konstaterat att han lyssnar!

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 311
Senast: lingonben
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama