Här (västra jämtland) är helt vindstilla. Är bara klass 1 varning här och det är det ju ofta. Bör ju bli lite blåsigt i alla fall. Vill ha snöstorm :love: (fast gärna utan elavbrott och problem).

Blåser gör det, ute vid kusten (har 8 km dit ungefär) ca 15 m/s nu i medelvind, 18 m/s i byarna. Så än är det faktiskt inte så farligt.

Vad konstigt. På vädret sa de att det skulle blåsa i sydvästra Sverige, men idag när jag var i stallet (som ligger i norra Södermanlands län typ) och hyfsat nära vatten, så blåste det så hemskt att jag knappt kunde gå upprätt och fick hålla i mig mot Herr Häst för att inte blåsa bort typ :crazy: Vet inte riktigt vilken vindstyrka det kan ha varit, men åtminstone 10 m/s lär det ju varit garanterat, kanske uppemot 15 m/s? Dock var det fint väder i övrigt med +5.C och sol. Jag trodde det bara skulle blåsa nere i Gbg typ? O_o
Men hemma hos mig (precis mitt emellan Sthlm-Stälje) blåste det dock inte mer än normalt.

Här i södra Dalsland blåser det rejält nu. Viner runt husknutarna. Hoppas vägen är fri så man kommer till jobbet imån.
Kan tillägga att jag bor mellan Vänern och västkusten.

Vad konstigt. På vädret sa de att det skulle blåsa i sydvästra Sverige, men idag när jag var i stallet (som ligger i norra Södermanlands län typ) och hyfsat nära vatten, så blåste det så hemskt att jag knappt kunde gå upprätt och fick hålla i mig mot Herr Häst för att inte blåsa bort typ :crazy: Vet inte riktigt vilken vindstyrka det kan ha varit, men åtminstone 10 m/s lär det ju varit garanterat, kanske uppemot 15 m/s? Dock var det fint väder i övrigt med +5.C och sol. Jag trodde det bara skulle blåsa nere i Gbg typ? O_o
Men hemma hos mig (precis mitt emellan Sthlm-Stälje) blåste det dock inte mer än normalt.
Om du knappt kunde gå upprätt så var det inga 10-15 m/s. Det är standard i Skåne och vi har inga problem att gå upprätt.

Nu tar det i ordentligt här,man känner när vinden träffar huset och jag börjar bli lite orolig över mina 7 skjutdörrar i pensionärskuvösen. Det skramlar rejält ......

I bilen på väg från Blekinge mot nordost-Skåne. Blåser en del men inte så farligt. Visserligen inte jag som kör (bra va med tanke på att jag skriver här:D). Är alltid lättare att uppskatta när man håller i ratten och känner kraften i bilen.

Var ut på kvällspromenaden med Monster (han lär bli putt, men vill han ut mer får han nöja sig med en halv minut i trädgården :cautious:), det känns helt klart nu. Inte så man blåser bort, men så det var lite läskigt att gå genom en gammal allé i alla fall...

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 311
Senast: lingonben
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama