Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vänta här nu. Jag kom just på att förskolebarn har fri tillgång till hemsidor som beskriver bombtillverkning. Det här är ju SKANDAL! Jag lämnar det allra mest värdefulla jag har, då förutsätter jag ju att personalen är PROFFSIGA och ANSVARSFULLA. De måste ju ha fokus på BARNEN!!Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ...
Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?
Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.
Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?
Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
Hela den här grejen är så himla bisarr. Har varit på många seminarier och föreläsningar om det här i jobbet och jag är skeptisk alltså.Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ...
Fick just upp uppropet #porrfribarndom i mitt flöde. Porrfri barndom, vadå? Ska det behövas ett upprop för det?
Läser inledningen: Cirka 50% av Sveriges förskolor- och skolor har fortfarande inte installerat porrfilter på sin digitala utrustning samt wi-fi-nätverk. Därmed har alltså ca hälften av Sveriges förskole- och skolbarn fri tillgång till nätporr under skoltid.
Åh! De sitter alltså och porrsurfar helt ogenerat redan i förskolan, utan att någon reagerar?
Alltså visst, det är säkert jättebra med porrfilter i datorer som barn har tillgång till. Men måste man överdriva så dant?
Det var bättre förr, då var man som barn i alla fall tvungen att sitta utomhus i någon slags egenbyggd koja och bläddra i regnblöta Fibaktuellt.Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ...
Men vänta här nu. Jag kom just på att förskolebarn har fri tillgång till hemsidor som beskriver bombtillverkning. Det här är ju SKANDAL! Jag lämnar det allra mest värdefulla jag har, då förutsätter jag ju att personalen är PROFFSIGA och ANSVARSFULLA. De måste ju ha fokus på BARNEN!!
Någon måste ta fram ett policydokument!
Hela den här grejen är så himla bisarr. Har varit på många seminarier och föreläsningar om det här i jobbet och jag är skeptisk alltså.
Dessutom visar studier att porrfiltren ändå inte funkar (plus: de flesta ungar idag har väl smart phones? Inte behöver de porrsurfa på skoldatorerna liksom, är de 11+ eller så så kan de ju testa på sina egna mobiler).
Nu vet jag vad ungarna har för sig på dagis ...
Jag tror att det ska rätt mycket till för att komma in på porrsidor.Det kan också vara att de vill förhindra att man råkar komma åt sådana sidor? En väns nioåring kom in på en sida av misstag där män utövade tidelag. Nioåringen blev illa berörd men förstod inte vad som hände och gick direkt till en förälder.
Jag tror att det ska rätt mycket till för att komma in på porrsidor.
Fast det jag vände mig mot var i huvudsak det där med barn i förskola och skola hade fri tillgång till porr. Det lät som att de satt och porrsurfade hela dagarna.