Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 160
  • Visningar Visningar 58 301
Ta en kratta eller piasava och borsta ut det i resten av gräsmattan så försvinner det på nolltid.

Som @Mia_R nämnde är en kratta eller kvast en snabb och effektiv lösning om du är orolig. Själv skulle jag bara sparka lite i högen och vänta på nästa regn. :) Jag har alltid bott i hyresrätt och aldrig oroat mig för någonting dylikt.
Min första tanke men som lägenhetsbo har jag inte riktigt den typen av don men ska se över om min lite väl grova sop är i en eller två delar :laugh:

Annars kan jag väl kasta ut en bunt pensefrön och se om dom hinner komma fram tillräckligt för att flyttas innan gräsklipparen kommer :idea:

Min första tanke men som lägenhetsbo har jag inte riktigt den typen av don men ska se över om min lite väl grova sop är i en eller två delar :laugh:

Annars kan jag väl kasta ut en bunt pensefrön och se om dom hinner komma fram tillräckligt för att flyttas innan gräsklipparen kommer :idea:
Jag skulle som sagt bara sparka lite i det så att det sprids, sådär i brist på verktyg. Menja, lite vildsådd är aldrig fel heller!

Jag skulle som sagt bara sparka lite i det så att det sprids, sådär i brist på verktyg. Menja, lite vildsådd är aldrig fel heller!
Kanske ett bra sätt att rensa ut alla frön som spridits sig över hela frölådan :idea:

Ok, detta kan bli... intressant! Haha nämen annars är det eventuellt lite regn på ingående imorgon också så det kanske löser upp allt fint;)

• Gilla
Reactions: Sel

Här hos hyresbolaget finns det en piasava till varje port så jag hade tagit den om jag behövt. Finns det ingen till din port?

Stör mig på att det nu kommer ännu en mathelg där det är så viktigt att bjuda mig på mat, men man gör absolut inga ansträngningar att på riktigt anpassa maten så jag faktiskt kan äta den. Jag har de senaste 7 månaderna lyckats äta massa god och varierad mat som funkar, men till dessa mathelger är folk så insnöade på att bjuda på sånt jag inte kan äta. 300 frågor om jag kan äta det eller det, men när jag säger vad jag kan äta eller hur det behöver vara tillagat eller hanterat så är det som att det är det mest avancerade i hela världen och inte är folk kapabla till att googla själva heller. Jag har världens ångest för matsituationen denna helg och vill helst inte gå utanför dörren.

Här hos hyresbolaget finns det en piasava till varje port så jag hade tagit den om jag behövt. Finns det ingen till din port?
Vi har tur om det finns en sop eller spade vid porten numer. På vintern tar jag oftast min egen spade och skottar runt entredörren om det är riktigt jävligt med snö. Så... Får se om de plockar fram någon nu när vintern är över men troligtvis inte. Men kan se om vi får utvärdera bolaget i år igen, då kan jag slänga in några sura rader om att lite mer redskap vore på sin plats:D

• Gilla
Reactions: Sel
Stör mig på att det nu kommer ännu en mathelg där det är så viktigt att bjuda mig på mat, men man gör absolut inga ansträngningar att på riktigt anpassa maten så jag faktiskt kan äta den. Jag har de senaste 7 månaderna lyckats äta massa god och varierad mat som funkar, men till dessa mathelger är folk så insnöade på att bjuda på sånt jag inte kan äta. 300 frågor om jag kan äta det eller det, men när jag säger vad jag kan äta eller hur det behöver vara tillagat eller hanterat så är det som att det är det mest avancerade i hela världen och inte är folk kapabla till att googla själva heller. Jag har världens ångest för matsituationen denna helg och vill helst inte gå utanför dörren.
Kan du inte ha med dig din egen mat?

Jo jag kommer ha lite eget med mig och se till att äta före och efter, men det ses inte som helt okej och kommer bli en himla diskussion på plats om varför jag inte äter av maten som serveras.
Tänk om människor kunde sluta tjata om sånt. Kan förstå om någon förälder frågar/oroas men det kan den ta i enrum isf. Men det är fortfarande inte ok.

Och synd att det inte finns något du kan äta men samtidigt kan jag förstå att det inte alltid fixas "specialkost". Även om jag själv anpassar matlagning så långt det går och inom rimlighet(för mig)

Det känns som om klockan är 5 på morgonen och jag vill sova, men den är 8:30 och jag är klarvaken.
Känns jätteskumt, som om jag inte sovit tillräckligt. Kan iofs bero på att jag glömde ta insomningstablett och melatonin innan jag somnade, så hjärnan är väl inte påverkad av dem och därför är jag klarvaken.

Tänk om människor kunde sluta tjata om sånt. Kan förstå om någon förälder frågar/oroas men det kan den ta i enrum isf. Men det är fortfarande inte ok.

Och synd att det inte finns något du kan äta men samtidigt kan jag förstå att det inte alltid fixas "specialkost". Även om jag själv anpassar matlagning så långt det går och inom rimlighet(för mig)
Jag har också full förståelse för att viss specialkost är för mycket begärt att ordnas - i detta fall handlar det om en graviditet så kan nog tycka att det inte borde vara så svårt att servera något annat än ej genomstekt kött, vissa fiskar, vissa ostar, chark, alkohol och ett fåtal andra livsmedel som ska undvikas, hanteras på ett visst sätt eller begränsas i mängd tillsammans med god hygien (det senare gäller ju egentligen oavsett gravid eller ej utan borde vara allmänt hyfs när man serverar mat till andra).

Jag har också full förståelse för att viss specialkost är för mycket begärt att ordnas - i detta fall handlar det om en graviditet så kan nog tycka att det inte borde vara så svårt att servera något annat än ej genomstekt kött, vissa fiskar, vissa ostar, chark, alkohol och ett fåtal andra livsmedel som ska undvikas, hanteras på ett visst sätt eller begränsas i mängd tillsammans med god hygien (det senare gäller ju egentligen oavsett gravid eller ej utan borde vara allmänt hyfs när man serverar mat till andra).
Oj... det är inte särskilt svårt att tillmötesgå.

1000011712.webp

Att jag inte hann dränera pölen i hagen innan grodorna/paddorna (osäker vi vilka det är, har av bägge på gården) 🙄
Pölen torkar nämligen ut under sommarn.
Ett år samlade vi in yngel å hade i balja, 2 år har vi spolat på vatten 🫠 tur vi har eget brunn så de går tillbaka 🙈
Är ju grunt, så kråkorna vandrar i kanten och plockar ynglen sen. Har för mig att man inte ska flytta på rommen/ynglen.

Yay.
Menmen. Lite naturupplevelse iaf att se å höra deras vibrerande orgy 😆

Funderar på att gräva den djupare, med skarpare kanter, och täcka bitvis så det inte avdunstar lika mycke iaf..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
99 034
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
97 830
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
104 396
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 252
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31