Köp inget mer nu då.![]()
Planen är ett privat litet påskbord med katten. Ägg, lax, sill osv. Btw, äter man vörtbröd på påsk eller är det bara vid jul?
Edit: Ingen lammstek!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köp inget mer nu då.![]()
Man äter det när man vill, jag vill inte och du borde inte.Planen är ett privat litet påskbord med katten. Ägg, lax, sill osv. Btw, äter man vörtbröd på påsk eller är det bara vid jul?
Vi äter bara vört vid jul, men kavring vid båda.Planen är ett privat litet påskbord med katten. Ägg, lax, sill osv. Btw, äter man vörtbröd på påsk eller är det bara vid jul?
Låt bli sillen!Planen är ett privat litet påskbord med katten. Ägg, lax, sill osv. Btw, äter man vörtbröd på påsk eller är det bara vid jul?
Tur vi valde pizza denna påsk.
Då kommer den arbeta prickfritt och i racertempo nu ... kan man förmoda?För den nyfikne så är numera min jobbdator användbar igen. Uppdateringen av den påbörjades innan helgen...
Då kommer den arbeta prickfritt och i racertempo nu ... kan man förmoda?![]()
Är du säker på att det är ett pågående läckage och inte bara spår något gammalt?Oroat mig för sotning och besiktning av eldstäderna i min stuga.
Skulle boka sotning och då kommer de fram att de inte gjorts sen 2005(!!) så då blev det besiktning även. Bad honom kolla båda så vi kan elda på lite nu i vår.
MEN då ser vi på vinden vattenskada...... taket verkar ha gjort sitt. En balk och några brädor behöver bytas men som sagt, plåttaket verkar ha levt sitt fulla liv.
Googlat lite på kostnader och vet inte alls hur jag ska kunna betala det......
I-landsproblem då jag ärvt en stuga som är underbar men den lämnades även över med ganska många måsten och taket var inte med då.
De saker som har gjort sig tillräckligt förtjänta av att någon ska titta på dem...Stör mig på mig själv för att jag hela tiden läser "sevärdigheter västsverige" på en av trådarna när jag skrollar![]()
Är du säker på att det är ett pågående läckage och inte bara spår något gammalt?
Gamla hus är vanligtvis byggda med marginaler och när man hade spåntak var det inte ens tanken att det var fullkomligt tätt. Bara det var tillräckligt och torkade ut emellan. Beroende på hur det ser ut och hur det är byggt är det inte säkert att det behöver bytas. (Men alla som enbart jobbar utifrån moderna hus principer kommer säga det om du frågar)
Är det en rejäl gammal plåt så börjar den inte heller läcka utan anledning bara av att vara gammal. Du ska nog se att det verkligen är en skada i den innan du dömer ut den. Och beroende på hur den ser ut och vad den beror på kan det gå att laga utan att byta allt.
Nu vet jag så klart inte hur ditt hus ser ut. Men andas och kolla vad som verkligen behöver bytas. Fördelen med gamla hus är att de bättre tål att leva med en del skavanker utan att det nödvändigtvis behöver orsaka problem än vad nya hus gör.