Samma här, köper bara smör på extra pris. Men det är inte riktigt sammaJag köper sällan smör längre. Det får bli margarin, som vi bakade på för det mesta när jag var liten.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, köper bara smör på extra pris. Men det är inte riktigt sammaJag köper sällan smör längre. Det får bli margarin, som vi bakade på för det mesta när jag var liten.
Jag köper sällan smör längre. Det får bli margarin, som vi bakade på för det mesta när jag var liten.
Kanelbullar tycker jag faktiskt blir BÄTTRE med margarin i degen, och sedan smör bara i fyllningen. De blir luftigare, tycker jagFörstår det! Sambon bakade bullar härom veckan och det kostade minst 150:- (inte räknat exakt).. Vi bakar inte fika särskilt ofta längre, just för att det snabbt springer iväg. Sambon bakar frallor, alltså bröd, men det är inget smör/margarin i det som tur är.
Men ja, säga vad en vill om "onyttigheter", men jag tycker iaf att det är jobbigt att allt går upp så mycket i pris som det gjort. Även det som inte är livsnödvändigt.
När jag tänker på allt jobb det är med att odla ett kilo potatis är jag fortfarande tacksam att någon annan ser till att det finns att köpa. Förmodligen är jag bara en usel potatisodlare, men ändå.Att godis och snacks går upp i pris stör mig inte lika mycket som att mat och råvaror gör det.
till exempel 23 kr kilot för potatis, det är galet dyrt i jämförelse med vad de kostade för något år sedan.
Förra veckan kostade ett paket smör på extrapris 70 krSamma här, köper bara smör på extra pris. Men det är inte riktigt samma![]()
Ja, jag odlar ibland potatis och det ligger väldigt mycket jobb bakom de knölar man får upp.När jag tänker på allt jobb det är med att odla ett kilo potatis är jag fortfarande tacksam att någon annan ser till att det finns att köpa. Förmodligen är jag bara en usel potatisodlare, men ändå.
Helt galetAbsolut. I princip all mat har dragit iväg ordentligt i pris - och fortsätter att göra det.. Ett paket smör, 500g, kostar ca 70:- här..
Har svart bälte i den konstenAlltid lika roligt när man hittar saker som har varit spårlöst försvunna, för att man lagt dem på något "smart" ställe.
Det verket påminner mig om dansken Marco Evaristtis verk Helena där han ställde ut tio ikopplade mixrar med guldfiskar i. Fruktansvärt. Han blev åtalad för djurplågeri, men tror han blev friad.Läste om en konstutställning där man medvetet svält griskultingar. Och jag är fortfarande svullen i ansiktet av alla tårar. Hur kan djurplågeri någonsin vara konst![]()
Han hävdar att det är för att få ögonen för hur grisar behandlas. Jävla skitsnack säger jag. Han hade ju en annan utställning med guldfiskar i en blender. Där man skulle trycka på knappen. Så jag ger inte ett rötet lingon för hans bekymmer över grisarna. Han är sjuk i huvudet. Tack och lov så var det någon som stal kultingarnaLäste om en konstutställning där man medvetet svält griskultingar. Och jag är fortfarande svullen i ansiktet av alla tårar. Hur kan djurplågeri någonsin vara konst![]()
Jaha! Var det samma konstnär?Han hävdar att det är för att få ögonen för hur grisar behandlas. Jävla skitsnack säger jag. Han hade ju en annan utställning med guldfiskar i en blender. Där man skulle trycka på knappen. Så jag ger inte ett rötet lingon för hans bekymmer över grisarna. Han är sjuk i huvudet. Tack och lov så var det någon som stal kultingarna
Ja precisJaha! Var det samma konstnär?
Då förstår jag.
Här kan man läsa om Helena-verket https://www.evaristti.com/helena-el-pescador-1.
Det måste väl gå att lyfta dessa frågor utan att djur måste plågas?!Det verket påminner mig om dansken Marco Evaristtis verk Helena där han ställde ut tio ikopplade mixrar med guldfiskar i. Fruktansvärt. Han blev åtalad för djurplågeri, men tror han blev friad.
Jag älskar konst och förstår att det är konst, men det berättigar inte djurplågeri. Riktigt hemskt.
Absolut! Det håller jag med om.Det måste väl gå att lyfta dessa frågor utan att djur måste plågas?!
Jag läste någonstans, vet inte var, att "nu reagerar du", för att han gör så här, men varenda jädrans dag bryr sig få, men bara för att han gör så här reagerar folk och kallar det djurplågeri. Det han gör är medvetet djurplågeri, dock sker samma djurplågeri av samma slag varje dag runt om i landet utan att någon reagerar.Det måste väl gå att lyfta dessa frågor utan att djur måste plågas?!
Speciellt när forskningen visat att fiskar känner smärta som andra varelser.Det verket påminner mig om dansken Marco Evaristtis verk Helena där han ställde ut tio ikopplade mixrar med guldfiskar i. Fruktansvärt. Han blev åtalad för djurplågeri, men tror han blev friad.
Jag älskar konst och förstår att det är konst, men det berättigar inte djurplågeri. Riktigt hemskt.