Den gick definitivt lite vid sidan av ”Imagine your dream outcome and it will happen!”.Besök hos doktor som bara resulterade i ”det är svårbedömt, vi skickar dig till MR och sen grov(!)nålsbiopsi”.
Hoppas allt går bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den gick definitivt lite vid sidan av ”Imagine your dream outcome and it will happen!”.Besök hos doktor som bara resulterade i ”det är svårbedömt, vi skickar dig till MR och sen grov(!)nålsbiopsi”.
Den gick definitivt lite vid sidan av ”Imagine your dream outcome and it will happen!”.
Hoppas allt går bra.
Eller hur, inte logiskt alls.Men gudars.
Hur korkad får en smart telefon vara liksom.
Tusen, tusen tack! Det var exakt så jag menade.
Jättekonstigt!Hurtiga födelsedagsgratulationer på FB. Till folk som varit döda i många år.
Hakar på och undrar varför så många inkompetenta socialsekreterare puttas uppåt till chefsroller?Min chef som inte förstår på vilket sätt ”magisterprogram i juridik för socialt arbete” är relevant för min yrkesroll (som socialsekreterare). Samtidigt som man i alla sökesannonser skriver ”vi tar hand om våra medarbetare och tycker kompetensutveckling är viktigt och något vi satsar på”.
Tja är det inte där man brukar placera inkompetenta personerHakar på och undrar varför så många inkompetenta socialsekreterare puttas uppåt till chefsroller?
Efter 25 år som socialsekreterare jobbar jag själv på ett karriärbyte.
Hakar på och undrar varför så många inkompetenta socialsekreterare puttas uppåt till chefsroller?
Efter 25 år som socialsekreterare jobbar jag själv på ett karriärbyte.
Så är det lite i privat sektor också; att vara chef emellan är en väldigt speciell roll där man har dubbla lojaliteter och kan förväntas trolla lite med knäna för att hålla en balans som är gynnsam. Jag kan emellanåt uppleva att personer som inte varit chefer har ganska långt till förståelsen av den arbetssituationen, som är ganska annorlunda och kräver helt andra egenskaper utöver att vara en duktig yrkesmänniska i den bransch man verkar i. Det är, eller ska inte vara, teknisk yrkesskicklighet i branschen som utgör huvudsaklig grund för en chefsutnämning.Jag har ingen erfarenhet av den branschen men från andra delar av offentlig sektor har jag tyvärr dragit slutsatsen att de andra söker inte chefstjänsterna, eftersom de fattar att det (ofta) är ett omöjligt uppdrag där man både av ledningen ovanför en och av personalen man är chef för, förväntas trolla med knäna.
Så är det lite i privat sektor också; att vara chef emellan är en väldigt speciell roll där man har dubbla lojaliteter och kan förväntas trolla lite med knäna för att hålla en balans som är gynnsam. Jag kan emellanåt uppleva att personer som inte varit chefer har ganska långt till förståelsen av den arbetssituationen, som är ganska annorlunda och kräver helt andra egenskaper utöver att vara en duktig yrkesmänniska i den bransch man verkar i. Det är, eller ska inte vara, teknisk yrkesskicklighet i branschen som utgör huvudsaklig grund för en chefsutnämning.