Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft boendestöd här. Det är en ny som kommit några veckor nu. Tyckte hon verkade bra först för hon var trevlig. Men hon funkar ju inte som boendestöd. Måste ta upp det här för det här går inte. Blev faktiskt skitirriterad idag.
 
Jag är smålänning men vet inte var ordet kommer ifrån.
Jag tänker att det antagligen bara är ett annat sätt att säga knöl :) men det intressanta är att åtminstone här så är det bara fot- och handledsknölarna som är knylor, allt annat är nog knölar (eller knutar/bulor beroende på vad det är), man skulle t.ex. aldrig säga att det är en knylo mitt i pulkabacken.
 
Men det är ju det du har stroppen uppe på luvan till så att du kan justera den så att du ser lite mer än bara fluff :)
I wish! Det hjälper inte :laugh: Jag har ändå inte nåt litet pyttehuvud heller. Det är sådär med varenda luva som existerar på mig, begriper inte hur det är möjligt?! 🙈
 
Ursäkta men nu kommer jag här och klagar på min chef igen. Ni vet, hen som är "expert" inom kommunikation men värdelös på att kommunicera 🙄 Eftermiddagens störmoment är hens fullständiga oförmåga att ge sina mail vettiga ämnen. De senaste 5 mailen jag fått av hen har haft följande rubriker:

  1. "Question"
  2. "A thought..."
  3. "Thinking out loud..."
  4. "Could we..." (meningen fortsattes sedan i själva mailet)
  5. "Quick question"
Jag överdriver inte ens! Detta har som påföljd att det blir totalt omöjligt att 1) bestämma hur mailet ska prioriteras eftersom det inte framgår direkt vad det rör sig om och 2) hitta gamla mail när jag behöver leta upp mailet där han nämnde sak A om kund B eller bad om hjälp med sak C för projekt D.

Det enda jag kräver är att hen åtminstone ska skriva i ämnesraden vilken kund eller vilket projekt det rör sig om - det behöver inte vara mer komplicerat än så! Funderar på om det finns något fint sätt jag kan be hen om detta, för det här börjar bli ohållbart...
 
Ursäkta men nu kommer jag här och klagar på min chef igen. Ni vet, hen som är "expert" inom kommunikation men värdelös på att kommunicera 🙄 Eftermiddagens störmoment är hens fullständiga oförmåga att ge sina mail vettiga ämnen. De senaste 5 mailen jag fått av hen har haft följande rubriker:

  1. "Question"
  2. "A thought..."
  3. "Thinking out loud..."
  4. "Could we..." (meningen fortsattes sedan i själva mailet)
  5. "Quick question"
Jag överdriver inte ens! Detta har som påföljd att det blir totalt omöjligt att 1) bestämma hur mailet ska prioriteras eftersom det inte framgår direkt vad det rör sig om och 2) hitta gamla mail när jag behöver leta upp mailet där han nämnde sak A om kund B eller bad om hjälp med sak C för projekt D.

Det enda jag kräver är att hen åtminstone ska skriva i ämnesraden vilken kund eller vilket projekt det rör sig om - det behöver inte vara mer komplicerat än så! Funderar på om det finns något fint sätt jag kan be hen om detta, för det här börjar bli ohållbart...

Kan du inte bara be om det utifrån det fetade?
"Skulle du kunna skriva i ämnesraden vad det gäller? Det hade underlättat jättemycket i prioritering av ärenden samt för att kunna ta fram historik eller hitta tillbaka till ärendet."
 
Här i Finland är det flera hundar som blivit sjuka efter att ha ätit ett visst sorts hundfoder, vissa ganska allvarligt, en fick t.o.m. avlivas vad jag förstått, och det här är en av kommentarerna på facebook under hufvudstadsbladets artikel om det. Vissa kan liksom inte låta bli att få in sin "agenda" i allt :banghead:
Screenshot_20231107_085112_Samsung Internet.jpg
 
Här i Finland är det flera hundar som blivit sjuka efter att ha ätit ett visst sorts hundfoder, vissa ganska allvarligt, en fick t.o.m. avlivas vad jag förstått, och det här är en av kommentarerna på facebook under hufvudstadsbladets artikel om det. Vissa kan liksom inte låta bli att få in sin "agenda" i allt :banghead:
Visa bifogad fil 131476
Så är det tyvärr. Om någon råkar ut för en hjärtattack beror det givetvis på sprutan hen fick för ett par år sedan. Trillar någon av hästen och skadar sig måste det ha berott på krampanfall pga samma spruta. Om telefonen krånglar, som inte är av en modell som använder 5g, så beror det givetvis på skadlig strålning av 5g. Om någon har ont i axeln beror det på att hen äter socker, som är giftigt.
Tyvärr har min mamma gått ner sig i det här träsket så det här är något jag får höra jämnt och ständigt, jag behöver inte läsa några kommentarsfält på facebook :(
 
Mitt lilla hus har en del lite egna lösningar på saker. Han som renoverade den gamla stugan var visserligen rörmokare med egen firma men elektriker och byggmästare var han inte.

Belysningen i trädgården tänds med en stickpropp inne i en skrubb i huset. Tidigare satt kabeln i en extra jordfelsbrytare som skruvats dit på väggen. Brytaren slutade fungera nåt av de första åren. Dvs den löste ut hela tiden. Så nu har det varit en förlängningssladd med en timer som belysningen kopplats in med.
Nu har det också gett upp. Proppen löser hela tiden. Alltså är jag utan belysning på uppfarten. Kolmörkt.
Kan bero på att en kabel nedgrävd ett par dm i gräsmattan inte är den säkraste typen av installation...
Blir en mörk vinter.
 
Var på massage och massören: "Men du är ju alldeles BLÅ". Jo, men oj vad det känns bra nu. Antagligen något som hänt när koloskopin och gastroskopin gjordes. Hela baksidan på armen så jag kan inte se det själv. Hon kollade med en kollega ( på thailändska så jag förstod inget) och det diskuterades.
 
Måste till käftis i morgon för jag har för första gången i mitt liv bitit sönder en tand, eller lagningen på den. Fick en liten liten benbit i en köttbulle eller om det var en ölkorv. Tog några dagar innan jag fattade att det hade gått ur en bit ur tanden med. Jag hatar att gå till tandläkaren och särskilt när jag måste laga. Och sista gången jag lagade så var jag där vid 8 på morgon och bedövningen släppte inte förrän på kvällen
 
Kan du inte bara be om det utifrån det fetade?
"Skulle du kunna skriva i ämnesraden vad det gäller? Det hade underlättat jättemycket i prioritering av ärenden samt för att kunna ta fram historik eller hitta tillbaka till ärendet."
Jo, egentligen är det nog så enkelt. Hen brukar vara rätt bra på att ta till sig konstruktiv kritik så det är nog inga konstigheter egentligen. Det är nog mest att det pågått så länge att det känns lite märkligt att säga något nu helt plötsligt, men jag lär ju inte få till någon ändring av att inte säga något alls!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 055
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
458
· Visningar
22 921
Senast: Catsu
·
Svar
2 001
· Visningar
98 111
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 586
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp