Ok detta har stört mig i drygt två år nu, men bättre sent än aldrig: Att tuta av uppenbart inget annat skäl än "en rolig grej" när man kör förbi huset där man uppenbarligen känner någon. VARJE gång. Flera gånger varje vecka, under mer än två års tid. Nästan alltid från en som passerar med en stor blå lastbil (men på sistone har det kommit tut från mindre fordon också, gissningsvis samma förare).
Ibland tutar det ihållande och obrytt, trots att klockan knappt är halv sju på morgonen. Ibland kör lastbilen förbi fem gånger på samma förmiddag - och tutar varje. jävla. gång. Ofta består en enda "förbikörning" av massor av korta tutningar i rad. Jättekomiskt, eller inte.
Vi är åtminstone fem andra hushåll inom 200 meter från tut-centrum, men varken tut-hemmets invånare eller tut-chauffören verkar fundera det minsta på det eller att detta i längden skulle kunna vara störande för någon annan. Det står alltså inte typ "ANDERS 40 år TUTA! målat på asfalten heller (inte för att det hade gjort det okej, allra minst i två års tid), utan det är bara ett helt tvångsmässigt beteende som jag länge hoppades skulle dö ut av sig själv och utan att behöva ta upp saken med grannarna. Men jag tvivlar tyvärr nu på att det skulle ändras utan någon form av påtryckning. Som lär göra mig till "den trista jävla grannen som inte uppskattar sådan tokrolig tut-humor".