Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla bluffkonton som dyker upp så fort man försöker sälja något på FB marketplace. "Hej jag köper din vara idag. Jag bokar leverans med USPS och kuriren kommer till ditt hem med pengar i ett kuvert!" Ehm nej.... Det förvånar mig inte att så många äldre blir lurade till höger och vänster numera.
 
Vad man inte orkar saker ibland. Skitstressad över alla ansökningar till höstens plugg som ska in. Så himla nojig att jag ska missa något. Stressen äter upp mig som vanligt.
Som om det inte vore nog har jag fallit ur vårat lönesystem så kan inte logga in och fixa mina tider. Blööö. Har lagt flera timmar på allt tjafs som måste fixas.
 
Alla bluffkonton som dyker upp så fort man försöker sälja något på FB marketplace. "Hej jag köper din vara idag. Jag bokar leverans med USPS och kuriren kommer till ditt hem med pengar i ett kuvert!" Ehm nej.... Det förvånar mig inte att så många äldre blir lurade till höger och vänster numera.

Jag känner mig lite trög just när det gäller de där ups-bluffarna, att det är bluff förstår jag, men förstår inte hur det går till, vad fiskar de efter och hur?
 
Jag känner mig lite trög just när det gäller de där ups-bluffarna, att det är bluff förstår jag, men förstår inte hur det går till, vad fiskar de efter och hur?
De vill att man uppger sitt namn, adress och mejl, sen skickas en blufflänk till ens mejl som ser ut att komma från UPS där man uppmanas betala en viss summa för frakten, köparen påstår sedan att man ska få igen pengarna när "kuriren" kommer och hämtar paketet men såklart så kommer det aldrig någon.
 
Stör mig på trafikledningen som inte verkar kunna bestämma sig idag och ändrat för mig flera gånger. Så jag kan inte lägga upp någon planering och vet varken ut eller in.
Blir så less, just det här som får mig att starkt fundera på att byta jobb och troligen bransch helt.
 
De vill att man uppger sitt namn, adress och mejl, sen skickas en blufflänk till ens mejl som ser ut att komma från UPS där man uppmanas betala en viss summa för frakten, köparen påstår sedan att man ska få igen pengarna när "kuriren" kommer och hämtar paketet men såklart så kommer det aldrig någon.
Okej, då är jag klokare, tack :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp