Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver/försöker göra en skoluppgift samtidigt som en röst i hjärnan oavbrutet upprepar "jag vill inte göra det här". Nackdelen med att enbart känna yttre motivation för det hela antar jag :p
 
Avstängningen/reparationen av tingstadstunneln och framförallt de följder det ger i trafiken i närheten. Jag hoppas att folk snart lär sig vilken fil de ska ligga i på de alternativa vägarna de kör nu.
Men ja! Och hur det kan vara möjligt att starta upp såna åtgärder som så uppenbart kommer att skapa kaos, utan att exempelvis öka på kollektivtrafiken. Jag hoppas åtminstone att dom har vett att sätta in fler vagnar på tågen :crazy:
 
När man inte kan få tag på nån person som kan skriva ett intyg. Jag har två som kan göra det, den ena har jag försökt få tag på sen innan påsk, både mailat och ringt men hon har inte hört av sig. Den andra försökte jag ringa idag, sen kl 8, men ”numret kan ej nås för tillfället”. Behöver det där intyget helst nu i april.
Får fortsätta ringa.
:(
 
Fick mail om Megaras nya försäkringspremie idag. Jag svär att jag kommer regga om henne till en brun huskatt av okänd härkomst som bara *råkar* likna en burma. De har höjt självrisken med 200 och premien med 75. Valde Svedea för att de var billigare än Agria men nu är vi i fatt och snart förbi :meh:

Och naturligtvis sitter jag fast eftersom hon fyller fem i maj + restriktioner på allt jag behöver försäkringen till.
 
Fick mail om Megaras nya försäkringspremie idag. Jag svär att jag kommer regga om henne till en brun huskatt av okänd härkomst som bara *råkar* likna en burma. De har höjt självrisken med 200 och premien med 75. Valde Svedea för att de var billigare än Agria men nu är vi i fatt och snart förbi :meh:

Och naturligtvis sitter jag fast eftersom hon fyller fem i maj + restriktioner på allt jag behöver försäkringen till.
Katter är ju ändå typ gratis att försäkra, men förstår att det är drygt. Betalar drygt 10000 om året för Ammo :down:
 
Katter är ju ändå typ gratis att försäkra, men förstår att det är drygt. Betalar drygt 10000 om året för Ammo :down:
Huskatter är ännu mera gratis. Megara är i den dyraste prisklassen (burmor, siameser och liknande) eftersom vi är en relativt liten grupp och är benägna att besöka veterinären. Jag betalar 4300 om året med 60,000 vetvård vilket kan rinna iväg väldigt snabbt om man har otur. Funderar på att höja till 120,000 men vi får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp