Eftersom jag är jag, så när min förra katt, Nikita (innekatt), smet ut så blev jag lite galen. Knackade dörr till alla grannar, var ute och letade frenetiskt, lockade på henne, gick längs vägen (stor väg) med gångväg bredvid, frågade alla jag såg, ringde alla katthem, la upp henne på vilse.nu och alla FB grupper jag kunde hitta. Och sedan polisen.
Vet inte om det fortfarande finns kvar men då blev man kopplad till en särskild avdelning som jobbade med försvunna djur (det här var på en söndag em) och anmälde henne. Polisen jag pratade med var trevlig men lite förvånad tror jag när hon frågade hur länge Nikita varit borta och jag sa en dryg timme
Sedan sa en granne som satt och solade utanför - det här var ett mysigt område med många mindre hus med två lägenheter i varje hus som satt fast i varandra, att en granne med öppen dörr sett att hon smitit in. Och där var hon! Tackade grannen ca en miljon gånger och sedan gick jag hem med bultande hjärta och ringde polisen och meddelade att hon var hittad, samt i alla FB grupper och vilse.nu.