Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det varit driftstörning på internet igår och idag och min router vill inte hitta internet. Jag som hade sett fram emot att få kolla lite på datorn när jag kom hem.

Vill helst undvik att surfa på mobilen.
Nu stör jag vidare på det. Tydligen kabelbrott och de kunde laga det till fredag. 300 hushåll som inte har internet.
Det försvann den 19/4… suck
 
Okej måste bara vara lite störd på min bil! Den försöker ta sitt liv.
Den har fungerat hyfsat oklanderligt sen jag köpte den för 3 år sen. Denhär månaden har jag betalat av lånet! 🙏🏻 2500kr extra på kontot varje månad! 😎 men bilen tyckte ändå den hade rätt till dessa pengar.

Först nya sommardäck. Fine. De gamla var blankslitna.
Sen äter en häst på motorhuven på den så det blir ordentliga skador i lacken på ett ställe 🙃
Sen smäller en fjäder.
Väl på lagning hissar mekanikern upp bilen i taket med motorhuven öppen. 👏🏻

Jag beställde igår kväll en cykel. Och hjälm.
 
Min går ut och är oftast ute 1-4 dygn när vårvärmen börjar visa sig, men vintertid sticker hon helst inte nosen utanför dörren. Blir mer förvånad om hon kommer in efter bara några timmar 😅
Jag har tydligen också fått en sån tjej. Än har jag inte vant mig utan blir sönderstressad när hon inte kommer hem på kvällen.
Vem vet, jag kanske vänjer mig..
 
Jag stör mig på flertalet reklamfilmer för hudvårdsprodukter, där de säger "vår nummer ett serum" och "en serum". Det heter väl ändå ett serum, inte en serum?! Och det är produkter från stora företag, som definitivt har råd att få sina manus översatta från engelska till svenska av nån som faktiskt kan så att grammatiken blir korrekt. I mina öron låter det hemskt som det är nu :arghh:
 
Första sommaren med Calvin blev jag helt och fullständigt övertygad om att han var borta för alltid. Han fick gå ut, och försvann på våren. Återkom när det blev frost och krävde att få gå in.
Sedan upprepade han det några somrar. Försvann på våren och kom tillbaka välmående och blank på hösten. Numera - efter tio år - går han in och ut dagligen.

Han är vildfångad som halvårsgammal och inte riktigt tam. Dvs han han har full kommunikation med mig. Kräver mat eller att få gå ut och in. Ligger och vältrar sig nån meter ifrån mig och spinner väldigt högljutt. Men röra honom får jag inte.

Men en "normal" annan katt hade jag oroat ihjäl mig över.

Min går ut och är oftast ute 1-4 dygn när vårvärmen börjar visa sig, men vintertid sticker hon helst inte nosen utanför dörren. Blir mer förvånad om hon kommer in efter bara några timmar 😅

Jag hade haft blödande magsår.
 
Jag stör mig på flertalet reklamfilmer för hudvårdsprodukter, där de säger "vår nummer ett serum" och "en serum". Det heter väl ändå ett serum, inte en serum?! Och det är produkter från stora företag, som definitivt har råd att få sina manus översatta från engelska till svenska av nån som faktiskt kan så att grammatiken blir korrekt. I mina öron låter det hemskt som det är nu :arghh:
Här för att bekräfta dig och dela din frustration. Självklart heter det ett serum, och de borde skämmas.
 
Det hade det om det hade funnits någon. Jag hade kunnat byta det själv om min gamla symaskin gick att få lagad. Samma sak där, det finns ingen inom rimligt avstånd som lagar symaskiner här längre och att skicka kostar bra mycket mer än det smakar. Tyvärr.
Finns det inte en sadelmakare runt Timmele ?
 
Det är därför man ska lämna bilen till en riktig verkstad och inte till nån som håller på hemma i garaget 😁😁
Och @Tuvstarr
Det där hände mig på märkesverkstad för stort tyskt bilmärke. De hissade upp bilen på lyften med bakluckan öppen. Jag fick en ny bakruta kostnadsfritt.
Men de höll på att montera en helt otonad ruta trots att jag hade fabrikstonat från början och på alla andra rutor från baksätet och bakåt.
 
Jag stör mig på följande beskrivning av en restaurang på ett köpcenter:

"veganska rätter som lurar vilken köttälskare som helst!"

Varför ska folk bli lurade när de äter deras mat? Folk generellt tycker inte om att bli lurade. Varför ska det hela tiden jämföras med kött? Varför kan en vegansk restaurang inte bara vara det den är? Det får mig att definitivt inte vilja äta där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp