Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på följande beskrivning av en restaurang på ett köpcenter:

"veganska rätter som lurar vilken köttälskare som helst!"

Varför ska folk bli lurade när de äter deras mat? Folk generellt tycker inte om att bli lurade. Varför ska det hela tiden jämföras med kött? Varför kan en vegansk restaurang inte bara vara det den är? Det får mig att definitivt inte vilja äta där.
Jättekonstigt uttryckt. De hade kunnat skriva typ ”veganska rätter som till och med köttälskaren älskar” om det nu är så viktigt att rikta sig till den gruppen.
 
Jag stör mig på följande beskrivning av en restaurang på ett köpcenter:

"veganska rätter som lurar vilken köttälskare som helst!"

Varför ska folk bli lurade när de äter deras mat? Folk generellt tycker inte om att bli lurade. Varför ska det hela tiden jämföras med kött? Varför kan en vegansk restaurang inte bara vara det den är? Det får mig att definitivt inte vilja äta där.
Jag hade definitivt inte gått dit. Jag ger inte mycket för de kockar som inte kan laga god vegetarisk mat utan behöver försöka härma köttsmak. Jag avskyr den dessutom men ser det som bra att de skriver så för då slipper jag gå dit och få mat jag inte tycker om.
 
Fick precis reda på att jag ska handmata min maskin hela helgen istället för roboten. Det var planerat att jag skulle få ett krångelfritt, bra jobb. Istället kommer jag behöva stå och andas in skärolja i nästan tre skift. Oljan bolmar ut i moln så fort dörren till maskinen öppnas varpå jag måste luta mig in och byta detalj. Vi får göra det ibland men nu ska jag alltså göra det ungefär en gång per 1,5 minut i 7 timmar i tre dagar. Det är bevisat att skärolja kan ge eksem, hudproblem och permanenta skador på luftvägarna. Är för feg för att vägra och överväger att sjukanmäla mig imorgon och på söndag.
 
"Hej, vi har inte sett våran katt på en vecka, kan folk hålla utkik?" Alldeles för vanligt.
Alltså, hade jag inte sett mitt djur på några timmar vore jag halvt hysterisk.

Eftersom jag är jag, så när min förra katt, Nikita (innekatt), smet ut så blev jag lite galen. Knackade dörr till alla grannar, var ute och letade frenetiskt, lockade på henne, gick längs vägen (stor väg) med gångväg bredvid, frågade alla jag såg, ringde alla katthem, la upp henne på vilse.nu och alla FB grupper jag kunde hitta. Och sedan polisen.

Vet inte om det fortfarande finns kvar men då blev man kopplad till en särskild avdelning som jobbade med försvunna djur (det här var på en söndag em) och anmälde henne. Polisen jag pratade med var trevlig men lite förvånad tror jag när hon frågade hur länge Nikita varit borta och jag sa en dryg timme :o Sedan sa en granne som satt och solade utanför - det här var ett mysigt område med många mindre hus med två lägenheter i varje hus som satt fast i varandra, att en granne med öppen dörr sett att hon smitit in. Och där var hon! Tackade grannen ca en miljon gånger och sedan gick jag hem med bultande hjärta och ringde polisen och meddelade att hon var hittad, samt i alla FB grupper och vilse.nu.
 
Fick precis reda på att jag ska handmata min maskin hela helgen istället för roboten. Det var planerat att jag skulle få ett krångelfritt, bra jobb. Istället kommer jag behöva stå och andas in skärolja i nästan tre skift. Oljan bolmar ut i moln så fort dörren till maskinen öppnas varpå jag måste luta mig in och byta detalj. Vi får göra det ibland men nu ska jag alltså göra det ungefär en gång per 1,5 minut i 7 timmar i tre dagar. Det är bevisat att skärolja kan ge eksem, hudproblem och permanenta skador på luftvägarna. Är för feg för att vägra och överväger att sjukanmäla mig imorgon och på söndag.
Prata med skyddsombudet?
 
När det är för ljust och man tittar på en ”mörk” serie och så ser man ingenting.

På att jag upptäckte många stenskott på motorhuven efter att jag fick bilen tvättad.

Och lite på att de tvättade två av mina mattor inne i bilen trots att jag bokat endast utvändig tvätt. Tanken var god, jag sa att det var snällt. Men jag ville inte det pga att jag inte vill ha konstiga lukter i min bil. Nu tog jag in dom och tvättade dem själv så det reder sig väl, men ändå!
 
Ett ganska känt friluftsföretag gjorde reklam för sina nya vadderade kläder.
Vadderad kjol för kvinnor och vadderade shorts för män.
Känns väldigt gammalmodigt. Det är ju kanske inte helt vanligt ännu att marknadsföra kjolar för män, men shorts brukar ju nog finnas i både dam- och herrmodell.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp