Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska sälja en grej, en person har sagt att den vill köpa och japp - först på bollen, varsågod.
Adress och betalningsuppgifter utväxlas. Personen undrar när jag vill ha betalt - jag svarar; Gärna så fort som möjigt.
Personen frågar om det är ok att swisha när jag postar men jag säger att jag vill gärna ha betalt nu, eftersom jag ska köpa frakten så vill jag inte köpa frakt och så backar personen, eller att jag står på postombudet och så får jag inte betalt liksom (eller personen inte svarar - för ska man göra så, så ska det matchas tider osv).
Personen ser meddelandet men svarar inget. Jag skriver när jag kommit hem att nu är jag hemma och redo att köpa frakt, men jag behöver personens mail/nummer också för aviseringens skull. Inget svar.

Detta var 2h sen och personen svarar inte. Nu har jag skrivit och frågat om hen ska ha varan eller vill avstå? Jag har typ 5 pers i kö på varan så SÄG bara om du ångrat dig...:arghh:
 
Jag stör mig på att Samsung slutat med 3,5 mm hörlursuttag på sina mobiler och samtidigt är det stört omöjligt att köpa hörlurar med sladd som inte är av modell "öronpropp"!! Ja, jag har trådlösa hörlurar men nä jag vill inte ha enbart de för de funkar inte jättebra! De funkar till ljudbok och musik men när jag pratar i telefon med någon så flippar samtalet mellan hörlurarna och mobilen. Det ingår inte heller hörlurar när man köper en ny mobil för att de vill vara miljömedvetna och "alla har ju hörlurar hemma och har man inte det kan man köpa det". Det finns ju inte!!

Kan man byta batteri i en S9? Jag är så nöjd med den förutom att batteriet efter 2 års användning börjat bli lite för dåligt.
Jag följde tips här på Buke om trådlösa som skulle funka för små öron men tji fick jag. De faller ut och är borta eftersom ingen sladd håller fast dem. Så jag letar också efter helt vanliga snäckor (sådana utan pluppar in i hörselgången som jag avskyr) med sladd som jag haft i alla år utan problem. De få jag hittat får väldigt dåliga omdömen, likaså de sk adapterna.

Plus att det stör mig enormt att jag ju måste ha tre olika laddare numera när jag förut klarade mig med en microusb till allt: lightning till iPhone/iPad (jobb, hade android förut), Kindle och digitalkamera (microusb) och så den nya Samsung-luren (usb-c). Hållbarhetstänk, var är du? :-/
 
Ska sälja en grej, en person har sagt att den vill köpa och japp - först på bollen, varsågod.
Adress och betalningsuppgifter utväxlas. Personen undrar när jag vill ha betalt - jag svarar; Gärna så fort som möjigt.
Personen frågar om det är ok att swisha när jag postar men jag säger att jag vill gärna ha betalt nu, eftersom jag ska köpa frakten så vill jag inte köpa frakt och så backar personen, eller att jag står på postombudet och så får jag inte betalt liksom (eller personen inte svarar - för ska man göra så, så ska det matchas tider osv).
Personen ser meddelandet men svarar inget. Jag skriver när jag kommit hem att nu är jag hemma och redo att köpa frakt, men jag behöver personens mail/nummer också för aviseringens skull. Inget svar.

Detta var 2h sen och personen svarar inte. Nu har jag skrivit och frågat om hen ska ha varan eller vill avstå? Jag har typ 5 pers i kö på varan så SÄG bara om du ångrat dig...:arghh:
Jag hoppas att gått vidare till nästa person i kön redan.

#hatar att sälja saker pga struliga köpare.
 
Ska sälja en grej, en person har sagt att den vill köpa och japp - först på bollen, varsågod.
Adress och betalningsuppgifter utväxlas. Personen undrar när jag vill ha betalt - jag svarar; Gärna så fort som möjigt.
Personen frågar om det är ok att swisha när jag postar men jag säger att jag vill gärna ha betalt nu, eftersom jag ska köpa frakten så vill jag inte köpa frakt och så backar personen, eller att jag står på postombudet och så får jag inte betalt liksom (eller personen inte svarar - för ska man göra så, så ska det matchas tider osv).
Personen ser meddelandet men svarar inget. Jag skriver när jag kommit hem att nu är jag hemma och redo att köpa frakt, men jag behöver personens mail/nummer också för aviseringens skull. Inget svar.

Detta var 2h sen och personen svarar inte. Nu har jag skrivit och frågat om hen ska ha varan eller vill avstå? Jag har typ 5 pers i kö på varan så SÄG bara om du ångrat dig...:arghh:
Jag brukar bara sälja till nästa och när de hör av sig fem timmar senare meddelar jag det. De blir ofta rätt sura men inte mitt problem 🤷
 
Jag hoppas att gått vidare till nästa person i kön redan.

#hatar att sälja saker pga struliga köpare.
Nej, jag är för snäll 🙈 Tänk om personen hade swishat plötsligt (bara att swisha tillbaka, men ändåå).
men, personen vaknade till och skulle ha varan. Hade "tappat bort telefonen" (okeeeej). Sen tappade personen bort annonsen och därmed priset.
Men nu är det betalt och kan postas imorgon :p
 
Nej, jag är för snäll 🙈 Tänk om personen hade swishat plötsligt (bara att swisha tillbaka, men ändåå).
men, personen vaknade till och skulle ha varan. Hade "tappat bort telefonen" (okeeeej). Sen tappade personen bort annonsen och därmed priset.
Men nu är det betalt och kan postas imorgon :p
Sålde en sak via fb för snart ett år sedan (klösträd så ingen liten sak. Den är betald och står fortfarande i min källare...
 
Stör mig på att tåget och flyget till Oslo har ungefär samma prislapp... Skiljer sig kanske 100-200:- typ. Vill liksom egentligen inte flyga, men när tidsperspektivet går från typ 7-10h (till och med upp till 14h om det vill sig riktigt illa) beroende på avgång med tåg station till station, och att jag antagligen kan räkna kanske... 4-5h dörr till dörr om jag flyger så känns det så "ovärt" när jag ska vara borta så pass få dagar... Åker jag onsdag och hem söndag går så jäkla mycket tid åt till att resa, även om jag verkligen älskar att åka tåg.
Stör mig på min plötsliga velighet!
 
Jag följde tips här på Buke om trådlösa som skulle funka för små öron men tji fick jag. De faller ut och är borta eftersom ingen sladd håller fast dem. Så jag letar också efter helt vanliga snäckor (sådana utan pluppar in i hörselgången som jag avskyr) med sladd som jag haft i alla år utan problem. De få jag hittat får väldigt dåliga omdömen, likaså de sk adapterna.

Plus att det stör mig enormt att jag ju måste ha tre olika laddare numera när jag förut klarade mig med en microusb till allt: lightning till iPhone/iPad (jobb, hade android förut), Kindle och digitalkamera (microusb) och så den nya Samsung-luren (usb-c). Hållbarhetstänk, var är du? :-/
EU ska eventuellt standardisera laddningssladdar så alla blir lika. Vet inte hur långt det kommit, är nog bara på förslag än så länge.
 
Jag följde tips här på Buke om trådlösa som skulle funka för små öron men tji fick jag. De faller ut och är borta eftersom ingen sladd håller fast dem. Så jag letar också efter helt vanliga snäckor (sådana utan pluppar in i hörselgången som jag avskyr) med sladd som jag haft i alla år utan problem. De få jag hittat får väldigt dåliga omdömen, likaså de sk adapterna.

Plus att det stör mig enormt att jag ju måste ha tre olika laddare numera när jag förut klarade mig med en microusb till allt: lightning till iPhone/iPad (jobb, hade android förut), Kindle och digitalkamera (microusb) och så den nya Samsung-luren (usb-c). Hållbarhetstänk, var är du? :-/

Jag tror att det pratats om på EU-nivå om just det. Att de övervägde att göra en lag som, just pga hållbarheten och enkelhet för konsumenterna, säger att alla mobiler och liknande måste ha samma typ av kontakt vid laddning. Men jag vet inte vad som hände med det.
 
Köpte en ny sorts glass igår. Den var inte god. Eller rättare sagt, den smakade inte så mycket. Den smakade onödigt :down:

Folk som inte lärt sig lägga ut varningstriangeln rätt. Tre meter bakom bilen räcker liksom inte, har t.o.m. sett någon som lagt triangeln på taket på bilen. Känns som om dessa inte förstått poängen med triangeln alls.
 
Helt klart. Även stallkatterna där jag jobbade såg man till att kalla in morgon och kväll, var en av dem inte på plats en dag blev man orolig.
Första sommaren med Calvin blev jag helt och fullständigt övertygad om att han var borta för alltid. Han fick gå ut, och försvann på våren. Återkom när det blev frost och krävde att få gå in.
Sedan upprepade han det några somrar. Försvann på våren och kom tillbaka välmående och blank på hösten. Numera - efter tio år - går han in och ut dagligen.

Han är vildfångad som halvårsgammal och inte riktigt tam. Dvs han han har full kommunikation med mig. Kräver mat eller att få gå ut och in. Ligger och vältrar sig nån meter ifrån mig och spinner väldigt högljutt. Men röra honom får jag inte.

Men en "normal" annan katt hade jag oroat ihjäl mig över.
 
Sålde en sak via fb för snart ett år sedan (klösträd så ingen liten sak. Den är betald och står fortfarande i min källare...
Jag hade likande. Sålde en grej på tradera och personen betalade, ville absolut inte ha saken skickad utan skulle hämta. Vilket inte skedde.
Däremot ringde personen då och då för att säga att NU kommer jag snart och hämtar. Jag frågade; men ska jag inte ta och posta den ändå?
Nej, det ska hämtas.

Tog 1 år, men personen kom faktiskt och hämtade….
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp