Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns (tyvärr) nästan bara högmidjade byxor för närvarande :down:

Osköna som tusan och enligt mig inte speciellt snyggt.

Mvh - letar fortfarande ljus och lykta efter lågmidjade byxor.
Det börjar bli modernt med låg midja! Har sett flera jeans med låg midja. Funderar på att testa för nästan inga byxor med hög midja når till min midja, och gör dom det så trycker midjebandet ofta på min känsliga mage. Ser fram emot att det kommer byxor med låg midja. 😃
 
Näe?
Nu har jag inte genomsökt beg.marknaden men jag har jobbat med mindre låsbara skåp i trä.
T.ex. hurtsar där en nyckel låser samtliga lådor?
Hurtsar har fel storlek. Den behöver vara smal och hög. Men tack, det är en del av störningen att det helt enkelt inte finns det jag vill ha :-)
 
Att folk pratar om att ”få igen” när man pratar om att det är tufft med småbarn. När jag berättar att min make får sova nätterna igenom just nu så kommer ofta kommentaren att han ”får igen sen när han är föräldraledig”. Han har också fått höra att han ”får igen” nu eftersom han själv var vaken mycket på nätterna som barn. Det känns som att folk är skadeglada när andra får känna på hur tufft det är. Jag har hört flera kvinnor som uttryckt sig skadeglatt när deras män får ta nätter eller vara ensamma med bebis en dag. Har tycker det är skitmärkligt, varför är det så?
 
Hurtsar har fel storlek. Den behöver vara smal och hög. Men tack, det är en del av störningen att det helt enkelt inte finns det jag vill ha :-)

Förstår känslan, jag är annars inte speciellt kräsen, men när jag väl siktat in mig på något speciellt så är det de jag vill ha, och det tycks omöjligt att hitta.
 
Att folk pratar om att ”få igen” när man pratar om att det är tufft med småbarn. När jag berättar att min make får sova nätterna igenom just nu så kommer ofta kommentaren att han ”får igen sen när han är föräldraledig”. Han har också fått höra att han ”får igen” nu eftersom han själv var vaken mycket på nätterna som barn. Det känns som att folk är skadeglada när andra får känna på hur tufft det är. Jag har hört flera kvinnor som uttryckt sig skadeglatt när deras män får ta nätter eller vara ensamma med bebis en dag. Har tycker det är skitmärkligt, varför är det så?

Tillägger att jag kan förstå att det är skönt att få dela erfarenheten med någon. När min man har tuffa dagar med henne så är en del av mig glad att han får erfara hur tufft det kan vara och därför förstår mig bättre när jag är trött. Vi har samma kunskap, och ömsesidig respekt för den. Men skadeglad? Nej verkligen inte.
 
Fast jag säger inte att det inte finns byxor med hög midja, utan jag stör mig att modet är på väg tillbaka? Ganska stor skillnad i mitt tycke. När mode börjar svänga finns risken att det snart inte finns några byxor för mig att ha igen, vilket jag i alla fall tycker är ett relevant störningsmoment för mig. Det är som att jag nu skulle säga till dig att du inte får störa dig på höga jeans för att jag tycker det är bra?

Fats jag upplever inte alls att modet håller på att svänga. Det är inget jag märkt som vill ha låga midjor.
 
Det börjar bli modernt med låg midja! Har sett flera jeans med låg midja. Funderar på att testa för nästan inga byxor med hög midja når till min midja, och gör dom det så trycker midjebandet ofta på min känsliga mage. Ser fram emot att det kommer byxor med låg midja. 😃

Var finns alla dessa jeans med låg midja? Jag var och shoppade jeans igår och frågade efter det i flera affärer men de har inte några med låg midja. De har nån enstaka modell med normal midja annars är alla höga.
 
Tillägger att jag kan förstå att det är skönt att få dela erfarenheten med någon. När min man har tuffa dagar med henne så är en del av mig glad att han får erfara hur tufft det kan vara och därför förstår mig bättre när jag är trött. Vi har samma kunskap, och ömsesidig respekt för den. Men skadeglad? Nej verkligen inte.
Det är väl som vanligt antar jag. Dom som inte har upplevt brandbilsbarn kan inte relatera och så saknar dom empati. Jag kan inte gå förbi ett barn/bebis som skriker i affären utan att bröstet drar ihop sig och jag tittar på föräldern och ser om dom behöver avlastning i tre minuter. Genom att gunga vagn eller hålla bebis om dom ser slutkörda ut.
 
Idag har jag gått med i hyresgästföreningen, rensat mejlinkorgen, gått till Hemköp för att handla, deklarerat och börjat sy på en klänning, bäddat och om en kvart börjar min tid i tvättstugan, men jag känner mig ändå "sämst som aldrig gör något vettigt om dagarna"... Stör mig på att jag aldrig kan vara nöjd, utan bara ser allt som inte är gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp