En sak som jag stör mig på är det nya modet som är tillbaka med lågt skuren midja. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det är bekvämt (skulle vara rädd att typ tappa byxorna) och jag skulle aldrig kunna ha något sådant med min kroppstyp = nu blir det svårt att hitta byxor igen. Min kompis däremot, skitsmal och normsnygg älskar det för att hon har en kropp de passar och hon älskar att visa upp den.
Har någon av oss mer rätt eller fel? Känns lite som samma diskussion som sker nu här i denna tråd. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan vara bekvämt med de träningsbyxorna, kan se en lite "inte ens på gymmet slipper man undan ett krav på att vara snygg osv", men det betyder ju bara att jag inte behöver köpa byxorna liksom. Inte mer än så. Visst, börjar alla byxor se ut så kommer jag säkert börja störa mig på det, eftersom det likt de lågt skurna jeansen skulle innebära att det blir svårt att hitta (för mig) bra tights.
Jag som avskyr höga midjor tycker att det här var en mycket god nyhet! Hög midja ger mig rejält ont i magen och jag inte förstå hur folk kan tycka att det är bekvämt! Dessutom framhäver 90% av byxorna med hög midja min putmage medan lagom låga ligger precis på putmagen och trollar bort den. Jag som inte vill ha hög midja letar med ljus och lykta efter byxor med tillräckligt låg! Jättesvårt att hitta!
Jag letade efter nya jeans igår och de allra flesta modellerna har hög midja. Jag hoppas att det ändras!