Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak som jag stör mig på är det nya modet som är tillbaka med lågt skuren midja. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det är bekvämt (skulle vara rädd att typ tappa byxorna) och jag skulle aldrig kunna ha något sådant med min kroppstyp = nu blir det svårt att hitta byxor igen. Min kompis däremot, skitsmal och normsnygg älskar det för att hon har en kropp de passar och hon älskar att visa upp den.
Har någon av oss mer rätt eller fel? Känns lite som samma diskussion som sker nu här i denna tråd. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan vara bekvämt med de träningsbyxorna, kan se en lite "inte ens på gymmet slipper man undan ett krav på att vara snygg osv", men det betyder ju bara att jag inte behöver köpa byxorna liksom. Inte mer än så. Visst, börjar alla byxor se ut så kommer jag säkert börja störa mig på det, eftersom det likt de lågt skurna jeansen skulle innebära att det blir svårt att hitta (för mig) bra tights.

Jag som avskyr höga midjor tycker att det här var en mycket god nyhet! Hög midja ger mig rejält ont i magen och jag inte förstå hur folk kan tycka att det är bekvämt! Dessutom framhäver 90% av byxorna med hög midja min putmage medan lagom låga ligger precis på putmagen och trollar bort den. Jag som inte vill ha hög midja letar med ljus och lykta efter byxor med tillräckligt låg! Jättesvårt att hitta!

Jag letade efter nya jeans igår och de allra flesta modellerna har hög midja. Jag hoppas att det ändras!

För att man behöver det inte. Vissa tycker det är snyggt.
DET är ju inget konstigt alls. Jag kan förstå hur man kan tycka det är snyggt, även om jag själv inte gör det, men det kanske ändras. Och om det första inlägget bara syftat till att klaga på det estetiska hade jag tyckt det var onödigt.

DET är ju inget konstigt alls. Jag kan förstå hur man kan tycka det är snyggt, även om jag själv inte gör det, men det kanske ändras. Och om det första inlägget bara syftat till att klaga på det estetiska hade jag tyckt det var onödigt.
Byxorna i fråga skulle inte funka på mig.

Men jag resonerar som en god vän för länge sedan när vi bläddrade i ett modemagasin.
-tur man har kropp så man slipper bära sånt där :D

Jag som avskyr höga midjor tycker att det här var en mycket god nyhet! Hög midja ger mig rejält ont i magen och jag inte förstå hur folk kan tycka att det är bekvämt! Dessutom framhäver 90% av byxorna med hög midja min putmage medan lagom låga ligger precis på putmagen och trollar bort den. Jag som inte vill ha hög midja letar med ljus och lykta efter byxor med tillräckligt låg! Jättesvårt att hitta!

Jag letade efter nya jeans igår och de allra flesta modellerna har hög midja. Jag hoppas att det ändras!
Förstår inte riktigt vad du vill säga, för det är ju PRECIS det jag skriver i mitt inlägg, att vissa tycker att höga jeans är bra, andra tycker det är bra med låga?

För att man behöver det inte. Vissa tycker det är snyggt.

I det inlägg jag svarade på framfördes dock tolkningen att marknadsföringen av denna grej "för alla kvinnliga former" ska förstås som att det är framtaget särskilt för kvinnor då vi har andra former än män. Vilket jag tycker är helkonstig tolkning.

Jag är helt övertygad om det är tänkt som ytterligare en utseendeframhävande grej, kvinnor ska sträva efter putiga, separerade skinkor för att dessa ska komma i blickfånget hos andra på gymmet. Särskilt effektfullt när man böjer sig framåt. Gillar man det så lever vi ju i ett fritt land och man får gärna puta med skinkorna för min del. Inte konstigare än att puta med brösten mha push-up eller puta med läpparna mha insprut av diverse ämnen. Själv går jag inte på gym med avsikten att framstå som sexig, men jag vet att för många är gymmet ett raggningsställe så gott som andra. Och vi lever som sagt i ett fritt land.

Fast jag har också tänkt tanken att det kanske har en funktion, att det skulle kunna vara bra för att samla upp rövsvetten. Så man slipper kli mellan skinkorna. Det trodde jag faktiskt var poängen, innan jag förstod att det bara var en ny modegrej.

Det där har jag stött på, speciellt sedan coronapandemin slog till. Jag är med i en grupp på facebook som tycks attrahera "de vakna" (oavsett kategori), och det är liksom förvånansvärt mycket fakta som kan avskrivas med "det är vad du tror ja".

Det är både lite underhållande, och ganska skrämmande ibland (det är lite av ett pet peeve för mig att kolla i den gruppen, men vissa gånger känns det mera som ett självskadebeteende :cautious:)

Jag citerar mig själv, för det här är precis det jag menar:
https://vaccin.me/2022/03/26/linda-..._khCfIRm_yX5NnOBpTyW5UMGg8W3emyQZKdIN1ATdlqok

Har ännu inte (orkat) fördjupa mig i hennes teorier, men här låter det ju som om hon tror att virus inte existerar ö.h.t., inte bara att coronaviruset är en bluff 🤦‍♀️

Förstår inte riktigt vad du vill säga, för det är ju PRECIS det jag skriver i mitt inlägg, att vissa tycker att höga jeans är bra, andra tycker det är bra med låga?

Det slår väldigt fel mtp att det för tillfället är inne och har varit inne med höga midjor väldigt länge. Jag som absolut inte vill ha höga midjor och senast igår shoppade byxor på stan kan intyga att det finns fortfarande en stor majoritet byxor med höga midjor. Det störde mig en del att du klagade på att du saknade det som finns i överflöd.

Det slår väldigt fel mtp att det för tillfället är inne och har varit inne med höga midjor väldigt länge. Jag som absolut inte vill ha höga midjor och senast igår shoppade byxor på stan kan intyga att det finns fortfarande en stor majoritet byxor med höga midjor. Det störde mig en del att du klagade på att du saknade det som finns i överflöd.
Fast jag säger inte att det inte finns byxor med hög midja, utan jag stör mig att modet är på väg tillbaka? Ganska stor skillnad i mitt tycke. När mode börjar svänga finns risken att det snart inte finns några byxor för mig att ha igen, vilket jag i alla fall tycker är ett relevant störningsmoment för mig. Det är som att jag nu skulle säga till dig att du inte får störa dig på höga jeans för att jag tycker det är bra?

Denna helg efter en ganska rejäl genomsökning av nätet stör jag mig på att det är så omöjligt att hitta en låsbar byrå eller ett låsbart skåp för hemmamiljö. Jag söker efter något att ha i min lägenhet som ska ha en viss ungefärlig höjd och bredd för att passa in och är därför inte intresserad av plåtskåp a la säkerhetsskåp och liknande. Är heller inte intresserad av gamla sekretärer eller liknande klumpiga möbler för dels orkar jag inte få hem dem och dels är de för breda. Är det ett så orimligt krav med en låsbar byrå?! :(

Stör mig på att en viss plattform för hästannonser lägger en reklam av spelfilmslängd innan varje videoklipp. De hade ju kunnat begränsa det till en per användare per session eller varannat klipp åtminstone. Kollar man flera annonser blir det helt olidligt till slut.
Men ja! Vansinnigt störande, allra helst om videon sen visar sig vara tre sekunder på en häst som typ går och betar. Eller hoppar ett hinder en halvmil bort, så att man bara ser den som en liten prick
Jag tycker det är olidligt redan efter första :arghh:

Jag minns när de höga midjorna på byxorna inte riktigt hade fått fäste och folk bokstavligen störde sig på ett par byxor jag hade som var så sköna och gamla och höga i midjan. Det var innan det blev modernt alltså. Modet var snarare åt andra hållet då, dvs låååågt skurna. Jag kände mig lite busig som gick runt i dessa byxor med skyhög midja. Det var tider det :D

Denna helg efter en ganska rejäl genomsökning av nätet stör jag mig på att det är så omöjligt att hitta en låsbar byrå eller ett låsbart skåp för hemmamiljö. Jag söker efter något att ha i min lägenhet som ska ha en viss ungefärlig höjd och bredd för att passa in och är därför inte intresserad av plåtskåp a la säkerhetsskåp och liknande. Är heller inte intresserad av gamla sekretärer eller liknande klumpiga möbler för dels orkar jag inte få hem dem och dels är de för breda. Är det ett så orimligt krav med en låsbar byrå?! :(
Kanske skall du titta bland (nya eller begagnade) kontorsmöbler. I den genren finns gott om låsbara förvaringsmöbler.

Stör mig på att jag inte kan göra ostsås. Skulle koka mjölken och hade låg temperatur samt rörde hela tiden men ändå brände det vid i botten såpass att all mjölk tog smak av det brända. :(

Skulle göra lasange men känns inte som det kommer bli något av det. Suck.

Stör mig på att jag inte kan göra ostsås. Skulle koka mjölken och hade låg temperatur samt rörde hela tiden men ändå brände det vid i botten såpass att all mjölk tog smak av det brända. :(

Skulle göra lasange men känns inte som det kommer bli något av det. Suck.

Avsevärt enklare är att göra en vanlig bechamel och strö/lägg osten ovanpå den när man lägger lagren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka