Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor visst här, killen bor hemma hos mig varannan vecka.

Nu stör jag mig på att man tydligen inte får prata med sin partner om vissa saker. 🙄
Sen att killen har samma/liknande åsikter om min lägenhet spelarväl ingen roll. 🤷🏻
Så det är DIN trasiga madrass du inte får slänga? Oj.
Din madrass, du bestämmer.

Klart ni får prata, men i min värld har man sista ordet angående sina egna saker.

Stör mig lite på att lokala ryggdunkarklubbens duktiga tjejer nu sitter och fördömer användare av hello fresh för "man ska kunna planera och handla nyttig mat själv".
Dock så såg jag idag att flera av dessa hade leverans av just hello fresh när jag kikade på länken till leveransrutten..🙄🙃

Gammal spaning. Men kom igen, vill kvinnor verkligen ha byxorna inne i rumpan?
Screenshot_20220402-194337.webp

Och vadå alla former? Jag ser tre ganska likvärdiga former, ingen större variation där .

Så det är DIN trasiga madrass du inte får slänga? Oj.
Din madrass, du bestämmer.

Klart ni får prata, men i min värld har man sista ordet angående sina egna saker.
So what? Vi lever i ett fritt land och det är fritt för mig att störa mig på det, lika mycket som han stör sig på något hemma hos mig. Inget konstigt med det.

Tycker det är riktigt störigt att man inte får störa sig på vissa saker och hela tiden ska bli ifrågasatt. Det om något är störigt. 🙄

Låter konstigt... En skumgummimadrass då? Vi rullar bara ihop den och knyter med band, såna här med hakar på, går supersmidigt. Sen är det bara att stoppa in den i en garderob eller lägga den under sängen så är det klart.

Ibland får jag intrycket av att killen din krånglar till småsaker i onödan 😅
Finns risk för det. Jag föreslog det också, sa även att man kan ju ha extra madrass under sängen med något skydd mot damm där är plats man inte använder, men det blir trasiga madrassen som blir kvar.

Kan inte göra mer än att komma med förslag i nuläget. 🤷🏻

Är ju så tyvärr 😕 Han kanske kommer på ditt förslag är bättre om ett tag... Håller tummen för det iaf :)
Ja inte så mycket man kan göra. Han gör likadant mot mig med och jag har behövt den pushen att tänka om och göra förändringar.
Det jag märkt är att man behöver så ett frö hos killen, sen får det mogna och sen kanske det blir av. Går inte att t ex. tjata då är det definitivt nej. Ibland kan det va lite störigt men å andra sidan hade jag nog inte heller gillat att någon tjatade på mig så ömsesidigt där. 😅

So what? Vi lever i ett fritt land och det är fritt för mig att störa mig på det, lika mycket som han stör sig på något hemma hos mig. Inget konstigt med det.

Tycker det är riktigt störigt att man inte får störa sig på vissa saker och hela tiden ska bli ifrågasatt. Det om något är störigt. 🙄
Men är det inte just det folk säger, att det är ett fritt land och du är fri att slänga din trasiga madrass 🤔 Jag förstår inte.

Men är det inte just det folk säger, att det är ett fritt land och du är fri att slänga din trasiga madrass 🤔 Jag förstår inte.
Jag fattar som killens tonåring hade sönder säng och madrass, dvs är killens grejer om ska petiga påsåvis, han vill spara till sina barns kompisar kommer över.

Jag hade nog blitt lite galen om va min man vilja behålla trasiga saker mot köpa luftmadrass osv. och något mer galen tillåtts misshandla en säng oavsett eländigt må vara.

Gammal spaning. Men kom igen, vill kvinnor verkligen ha byxorna inne i rumpan?
Visa bifogad fil 88416

Och vadå alla former? Jag ser tre ganska likvärdiga former, ingen större variation där .
Men suck. Ja så kan tränade kvinnor se ut, att det man ska få skit för det med. Här åker byxorna in ibland, gör det inte det för dig med? Ibland väljer jag tights med scrunch, bara för att det är snyggare, men det är fel då?

Men alltså. Kritiken mot att reklamen påstår sig vara representativ vad gäller olika kroppsformer när den är raka motsatsen är ju helt legitim. Och att tycka det är lite töntigt med funktionskläder som är så uppenbart obekväma när det är just bekväma funktionskläder ska vara i första hand är inte heller någon attack mot individuella kvinnors klädval.

Men alltså. Kritiken mot att reklamen påstår sig vara representativ vad gäller olika kroppsformer när den är raka motsatsen är ju helt legitim. Och att tycka det är lite töntigt med funktionskläder som är så uppenbart obekväma när det är just bekväma funktionskläder ska vara i första hand är inte heller någon attack mot individuella kvinnors klädval.

Fast dom kanske är bekväma? Har inte testat just den modellen. Men mina skönaste tights är ett par som av nån anledning åker upp i röva :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka