Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så hade vi det på ett annat jobb också, och de med längst utbildning och högst lön var de som i stort sett aldrig befattade sig med maskinen, annat än att ta något att dricka ur den! :angel: Det var oftast en viss yrkeskategori som stod för den biten istället- för att maskinen skulle fungera alltså! ;)
Det är liknande här med undantag för 2 personer. De har aldrig tid och vet inte hur man gör, till och med tömma droppbrickan genom att bara dra ut den och vända upp och ner ovanför vasken är för svårt trots deras höga utbildningar :angel: Oerhört avancerade är dessa maskiner tydligen :p;)

Det är liknande här med undantag för 2 personer. De har aldrig tid och vet inte hur man gör, till och med tömma droppbrickan genom att bara dra ut den och vända upp och ner ovanför vasken är för svårt trots deras höga utbildningar :angel: Oerhört avancerade är dessa maskiner tydligen :p;)
Jättemärkligt hur det kan bli! :rofl: Det kanske är lite som med barnspärrar? Att barn (de med lägre utbildning och lägre lön) fixar det medan de vuxna (högre utbildning och högre lön) går bet? :nailbiting:
:D

Folk som kör upp på accelerationsfilen och lägger sig jämsides med en, ända tills filen börjar ta slut och de är tvungna att panikgasa eller -bromsa för att sedan tränga sig in.

För att ingen ska tro att jag är orimligt obstinat, jag försöker självklart vara smidig i trafiken och hjälpa folk in, speciellt om det är mycket bilar, och jag undviker självklart att orsaka situationer som kan resultera i olyckor.
Men, är jag den enda bilen som kör på vägen och den andra chauffören ändå inte lyckas anpassa sig på den flera hundra meter långa accelerationsfilen, så får de nog skylla sig själva om det blir lite osmidigt.

(Bonus: när dylik situation uppstår, och man ska vara snäll och släppa in dem framför en så man saktar in, och de kör ändå inte in, utan fortsätter tills filen tar slut, där de då bromsar in för att vänta tills man kört om, och då svänger de ut.)

Jättemärkligt hur det kan bli! :rofl: Det kanske är lite som med barnspärrar? Att barn (de med lägre utbildning och lägre lön) fixar det medan de vuxna (högre utbildning och högre lön) går bet? :nailbiting:
:D
Definitivt nåt på spåren, barn har ju oftast högre problemlösningsförmåga genom kreativitet :D

Stör mig på att tonåringen haft sönder benen på sin säng och brutit loss ribbor från den madrass som tonåringen ändå inte gillade (gammal madrass som fjädrarna gnisslar om).
Jag tyckte det var dax att kassera madrassen nu (tonåringen har en annan madrass) men killen säger att den agerar extra säng när kompisar sover över.
Men det går väl inte att ha en trasig madrass till det?
Han menade på att han inte har plats att ha något annat eller råd att köpa in något.
Måste man ens stå för säng om t ex. kompisar till barnen vill sova över? Stör mig att jag inte har svaret på den frågan heller.

Folk som kör upp på accelerationsfilen och lägger sig jämsides med en, ända tills filen börjar ta slut och de är tvungna att panikgasa eller -bromsa för att sedan tränga sig in.

För att ingen ska tro att jag är orimligt obstinat, jag försöker självklart vara smidig i trafiken och hjälpa folk in, speciellt om det är mycket bilar, och jag undviker självklart att orsaka situationer som kan resultera i olyckor.
Men, är jag den enda bilen som kör på vägen och den andra chauffören ändå inte lyckas anpassa sig på den flera hundra meter långa accelerationsfilen, så får de nog skylla sig själva om det blir lite osmidigt.

(Bonus: när dylik situation uppstår, och man ska vara snäll och släppa in dem framför en så man saktar in, och de kör ändå inte in, utan fortsätter tills filen tar slut, där de då bromsar in för att vänta tills man kört om, och då svänger de ut.)
En sådan chaufför stötte vi på idag. Killen kör på en accelrationsfil och det är fritt ute på vägen, så axar och kör ut på vägen så fort det blev streckade linjer men så har vi bilen framför som såsar fram hela accelerationsfilen. Killen våga inte köra om då varken jag eller han visste om den föraren skulle göra något dumt.

• Gilla
Reactions: MCP
Stör mig på att tonåringen haft sönder benen på sin säng och brutit loss ribbor från den madrass som tonåringen ändå inte gillade (gammal madrass som fjädrarna gnisslar om).
Jag tyckte det var dax att kassera madrassen nu (tonåringen har en annan madrass) men killen säger att den agerar extra säng när kompisar sover över.
Han menade på att han inte har plats att ha något annat eller råd att köpa in något.
Måste man ens stå för säng om t ex. kompisar till barnen vill sova över? Stör mig att jag inte har svaret på den frågan heller.
När jag sov över hos kompisar (för 100 år sedan) fanns det alltid en säng/madrass åt mig. Jag tog aldrig med något.

att ha en säng ståendes för övernattande gäster känns onödigt lyxigt om man inte ens har rum för det. En luftmadrass borde väl vara smidigare då?
Ja det tycker jag också, speciellt nu när madrassen ifråga misshandlas.
Vet det kom på tal om luftmadrass tidigare men de va inte alls bra. De hade haft en men då hade det gått hål på den.

Vet inte om en luftmadrass skulle funka, då barnen är vilda. Jag tänker mer något man kan stoppa undan och ta fram vid behov än att det ska stå framme jämt.

Trasig madrass känns lite väl... finns billiga madrasser på Erikshjälpen, oftast i hyffsat skick och duger till enstaka övernattningar. Annars brukar vi använda en tjockare skumgummimadrass bara, går utmärkt och är inte så dyr, tar heller inte mycket plats.

Nåt att sova på är väl brukligt att man har men oftast brukar det va enkelt, bäddsoffa, madrass eller sån där billig gästsäng man viker ihop.

En jättesamling av högljudda och påverkade fotbollssupportrar precis utanför fönstret i ett par timmar nu :( Det är strålande solsken men jag vågar inte gå ut. Inte ens i vardagsrummet eller hallen. Det är något med män i grupp (speciellt fulla och testosteronstinna) som väcker sådan ångest att jag blir som förlamad :cry:Hörlurar på och försöker lugna katten under sängen :heart

Men? Det är väl "killens" och tonåringens sak? Varför ska just du ha åsikter om det? Du bor ju inte ens där.

Vem har någonsin tagit med sig säng/madrass när man ska sova över hos någon :confused:

Självklart tillhandahåller man sovplats!

Sen om det är en säng, tjockare madrass, uppblåsbar historia, bäddsoffa, resesäng, soffa eller what ever spelar inte så stor roll.

Vem har någonsin tagit med sig säng/madrass när man ska sova över hos någon :confused:

Självklart tillhandahåller man sovplats!

Sen om det är en säng, tjockare madrass, uppblåsbar historia, bäddsoffa, resesäng, soffa eller what ever spelar inte så stor roll.
Jag tog med min madrass och sängkläder en gång. Rullade bara ihop den och satte snöre runt, det var en skumgummimadrass.
Fast det var hos en jag inte kände, hängde med nån jag kände och hennes kompis till kompisens släkting. Hon hade inte sovplatser för oss alla tre så jag tog med min.

Bryggerilån och krogavtal. :wtf:

Igår gick jag och sambo ut och åt, på en större restaurang i huvudorten. Hyfsat hög ribba på maten, haft i alla år, och helt okej vinlista. Så bläddrar man till ölen... och erbjuds Carlsbergs meny 1A, varken mer eller mindre. Jag kan välja mellan ett tjugotal vita och ett tjugotal röda viner, alla av hög kvalitet, men på ölsidan är det uteslutande Carlsberg industriöl. Och så ser det ut på såååå många ställen, inte bara B-hak utan även bättre restauranger.

Bryggerilån (motsv) är ett förbannat otyg och en konkurrensbegränsning som stinker.

En jättesamling av högljudda och påverkade fotbollssupportrar precis utanför fönstret i ett par timmar nu :( Det är strålande solsken men jag vågar inte gå ut. Inte ens i vardagsrummet eller hallen. Det är något med män i grupp (speciellt fulla och testosteronstinna) som väcker sådan ångest att jag blir som förlamad :cry:Hörlurar på och försöker lugna katten under sängen :heart
Men just i fotbollssammanhang är det liksom ursäktat med skrikande män i grupp och inte sällan de facto uniform. Man måste förstå, det hör till fopollskultuuuuren. :wtf:

Men? Det är väl "killens" och tonåringens sak? Varför ska just du ha åsikter om det? Du bor ju inte ens där.
Bor visst här, killen bor hemma hos mig varannan vecka.

Nu stör jag mig på att man tydligen inte får prata med sin partner om vissa saker. 🙄
Sen att killen har samma/liknande åsikter om min lägenhet spelarväl ingen roll. 🤷🏻

Trasig madrass känns lite väl... finns billiga madrasser på Erikshjälpen, oftast i hyffsat skick och duger till enstaka övernattningar. Annars brukar vi använda en tjockare skumgummimadrass bara, går utmärkt och är inte så dyr, tar heller inte mycket plats.

Nåt att sova på är väl brukligt att man har men oftast brukar det va enkelt, bäddsoffa, madrass eller sån där billig gästsäng man viker ihop.
Jag föreslog det också, men finns tydligen ingen plats att förvara sängen någonstans.

Luftmadrass gick helt bort då de haft en innan och den fick punka och efter 10 lagningar så var det ”aldrig mer”, skulle visst varit en uppblåsbar historia.
Det hade varit optimalt annars, men men.

Jag föreslog det också, men finns tydligen ingen plats att förvara sängen någonstans.

Luftmadrass gick helt bort då de haft en innan och den fick punka och efter 10 lagningar så var det ”aldrig mer”, skulle visst varit en uppblåsbar historia.
Det hade varit optimalt annars, men men.
Låter konstigt... En skumgummimadrass då? Vi rullar bara ihop den och knyter med band, såna här med hakar på, går supersmidigt. Sen är det bara att stoppa in den i en garderob eller lägga den under sängen så är det klart.

Ibland får jag intrycket av att killen din krånglar till småsaker i onödan 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka