Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på mitt ofantligt smutsiga badrum. Jag tänkte skriva att jag inte förstår hur det kan bli så dammigt. Sen tittar jag på min dreggliga fällande hund och på katten som jämt är härinne och så tänker jag att jag vet precis hur det blir såhär.

Stör mig på mitt ofantligt smutsiga badrum. Jag tänkte skriva att jag inte förstår hur det kan bli så dammigt. Sen tittar jag på min dreggliga fällande hund och på katten som jämt är härinne och så tänker jag att jag vet precis hur det blir såhär.
Mitt badrum blir dammigt betydligt fortare än övriga huset. Har funderat flera gånger på vad det beror på. Kanske att man tar av och på kläder där så frekvent?

Stör mig på 1) att det snöar och 2) att högmidjade jeans är på modet = svårt att hitta lågmidjade, som jag vill ha.
Såg nånstans att nu börjar det bli modernt bland kändisarna med dom där extremt låga midjorna, dom där man inte kan sitta utan att visa hela röva. Så snart kommer nog dom låga midjorna till oss dödliga med.

Stör mig på att jag vid några tillfällen sett några kraftigare personer vara ute och gå med en beagle liknande hund och hunden i fråga är smällfet. Stör mig lite på det samtidigt som jag tycker synd om hunden.
Som fet som haft feta djur kan jag meddela att det är fullt möjligt att som fet ta emot omplacering/ar som redan är feta och att göra något åt situationen för djuret/n utan att faktiskt ha orsakat djurets fetma från början, likväl som att det är fullt möjligt även för djur att bli feta av andra orsaker än att ägaren trycker tårta och kakor i sina djur.

Att en människa är fet gör en liksom inte totalt inkapabel att ta hand om sina djur. Det lär däremot inte underlätta att göra något åt saken om en möter folk med din inställning.

Som fet som haft feta djur kan jag meddela att det är fullt möjligt att som fet ta emot omplacering/ar som redan är feta och att göra något åt situationen för djuret/n utan att faktiskt ha orsakat djurets fetma från början, likväl som att det är fullt möjligt även för djur att bli feta av andra orsaker än att ägaren trycker tårta och kakor i sina djur.

Att en människa är fet gör en liksom inte totalt inkapabel att ta hand om sina djur. Det lär däremot inte underlätta att göra något åt saken om en möter folk med din inställning.
Nu stör jag mig på att du kallade människorna feta. Jag skrev att de var kraftiga vilket inte är detsamma som feta.

Nu stör jag mig på att du kallade människorna feta. Jag skrev att de var kraftiga vilket inte är detsamma som feta.
Vet du var gränsen för fetma går och vad deras vikt var och kan du därför avgöra huruvida de var feta eller kraftiga? Fetma är inte sämre är kraftig.

Jag stör mig på att fetma är ett ord som är så hemskt att använda... så pass att neurologen jag träffade 2018 skrev i min journal att jag var "lätt överviktig". Det var smått missvisande när jag skulle göra en lumbalpunktrion och nästa läkare jag träffade inte hade lång nål nog, jag var ju fet redan då och hon hade räknat med "lätt överviktig" och inte en fet person... Det blev ett besök till.

Vet du var gränsen för fetma går och vad deras vikt var och kan du därför avgöra huruvida de var feta eller kraftiga? Fetma är inte sämre är kraftig.

Jag stör mig på att fetma är ett ord som är så hemskt att använda... så pass att neurologen jag träffade 2018 skrev i min journal att jag var "lätt överviktig". Det var smått missvisande när jag skulle göra en lumbalpunktrion och nästa läkare jag träffade inte hade lång nål nog, jag var ju fet redan då och hon hade räknat med "lätt överviktig" och inte en fet person... Det blev ett besök till.
Lol jag frågade om bikiniunderdelar i en kroppspositiv facebookgrupp en gång. Nämnde att jag hade hängmage och pga det problem med passformen då jag helt enkelt inte vill att man ska se min fitta från sidan, och ville helt enkelt hitta något annat än badshorts för män utan att för den sakens skull blotta mig för folk.

Någon fick då för sig att jag var fettfobisk för att jag beskrev mig som fet med hängmage, främst att jag använde ordet hängmage var tydligen jätteproblematiskt och nedsättande. What?! :rofl:

Lol jag frågade om bikiniunderdelar i en kroppspositiv facebookgrupp en gång. Nämnde att jag hade hängmage och pga det problem med passformen då jag helt enkelt inte vill att man ska se min fitta från sidan, och ville helt enkelt hitta något annat än badshorts för män utan att för den sakens skull blotta mig för folk.

Någon fick då för sig att jag var fettfobisk för att jag beskrev mig som fet med hängmage, ordet att jag använde ordet hängmage var tydligen jätteproblematiskt och nedsättande. What?! :rofl:
Jag förstår mig inte på sådana människor. Kroppspositiv är ju en sak, men faktaförnekande är ju rätt löjligt. Fet är ett ord, något man är om man har en viss vikt, hängmage är en mage som hänger i min värld... på vilket sätt är det nedsättande? Det är ju snarare beskrivande....

Jag förstår mig inte på sådana människor. Kroppspositiv är ju en sak, men faktaförnekande är ju rätt löjligt. Fet är ett ord, något man är om man har en viss vikt, hängmage är en mage som hänger i min värld... på vilket sätt är det nedsättande? Det är ju snarare beskrivande....
Vi var många som hade samma fundering kan jag meddela. Själv har jag aldrig ens tänkt att det kan vara nedsättande, den hänger ju? Och det är ju dessutom det som är mest relevant i frågeställningen. Det är inte konstigare än hängtuttar liksom. Det är en form bara, helt neutralt. Att se det som nedsättande, det är DET som är fettfobiskt.

Tyvärr fick vi aldrig något svar, personen ifråga syntes inte till igen :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka