Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick parkeringsbot för att min bil stod på "besöksparkeringen fast [jag] är skriven på adressen"

Ja. Den stod där. För att min parkering var blockerad av bärgningsbilen* när jag kom. Var ute en timme senare, då hade nåt annat nöt parkerat på min parkeringsplats. Det är 6e gången i år som min parkering är blockerad/upptagen när jag skall parkera. Med tanke på att jag är borta upp till 12h vissa dagar har jag ju ingen aning om nån annan står där då. Men det lär ju ha hänt.

*De fick bärgat 6! bilar pga ett annat nöt hade borrat upp tankarna på alla bensinbilar (bonusstörning), jag var plötsligt väldigt glad att jag hade utsläpp, tidigt, i stallet.

Oj, känsligt brandlarm tänker jag (vilket förstås inte nödvändigtvis är dåligt..) som går igång av hårspray! Förutsatt att ingen stod och tömde ett gäng stora flaskor i luften på en gång på rent jäkelskap, då.
Ingen aning hur det gick till. De skrek ut kod 1000 gäller en bra stund. Sen gick brandlarmet och de ropade att det var utrymning. Brorsdotter hade inte hunnit betala sina saker. Det var hon som så att personalen så att det var hårspray.

Om hunden varit fet en längre tid så vet jag inte om det går under kategorin positivt.
Jag har noll tolerans för feta djur faktiskt.
Men bara genom att se personerna vet man inte :
* är de ägarna
*har hunden varit fet en längre tid
*är det en omplacering
*sjukdom
*om det är de som gjort fel, så kanske de kommit till insikt och nu löser en uppkommen situation
*hur långt personerna går eller hur ofta

Att gå ut med sin feta hund kan inte vara dåligt, så tills vidare att man inte börjar hårdträna den från 0-100 på dag 1. Men genom att se någon gå med en fet hund vet man ju inte hur det är. Vilken kontakt ägaren har med veterinär eller liknande eller om den tränar andra former med hunden (simning tex) andra dagar heller.

Nolltolerans i all ära, men för det krävs lite mer fakta för att kunna döma någon rakt av.

Jag fick parkeringsbot för att min bil stod på "besöksparkeringen fast [jag] är skriven på adressen"

Ja. Den stod där. För att min parkering var blockerad av bärgningsbilen* när jag kom. Var ute en timme senare, då hade nåt annat nöt parkerat på min parkeringsplats. Det är 6e gången i år som min parkering är blockerad/upptagen när jag skall parkera. Med tanke på att jag är borta upp till 12h vissa dagar har jag ju ingen aning om nån annan står där då. Men det lär ju ha hänt.

*De fick bärgat 6! bilar pga ett annat nöt hade borrat upp tankarna på alla bensinbilar (bonusstörning), jag var plötsligt väldigt glad att jag hade utsläpp, tidigt, i stallet.
Kanske en dum fråga, men varför skulle inte din bil få stå på besöksparkeringen med motivering att du är skriven på adressen?

Så länge du betalar eventuell avgift för besöksparkeringen och inte står längre än man får så borde det väl vara fritt fram?

Jag kanske är dum men jag förstår helt enkelt inte varför du inte skulle få använda besöksparkeringen :confused:

Åkte till köpcentret för att handla några saker, borde åkt senare (de stänger 18) för det är fortfarande mycket folk. Nu vet jag inte om jag ska hänga här i bilen ett tag eller åka hem och tillbaka :banghead: Eller gå en sväng kanske… fast området är inte så kul.

Helvetesjävlaskitbajshelvete till skoskav! Och de jäkla plåstren gör det inte bättre.. Jag här undvikit skorna som skaver men nu skaver till och med mina kängor. Börjar bli skapligt trött på nedblodade strumpor :cautious:
Har du testat compeed?
Skoskav är bland det ondaste jag vet :( och compeed är min räddare i nöden :up:

Mitt badrum blir dammigt betydligt fortare än övriga huset. Har funderat flera gånger på vad det beror på. Kanske att man tar av och på kläder där så frekvent?
Toapapper dammar något Ofantligt! Prova riva av en bit i en solstråle ska ni få se. :) Handdukar är ju också riktiga bovar, sedan har man ju i regel rätt mycket vitt och/eller blankt i ett badrum och där syns vartenda litet dammkorn.

Jag stör ihjäl mig på att tvätta sängkläder.. Jag menar HUR är det ens möjligt att precis ALLT i maskinen letar sig in i ett och samma påslakan? Finns inga påslakan, ja då kan man ju ge sig den på att lakanet paketerar in allt som en äkta picnicpåse :arghh:
Dessutom händer exakt samma sak i torktumlaren sen så ingenting är torrt :confused: vilka fysiska lagar är det som styr över detta fenomen egentligen :mad:

Kanske en dum fråga, men varför skulle inte din bil få stå på besöksparkeringen med motivering att du är skriven på adressen?

Så länge du betalar eventuell avgift för besöksparkeringen och inte står längre än man får så borde det väl vara fritt fram?

Jag kanske är dum men jag förstår helt enkelt inte varför du inte skulle få använda besöksparkeringen :confused:

Vi har numrerade platser, och ingen avgift för besöksparkering. Mistänker att regeln tillkommit för att man inte skall kunna ha två bilar med en stående på besöksparkeringen I stället för att hyra en extra 'vanlig' parkeringsplats

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 986
Senast: tott
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka